Lystgass

Æææ lystgass var redningen sist gang, krysser fingrene for at det blir tilgjengelig neste gang også! (Haha, om enn man blir susen i hodet og meget morsomt - jeg syns at syinga etterpå kilte!!)

Har hørt at Ahus har mistet lystgassen pga dårlig ventilasjon.. Jeg som tenkte å prøve det! Sist fikk jeg ikke fødestue, så fødte på et venterom, og der var det jo ingenting. Men nå har jeg født to ganger uten smertelindring, så går nok bra denne gangen og.

På nettsidene til AHUS står det at det er midlertidig stengt. Jeg fikk lystgass sist, men kastet bare opp av den.

Har hørt at Ahus har mistet lystgassen pga dårlig ventilasjon.. Jeg som tenkte å prøve det! Sist fikk jeg ikke fødestue, så fødte på et venterom, og der var det jo ingenting. Men nå har jeg født to ganger uten smertelindring, så går nok bra denne gangen og.
Tøff :)
Jeg gruer meg til fødselen! Vil ha alt jeg kan få helst :)

De har ikke på Haukeland ivertfall ikke når jeg har født.

Får man ikke epidural hvis man har tatt ks?

Etter hva jeg har forstått får man ikke det. Dette er fordi at om det er fare for ruptur der arret er, vil man ikke merke dette dersom man har epidural. Om du har vondt imellom riene kan det bety at det er svakheter i arret og da må man kunne si ifra om det slik at de kan undersøke og evt ta keisersnitt. Dette merker man jo ikke om man er bedøvd... :-/
Nå vet jeg ikke om dette er alle tilfeller, og om man kan undersøke sånt på forhånd, men jeg vet at det er praksis i mange tilfeller.

Etter hva jeg har forstått får man ikke det. Dette er fordi at om det er fare for ruptur der arret er, vil man ikke merke dette dersom man har epidural. Om du har vondt imellom riene kan det bety at det er svakheter i arret og da må man kunne si ifra om det slik at de kan undersøke og evt ta keisersnitt. Dette merker man jo ikke om man er bedøvd... :-/
Nå vet jeg ikke om dette er alle tilfeller, og om man kan undersøke sånt på forhånd, men jeg vet at det er praksis i mange tilfeller.
Aha, takk for svar. Dette visste jeg ikke. Endte opp med akutt keisersnitt sist gang:eek: Hadde da full åpning og ingen epidural, så får satse på jeg klarer det denne gangen også og at fødselen IKKE ender med ks..

Ikke noe sjanse for å få det på st.Olavs lengre nei.... Savnet det veldig for 1,5 år siden, tror vi hadde blitt bestevenner ;) Jeg ble bestevenner med epiduralen da, men skulle gjerne hatt lystgass også :)

Har de lysstgass på fødeloftet også? Sist fødte jeg på fødeloftet men han kom 5 min etter jeg ankom sus så rakk ikke noe lysstgass da...... Men tenker sånn til denne fødselen. Om det tar lenger tid ;)

Om det er på fødeloftet er jeg dessverre usikker på, men vil tro det?

Har de lysstgass på fødeloftet også? Sist fødte jeg på fødeloftet men han kom 5 min etter jeg ankom sus så rakk ikke noe lysstgass da...... Men tenker sånn til denne fødselen. Om det tar lenger tid ;)
De hadde lystgass på fødeloftet i 2010 og 2012 i alle fall.

Du det er keg usikker på, men trodde ikke di hadde noe som helst der?!? Du får valget trodde jeg når du er på innskrivninga på SUS :)

Back
Topp