Æææ lystgass var redningen sist gang, krysser fingrene for at det blir tilgjengelig neste gang også! (Haha, om enn man blir susen i hodet og meget morsomt - jeg syns at syinga etterpå kilte!!)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har hørt at Ahus har mistet lystgassen pga dårlig ventilasjon.. Jeg som tenkte å prøve det! Sist fikk jeg ikke fødestue, så fødte på et venterom, og der var det jo ingenting. Men nå har jeg født to ganger uten smertelindring, så går nok bra denne gangen og.
TøffHar hørt at Ahus har mistet lystgassen pga dårlig ventilasjon.. Jeg som tenkte å prøve det! Sist fikk jeg ikke fødestue, så fødte på et venterom, og der var det jo ingenting. Men nå har jeg født to ganger uten smertelindring, så går nok bra denne gangen og.
Håper for guds skyld de har det i Skien fortsatt.
xsmile8
Jeg gjorde det selv. Heldigvis!! Brukte kun lystgass med de to første så håper virkelig på å få bruke lystgass denne gangen og!Kastet meg rett på Skien sin side, de harxsmile8
http://www.sthf.no/omoss_/avdelinger_/fode-seksjon_/Sider/smertelindring.aspx
Tøff
Jeg gruer meg til fødselen! Vil ha alt jeg kan få helst![]()
Er lystgass på SUS![]()
Hurra!Er dette i stavanger vertfall...
Får man ikke epidural hvis man har tatt ks?Har det ikke i Drammen. Og det blir mest sannsynlig ikke epidural på meg siden jeg har hatt KS før :-0
Får man ikke epidural hvis man har tatt ks?
Aha, takk for svar. Dette visste jeg ikke. Endte opp med akutt keisersnitt sist gangEtter hva jeg har forstått får man ikke det. Dette er fordi at om det er fare for ruptur der arret er, vil man ikke merke dette dersom man har epidural. Om du har vondt imellom riene kan det bety at det er svakheter i arret og da må man kunne si ifra om det slik at de kan undersøke og evt ta keisersnitt. Dette merker man jo ikke om man er bedøvd... :-/
Nå vet jeg ikke om dette er alle tilfeller, og om man kan undersøke sånt på forhånd, men jeg vet at det er praksis i mange tilfeller.
Er lystgass på SUS![]()
Har de lysstgass på fødeloftet også? Sist fødte jeg på fødeloftet men han kom 5 min etter jeg ankom sus så rakk ikke noe lysstgass da...... Men tenker sånn til denne fødselen. Om det tar lenger tidEr dette i stavanger vertfall...
Har de lysstgass på fødeloftet også? Sist fødte jeg på fødeloftet men han kom 5 min etter jeg ankom sus så rakk ikke noe lysstgass da...... Men tenker sånn til denne fødselen. Om det tar lenger tid![]()
De hadde lystgass på fødeloftet i 2010 og 2012 i alle fall.Har de lysstgass på fødeloftet også? Sist fødte jeg på fødeloftet men han kom 5 min etter jeg ankom sus så rakk ikke noe lysstgass da...... Men tenker sånn til denne fødselen. Om det tar lenger tid![]()
Du det er keg usikker på, men trodde ikke di hadde noe som helst der?!? Du får valget trodde jeg når du er på innskrivninga på SUSHar de lysstgass på fødeloftet også? Sist fødte jeg på fødeloftet men han kom 5 min etter jeg ankom sus så rakk ikke noe lysstgass da...... Men tenker sånn til denne fødselen. Om det tar lenger tid![]()
Jeg fikk lystgass på a-hus for 4 år siden. Men vil forøvrig ikke anbefale det. Min opplevelse av det var grusom...!!!Er dette blitt helt borte? Hørt om flere sykehus som ikke praktiserer dette lenger.