Må babyen bruke lue i bilen?

Bamsemor

Gravid for første gang :)
Det er jo en selvfølge at babyen har på lue ute og ved bilkjøring, tynn eller tykk ettersom været. Her har det nå vært dager med 5-10 varmegrader og vi har vært ute og kjørt bil. Trenger babyen å ha lue inni bilen når bilen er varm og vi skal kjøre en times tid? Jeg hadde på henne ei tynn ull-lue, men hun ble ganske varm i hodet. Hun gråt litt før hun sovnet og da ble hun varm og da virket det som hun gråt enda mer. Det var fristende å ta av lua, men jeg tenkte at babyer må jo ha på lue :p Hun hadde en tynn ulldress på resten av kroppen :) Hvor gamle bør de være og hvor varmt kan det være ute før de evt kan sitte uten lue? :)
 
Kan vel sitte i bilen uten lue :) Det er jo ikke trekk inne i bilen, og så lenge man har litt varme på tenker jeg at det er helt greit jeg :)
 
Vi kjørte 2,5time med bil i går, han slapp lue da. Var varm og god. Man føler seg jo nesten "crazy" når mini ikke har lue på. :)
 
Jeg er faktisk så crazy at jeg kan la minstemann ligge uten lue nede i vognpose og jeg:p
Har en veldig varm baby som blir klam for ingenting. Så hvis han gråter før han sovner kan hsn bli gjennomblaut som igjen gir enda mere gråt.

Men til spørsmålet her har vi motorvarmer så bilen er alltid varm når vi kommer ut. Har somregel lua på korte turer men lengre turer sånd utover nærbutikken tar vi den av. Blir jo varmt til baby.
 
Jeg er faktisk så crazy at jeg kan la minstemann ligge uten lue nede i vognpose og jeg:p
Har en veldig varm baby som blir klam for ingenting. Så hvis han gråter før han sovner kan hsn bli gjennomblaut som igjen gir enda mere gråt.

Men til spørsmålet her har vi motorvarmer så bilen er alltid varm når vi kommer ut. Har somregel lua på korte turer men lengre turer sånd utover nærbutikken tar vi den av. Blir jo varmt til baby.
Om det ikke er spengkaldt så ligger min også uten lue nedi posen :) heller det enn en baby som våkner klissvåt av svette...
 
Om det ikke er spengkaldt så ligger min også uten lue nedi posen :) heller det enn en baby som våkner klissvåt av svette...
Nå som det er 7-10 varmegrader ute så må de absolutt ikke ha på lue. Er ikke nyfødt lengre. Min baby blir også gjennomblaut i svette. Så her vurderer jeg selv. Lunt og godt nede i vogn posen Bruker somregel lue men kan også droppe etter varme og evt handletur.
 
Hvordan er det med å evt ha vinduet litt oppe på soverommene deres? Pleier å ha det åpent om dagen og lukke det til hun skal legge seg, men når det har vært varmt ute merker jeg at det er ganske dårlig luft der og varmt på morran. De skal jo ikke ligge i trekk men :p
 
Hvordan er det med å evt ha vinduet litt oppe på soverommene deres? Pleier å ha det åpent om dagen og lukke det til hun skal legge seg, men når det har vært varmt ute merker jeg at det er ganske dårlig luft der og varmt på morran. De skal jo ikke ligge i trekk men :p

Hvor står sengen hennes i forholdet til vinduet? Hadde selv satt opp vinduet men flyttet sengen lengst mulig unna. God luft er bedre enn dårlig og det er ikke gunstig med varmt sovemiljø. Så med mindre sengen må stå under vinduet ville jeg satt opp vinduet. Og litt trekk går helt fint :) Det er jo ikke sååå kaldt på denne tiden.
 
Og ta av luen i bilen :)
 
Hvor står sengen hennes i forholdet til vinduet? Hadde selv satt opp vinduet men flyttet sengen lengst mulig unna. God luft er bedre enn dårlig og det er ikke gunstig med varmt sovemiljø. Så med mindre sengen må stå under vinduet ville jeg satt opp vinduet. Og litt trekk går helt fint :) Det er jo ikke sååå kaldt på denne tiden.

Ja, det er det jeg tenker og :) Sengen står på motsatt vegg fra vinduet og vinduet kan åpnes i flere retninger, så har vurdert å bare åpne det litt opp mot taket eller noe :)
 
NHvis du har dey varm i bilen så nei :) vi kjører kortere turer og har da på lue. Men prøver å ga det kjølig i bilen.​
 
Back
Topp