ORIGINAL: cleo_84
Må du være farmor da?? Kan du ikke være bestemor?? Folk er merkelige, hvordan i all verden kan den personen vite om du skal ha flere barn eller ikke f. eks??
Lykke til med prins nr 2 i magen, tenk hvor mye glede de vil ha av hverandre:)
Greia var vel det at man som farmor kanskje havner litt mer på utsiden når det kommer barnebarn. Man er jo fremdeles farmor selv om man får tittelen bestemor. Men man kan også, som sagt tidligere, få like fint forhold til sine eventuelle barnebarn om man er farmor. Da broren min og jeg var små hadde vi like bra forhold til farmora vår som vi hadde og har til mormora vår (farmor døde for lenge siden, før vi var voksne). Var ikke noe forskjell der. Men en ting er jo at barnas fedre gjerne kan bli flinkere til å ta med ungene sine til sine egne foreldre. Selv om mammaen min bor på andre siden av landet og vi bor i gangavstand til svigers, så stikker jeg ytterst sjelden innom svigers alene. Har vel skjedd 3-4 ganger på 7 år. [:-] Som mor tar man gjerne heller med ungene til sin egen familie, og det er som regel mor som sørger for kontakt med slekta, der kan mange fedre bli flinkere. Mange farmødre gir svigerdatter skylda for at de ikke får sett barnebarna nok, men jeg mener at her har da far større plikt til å opprettholde kontakt med sine egne foreldre. Er det jeg ser som naturlig iallefall.