Må bare fortelle....

snartmamma77

Glad i forumet
Jobber som frisør,og jeg lover dere....vi får høre mye rart[8|]alt fra hvordan vi ser ut kroppslig og det meste--dette av kunder altså--

Men her forleden dag da slo det til med rareste kommentaren....Fortalte en kunde at joda nå kommer det en ny prins i fam og at jeg ble den enesete høna i haneflokken siden vi har Christian fra før da..vet dere hva hun presterte og si:Åhhhh,,uff da skal du ha en sønn til?åhh men da blir du aldri mormor da

Erre mulig...???Ja,så begynte jeg og tenke litt på dette da....flere som har eller får 2 sønner som har tenkt det samme..blir farmor da,er vel VEL og bra det?

Daer av folk jeg asså[:@]

herlighet for en kommentar!!!!!!
Tror a baby'r kommer med storken hu ell?

Det var da også noe å tenke på... Alt det rare som er folks hoder, altså.

det var da også noe å kommentere på? :P
Det er jo flott og velkomment uansett hva slags kjønn det er!! Man er jo såå lykkelig bare den er velskapt!! For en toillkjerring :P

Dessuten er det jo ikke sikkert du blir farmor. Kanskje du bare bli bestemor? :)

Kunder sier så mye rart! Jeg husker at det alltid var de eldre som snakket mest bull når jeg jobbet i butikk. Alt mulig rart de bare braser ut med uten å tenke seg om!! Man skulle tro de visste bedre, GEEZ.

ORIGINAL: Indigo

Det var da også noe å tenke på... Alt det rare som er folks hoder, altså.

Herregud[:-]
Folk får seg til å si så mye rart assa[:@]
Det er vel like koselig å være farmor som mormor vel??? Blir jo like mye ditt barnebarn.....

Ja, hører om mange jenter/damer som har et anstrengt forhold til sin svigermor, men det gjelder jo like mye andre veien....

Jeg for min del har nesten bedre kontakt med min svigermor enn med mamma (når det gjelder mine barn i hvertfall!!). Så det spiller vel ingen rolle....

Jegvet ikke om vi får jente eller gutt nå, men jeg skal da stille opp like mye for mine barnebarn når den tiden kommer, om det er fra den ene eller den andre....

Uff... Ble oppgitt jeg nå[&:]

Hehe, hun trodde vel det. Jøss i nammen at det går an... for noe folk. Får kanskje og en gutt, men håper da virkelig at jeg kan blir farmor en gang for det...
Helt utrolig hva folk klarer å trøkke ut av seg... [:@]

Hjelpes... [:-] Har ikke fått den kommentaren jeg da, men jeg får stadig høre at: "Jaja.... Kan da bli jente neste gang da... " Jeg blir mer enn fornøyd med to gutter jeg altså, og ikke har jeg tentk å ha flere heller.. Så lenge barne er friske så har det vel ikke så mye å si hva det blir vel..??[:)]

Hehe, ja jeg blir aldri mormor, har en gutt og får en til. Er fornøyd med to gutter jeg. Og man kan faktisk ha et like fint forhold til barnebarna sine (om man får det) selv om man er farmor. [:-] 

Ja,så sa hun...en datter har du hele livet vettu,men sønnene forsvinner når de gifter seg[:(]

Har gudsjelov veldig fin erfaring med min pappa og onkel som tar veeldig godt vare på sin mor altså min bestemor...

Ja,folk er rare[:'(]

ORIGINAL: Laila1981

Hjelpes... [:-] Har ikke fått den kommentaren jeg da, men jeg får stadig høre at: "Jaja.... Kan da bli jente neste gang da... " Jeg blir mer enn fornøyd med to gutter jeg altså, og ikke har jeg tentk å ha flere heller.. Så lenge barne er friske så har det vel ikke så mye å si hva det blir vel..??[:)]

Den får jeg høre og,,får prøve på jenta neste gang da...........jiiisøsss

Nei,er de friske og raske så er DET viktigst!!!

Måtte bare dele.......

Nei dette var skikkelig teit.. Sånne folk er ikke helt gode i hodet.. Ikke bry deg.. Det var bare helt idiotisk sagt[:@] Synes du er like heldig som meg som blir farmor! Hihi

ORIGINAL: snartmamma77

Ja,så sa hun...en datter har du hele livet vettu,men sønnene forsvinner når de gifter seg[:(]

Har gudsjelov veldig fin erfaring med min pappa og onkel som tar veeldig godt vare på sin mor altså min bestemor...

For noe tull... er nok litt gammeldags tenkning det der. Hoss oss for eksempel er det omvendt. Jeg bor langt fra familien min, mens svigerforeldre bor like ved, og sambo har kjempefin forhold til si mor (jeg og, var heldig jeg og fikk en kjempegrei svigermor!!! [:D]).

ORIGINAL: avelilith

ORIGINAL: snartmamma77

For noe tull... er nok litt gammeldags tenkning det der. Hoss oss for eksempel er det omvendt. Jeg bor langt fra familien min, mens svigerforeldre bor like ved, og sambo har kjempefin forhold til si mor (jeg og, var heldig jeg og fikk en kjempegrei svigermor!!! [:D]).

Sånn er det hos oss også.. [:)]

HYyyyyyyyyyyl!!!
Der sa du noe!!
Vil aldri bli noen sin farmor jeg da..[:-][:-][:-][:-][:-][:(]

Men seriøst, enkelte folk eier ikke et eneste IQ i hodet az.
Enn å si noe sånt da?
Forbanna møkkakjærring..[:@]

Hmm... det er kanskje ikkje nokke kundane dine trenge å legge seg opp i uansett?!

Men eg må sei - eg håpa eg får ei jente en gang, nettopp for å oppleve å bli mormor! Det har ingenting med at ikkje barnebarna er like mykje verdt om eg er mormor eller farmor, det går på nærheten i prosessen til det å skulle bli bestemor! (MEN eg blir sjølvsagt ikkje lei meg om eg får gutta!!!)

Men eg merka med meg sjøl, at det er jo mamma eg ringe til dersom det er nokke eg er usikker på, og lurer på. Sjøl om eg er ganske bevisst på å informere svigermor og når vi har opplevd nokke nytt!
Og eg har hørt mange farmødre som har sagt at det er annerledes å bli mormor, fordi man har "meir man skulle ha sagt". Og eg trur at mange farmødre føle at dei ikkje tør å blande seg så masse inn, fordi den som er gravid har jo trossalt mammaen sin å spørre om ting!

Det vil jo ikkje sei at det alltid er sånn! Men trur nok dessverre at det ofte blir sånn at man støtta seg meir til mammaen sin i den situasjonen vi er i no. Og samboeren min er ikkje SÅ flink til å informere om ting som skjer, som det eg er! Dermed blir det naturlig at mamma er meir informert enn svigers.

Men igjen - det har jo ingenting å sei i forhold til forholdet mellom besteforeldre og barnebarn!! :)

Haha, teiteste kommentaren ever!!
Jeg skal og ha en sønn til, og jeg fikk og høre: "huff, kjedelig det da, hadde jo vært myyye koseligere med en av hver vel? Ble du ikke litt skuffet??"
Alt folk får seg til å si!![:@]

Må du være farmor da?? Kan du ikke være bestemor?? Folk er merkelige, hvordan i all verden kan den personen vite om du skal ha flere barn eller ikke f. eks??

Lykke til med prins nr 2 i magen, tenk hvor mye glede de vil ha av hverandre:)

nei, også?? Men bestemor blir man jo uansett... folk får seg til å tenke på det utroligste, og uheldigvis er det også noen som sier det de tenker...

ORIGINAL: Weronix

Hmm... det er kanskje ikkje nokke kundane dine trenge å legge seg opp i uansett?!

Men eg må sei - eg håpa eg får ei jente en gang, nettopp for å oppleve å bli mormor! Det har ingenting med at ikkje barnebarna er like mykje verdt om eg er mormor eller farmor, det går på nærheten i prosessen til det å skulle bli bestemor! (MEN eg blir sjølvsagt ikkje lei meg om eg får gutta!!!)

Men eg merka med meg sjøl, at det er jo mamma eg ringe til dersom det er nokke eg er usikker på, og lurer på. Sjøl om eg er ganske bevisst på å informere svigermor og når vi har opplevd nokke nytt!
Og eg har hørt mange farmødre som har sagt at det er annerledes å bli mormor, fordi man har "meir man skulle ha sagt". Og eg trur at mange farmødre føle at dei ikkje tør å blande seg så masse inn, fordi den som er gravid har jo trossalt mammaen sin å spørre om ting!

Det vil jo ikkje sei at det alltid er sånn! Men trur nok dessverre at det ofte blir sånn at man støtta seg meir til mammaen sin i den situasjonen vi er i no. Og samboeren min er ikkje SÅ flink til å informere om ting som skjer, som det eg er! Dermed blir det naturlig at mamma er meir informert enn svigers.

Men igjen - det har jo ingenting å sei i forhold til forholdet mellom besteforeldre og barnebarn!! :)

Er dessverre sant det du skriver, men nå er det jo ikke alle døtre og mødre som har verdens beste forhold heller. Man er liksom ikke sikret en god venninne i dattera si når hun blir voksen og kanskje får unger selv.  "En datter har man hele livet"... hehe... Mora mi flytta til andre siden av landet da jeg var 17 år, har aldri hatt noe nært forhold til henne. Var det noe jeg lurte på da jeg var gravid forrige gang så ringte jeg faktisk til tanta mi (søstra til mamma). Tanta mi var den første jeg ringte til da vannet gikk. Svigermor har aldri vært gravid og født selv så henne hadde det ingenting for seg å spørre om råd. I tillegg var hun da 74 år så hadde jo vært evigheter siden hun fødte i så tilfelle.

Jeg må faktisk si jeg foretrekker å heller være farmor enn mormor, for det er i mange tilfeller sånn at man blir mer involvert som mormor enn som farmor ja, føler ikke noe veldig behov for å bli dratt for mye inn i småbarnslivet igjen når jeg er ferdig med unger selv liksom... [X(][8D] Vet jo ikke om jeg kommer til å få barnebarn, men skulle jeg få det så får ting skje på svigerdatters premisser. Vil helst ikke blande meg uten å vite at det er ønsket da jeg vet hvor irriterende svigermødre kan være. Men da ender man kanskje opp med å være den som i følge svigerdatter ikke bryr seg. [8D] Nei det skal ikke være lett, er nok for mange lettere å være mormor enn farmor dessverre. [:-]

Back
Topp