Må få ut frustrasjonen!

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Takk på forhånd til de som gidder lese alt :p Er så lei alle som skal blande seg i oppdragelsen. Spesielt Svigers. Maser så på at vi må gå trilleturer, alle er så opphengt i disse magiske trilleturene. Han er 2 1/2 uke nå, og HATER ligge i vogna si. Og vi har prøvd og prøvd. Han vil bare ha nærhet.. Og jeg er driitsliten, tanken på å gå tur frister ikke AKKURATT.

Også henger alle seg opp i at han ikke sover i senga si :( ! Prøvde de første dagene, men han bare hylte og jeg ble helt ødelagt av å holde meg
Våken og prøve og faile hele natten og ha en skrikende baby. Noenganger gikk det, men jeg er såå trøtt om natta at når han ligger der og amme 40 min i strekk så sovner jeg, det vinner vi begge mye på dagen etter..

Også skal alle blande seg i at jeg ammer så ofte. Joda, vi ammet
For 20 min siden og må må vi amme igjen. Men det er vel normalt at når de er så små ammer de ofte? De sier "selvom han gråter så betyr ikke det at det alltid er pupp" Joda det stemmer nok. Men når han hyler, desperat leter etter pupp, gaper, suger på alle fingrene så er da det tegn på at han er sulten, jeg kjenner babyen min best, og klarer faktisk selv se om han er sulten eller om det er annet som luft i magen selv som førstegangs :( de holder han, han hyler og jeg ber få han tilbake fordi han er sulten og de kommer med "neeeida" og det ender med en dritsur baby som sliter med å ta tak i pupp fordi det tok lang tid..

Dritfrustrert... Og alle som skal holde han hele tiden! Han hater det, det er ukjent, og når han går på rundgang sånn så blir han kjempe hissig.. Hater det. Han er jo bare 2 uker enda.

Er jeg helt hysterisk?????

Syntes ikke det. Det er jo du som kjenner babyen din best. Skjønner ikke vitsen med å blande seg oppi andres oppdragelse. Alle unger er forskjellig. Og det som funker for noen trenger ikke nødvendigvis funke for andre. Håper det ordner seg for deg :-)

Huff skjønner godt at du er frustrert! Husk at det er viktig at dere får tid alene også nå da! Det er tross alt hensynet til deg og baby som er viktig nå ;) klart det er du som kjenner deres baby best. Gjør det som er riktig for deg og din baby. Då skal du se at baby finner seg til rette i vogna snart og alt det andre ordner seg :)

Jeg tenker at vår viktigste jobb nå er å ta vare på de små og oss selv. Alle andre må få lov å mene hva de vil. Babyene våre kan ikke snakke, det er vi som er ansvarlig å stå for deres behov. Skader jo ikke å fortelle akkurat hva du mener et par ganger - man kan alltid skylde på hormonene senere ;)

Jeg skjønner godt du er frustrert jeg! Ingen har noe med hvordan dere gjør ting og om han vil ha nærhet og ikke ligge i vogna så er det nærhet han skal ha! Når jeg fikk frøkna anbefalte de på barsel av vi samsov pga nettopp nærhet. Kanskje dere hadde hatt godt av noen rolige dager uten besøk og kontakt med folk på utsiden slik at dere kunne fokusere på det som er viktig og det er den lille familien dere er uten innblanding fra andre?

Det er ikke alltid lett, men ikke bry deg om det dem sier. Det er din baby, du kjenner han best. Om babyen ikke liker å bli holdt av andre, skal den ikke holdes av andre med mindre DU vil eller det er nødvendig.
Du skal gjøre det du syns er riktig for deg og din baby, også kan andre mene og tenke hva de vil! :)
Det er lov å si i fra til dem :)

Steng døra å gi en lang blanke f..n sier jeg bare;-) er selv spent på hvordan dette blir spesielt mtp min samboers familie. Heldigvis sier jeg fra hvis det er noe krøll. Det er ditt liv, ditt barn og det er dere som skal finne en løsning som fungerer

Har du nok melk? Ellers er det du som bestemmer over babyen din :) Han er jo så liten enda og trenger mammaen sin, ikke alle andre.

Jeg tror jeg hadde blitt sprø! Bor langt unna egen familie og svigerfamilie, og er egentlig veldig glad for det den første tiden etter fødsel. Jeg har en venninne som ble så utmattet av svigerfamilien som var innom hver eneste dag etter fødsel at de til slutt måtte be de om å ikke komme mer til de fikk beskjed. Og da ble alt bedre både med mor og baby. Så jeg råder deg til å sette ned foten og rett og slett stenge døra for dem til både du og baby er klar for besøk.

Jeg sa klart og tydelig fra til min mor da jeg fikk første. Jeg ammet veldig ofte, og hun var mye våken på dagtid. Min mor koblet det øyeblikkelig til at jeg ikke hadde nok melk, og sa jeg måtte gi erstatning. Dette var vel en dag eller to etter at vi kom hjem fra sykehuset. Da jeg fnyste av det og sa at erstatning ikke var aktuelt, spurte hun om jeg hadde tenkt å gi H-melk da. DA smalt det for meg, og jeg ga henne klar beskjed om at dette var min datter, og at jeg faktisk hadde kontroll. Jeg hadde i tillegg jobbet mange år med nyfødte før dette, og var veldig trygg på at babyen var i god form. Får de for lite blir de slappe og legger lite på seg, mens jeg hadde en frisk og rask baby med våte bleier ved hvert stell.

Akkurat når det gjelder babyer kan det være helt greit å følge rådet "ikke gjør som mora di sier". Iallfall så lenge man selv er opplyst om retningslinjer i forhold til dagens forskning. Dette endrer seg over tid. Da jeg fikk eldste var det "skrikekuren" som gjaldt for å få henne til å sovne av seg selv. Så kom Naphaug da jeg fikk neste, og nå er det jo helt greit at de blir tatt opp og kost med når de gråter etter å ha lagt seg.

Så lenge du har en frisk og rask baby som legger godt på seg, synes jeg du helt klart skal følge dine egne instinkter. Og så er det HELT greit å si fra til bedrevitende bestemødre eller hvem det måtte være at rådene er annerledes nå, og at de rådene de kommer med sikkert var gode en gang, men at du velger å gjøre det på den måten du synes er riktig.

Når det gjelder min førstefødte og amming, så fullammet jeg henne til hun kunne få fast føde og videre fram til hun var omtrent et år.

Skjønner meg ikke på folk som skal blande seg oppi alt! Dere bestemmer hva som fungerer for dere. Når det gjelder amming, besøk, oppdragelse osv. Bare lukk ørene :)

Har du nok melk? Ellers er det du som bestemmer over babyen din :) Han er jo så liten enda og trenger mammaen sin, ikke alle andre.
Har masse melk :) ja, ikke sant! Skal bli flinkere til å si ifra.. Og låse døra litt, som mange sier :)

Gi beskjed til familie og venner at dere trenger litt tid for dere selv til å finne ut av rutiner og få nok hvile. Lukk døra og ta det som det faller seg mest naturlig for deg og babyen din. Det er du som er mor. Du vet best

Skjønner frustrasjonen kjempegodt!! Du kjenner babyen din best! Og det er helt riktig av deg å tilby puppen når du mistenker at baby er sulten! I følge ammehjelpen.no kan ikke puppen tilbys for mye, bare for lite! Var bare før at regelen var at man bare skulle amme hver 3-4 time :)

Det er også helt normalt at baby gjerne vil ha mer pupp på kvelden da melkemengden er mindre og baby lagrer melk til natten!

Skjønner frustrasjonen kjempegodt!! Du kjenner babyen din best! Og det er helt riktig av deg å tilby puppen når du mistenker at baby er sulten! I følge ammehjelpen.no kan ikke puppen tilbys for mye, bare for lite! Var bare før at regelen var at man bare skulle amme hver 3-4 time :)

Det er også helt normalt at baby gjerne vil ha mer pupp på kvelden da melkemengden er mindre og baby lagrer melk til natten!
Signerer denne :) og ammehjelpen er virkelig gull verdt!

Back
Topp