Tror suget etter spekemat merkes mer til jul. Pleier å kjøpe inn litt da 
lille
24/3-15 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
D e no bare myke osta som brie ost. Norvegia osv kan du spiseHolde seg unna Grilstad kanskje ... og spekemat etc i kantiner/serveringssteder. Jeg har også hørt at det er helt trygt å spise salami og spekemat når pakka er nyåpnet. Har gjort det selv, men bare i Norge. Her holder jeg meg langt unna både spekemat, salami og oster. Nyåpnet eller ei. Ikke alltid det står på pakka om osten er pasturisert heller. Så da står jeg over. Nå takler jeg forøvrig ikke ost lenger. Med unntak av mozarella.
Syns det blir så himla salt, men godt er detI jula blir det stekt mør og fenalår. Beste som fins! Gikk gravid i jula sist me så lærte fort å steike spekematenhuhu
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
D e no bare myke osta som brie ost. Norvegia osv kan du spise
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
toxoplamose bakterier blir nedbrutt ved frysing jo! Kan dere ellers fortelle meg hvorfor jeg fikk lov av jordmødrene og overlegene på sykehuset til å spise det mannen min hadde med til meg (fryst lengre enn 24 timer) på føden når jeg var innlagt på føden fra uke 28 og utover? Jeg var innlagt med hyperemesis og truende fødsel, og det eneste jeg hadde lyst på av mat trodde jeg at jeg ikke kunne spise, og i en samtale med overlegene på sykehuset så spurte de meg om det ikke var noe slags mat jeg kunne prøve å få i meg, og når jeg sa hva jeg ville ha, men ikke turte spise forklarte de meg nøye at det kan du spise om mannen min dypfryste det før jeg fikk det!!
Har store lyster på pålegget Nøtte!! Noen som husker? Finner ikke i butikken..Synes å huske at den kom ut for ikke altfor lenge siden igjen, etter en god stund borte.
Hmm.. Rart at det er sånn at noen mener ditt og datt.. Burde stå en plass hva som faktisk er tilfelle da![]()
Det har jeg også kjempelyst på! Det er jo sååååå godtHar store lyster på pålegget Nøtte!! Noen som husker? Finner ikke i butikken..Synes å huske at den kom ut for ikke altfor lenge siden igjen, etter en god stund borte.
Aaa ja da skjønna ejJa, det vet jeg. Men jeg bor ikke i Norge. Her jeg bor så er det ikke garantert at osten er pasturisert... pasturisering dreper bakteriene som gir god smak på osten, så det er produsenter som ikke pasturiserer men bare varmer opp til 36 grader. Jeg bor i et osteland... og nå blir jeg kvalm av alt som heter, ser ut og lukter som ost.
Weeee... Hvor kan man finne Nøtte?![]()
Kan jo nevne at gubben kom hjem med noe annet som jeg hadde bestilt, det hadde jeg IKKE lyst på lenger...Gubben kom hjem med gulost og jeg fikk syyykt lyst på havreknekkebrød med gulost! Bør ikke spise havreknekkebrød eller gulost pga allergier, og har ikke gjort det på flere år, men bare kunne ikke dy meg!! Naaaaaam!!
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app