Lykkedans sin siste brikke i puslespillet

Lykkedans

Flørter med forumet
Ja, da kom en til det her punktet da og lagde en dagbok. Har gått mye frem og tilbake på om dette var noe jeg skulle, men ser at jeg må ha ut tankene rundt alt dette ett sted❤️

Litt om min historie:

I 2008 da jeg var 18 år ble jeg gravid med ei lita jente, ganske uplanlagt, men det beste som skjedde. Henne ble født i uke 28+6 på grunn av svangerskapsforgiftning som gikk over til HELLP, og når henne kom hadde jeg akkurat fylt 19 år 2 mnd tidligere så ganske ung og uerfaren med en lite snill samboer på den tiden. Alt har bare gått bra med henne og meg i tiden etter.

I 2013 ble jeg gravid på nytt med en liten gutt, da også ikke helt planlagt. Her gikk alt kjempe bra og han ble født til termin juni 2014, frisk og rask.

I alle årene siden han så har det vært meg og gulla mine, noe som har vært helt perfekt. Jeg har hele tida hatt lyst på flere barn, men tenkt at jeg er heldig som har to friske herlige barn i livet mitt og med all den motgangen jeg har hatt med kjærester så viste jeg ikke om jeg orka å prøve meg ut igjen.

Sommeren 2023 møtte jeg da altså verdens herligste mann, som ble en del av livet til oss 3. Kunne aldri tru at jeg skulle være så heldig å møte min store kjærlighet❤️ Og da på nytt kom jo ønsket om en liten til inn i tankene. Vi snakka mye om det og jeg slutta da på pilla i slutten av mai 2024, etter nesten 10 år med prevensjon. Syklusen som jeg trudde skulle bruke lang tid, var oppe og gikk med en gang. Så i juli 2024 satt den en liten prinsesse i magen som skulle da komme i april 2025, gledet oss masse til hu skulle komme. På OUL fikk vi beskjed om at henne desverre hadde noe feil på hjertet og vi ble sendt til Riksen to dager senere, hvor de bekreftet at dette var en alvorlig hjertefeil som ikke kunne fikses. Så 23.11.24 kom den vakre fine prinsessa stille til verden på Ahus, i uke 21+2. Hjertene våres ble knust :sad010

I tiden etter dette har fokuset vært på å få til å bli gravid igjen. Jeg har vært veldig på å si at ting går bra og at vi ser positivt fremover med muligheter for å prøve på nytt siden jeg fremdeles «bare» er 35 år, men sannheten er at jeg har det absolutt ikke bra…. Savnet etter den lille vi mista er helt ubeskrivelig vondt og vil bare ha henne tilbake.

Vi går nok inn i det som egentlig er PP2, da jeg egentlig ikke trur vi skal regne med tida fra senaborten til første mens. Så nå venter jeg kun på TR skal komme så vi kan starte med en ny runde. Den første PP har vært en berg og dalbane, da jeg har fått tester med streker på også har de blitt borte, får så å komme litt tilbake før de forsvinner igjen. Så nå har jeg konkludert med at det ikke gikk denne pp heller og vi tar helle fatt på neste med åpne armer❤️

Takk for at du deler! Og ser jeg fikk lese historien din :Heartred

Det er litt terapi i sin egen dagbok der man bare kan si akkurat det man ønsker :Heartred :shy: Jeg har egentlig en god tro på at dette går fint, en god magefølelse :Heartred Men skjønner at ventetiden og savnet må være uutholdelig.. For et lite mareritt..

Skulle dere få obduksjonsrapporten nå? Eller husker jeg feil? Bare lurte om det kunne si noe om det var en tilfeldighet, uflaks, eller noe mer..?

Takk for at du deler! Og ser jeg fikk lese historien din :Heartred

Det er litt terapi i sin egen dagbok der man bare kan si akkurat det man ønsker :Heartred :shy: Jeg har egentlig en god tro på at dette går fint, en god magefølelse :Heartred Men skjønner at ventetiden og savnet må være uutholdelig.. For et lite mareritt..

Skulle dere få obduksjonsrapporten nå? Eller husker jeg feil? Bare lurte om det kunne si noe om det var en tilfeldighet, uflaks, eller noe mer..?
Var veldig godt å få det skrevet ned.
Ble ekstra tungt i dag når TR kom❤️

Ja, vi fikk vite svaret på obduksjonen tirsdag forrige uke. De hadde funnet det dem trudde. Hjertet hadde for liten og ødelagt venstreside som ikke kunne blitt operert :sad010

Fikk vite at det var en ren tilfeldighet og super uflaks at det var feilen og at det var ikke noe arvelig eller genetisk i fra oss❤️ Så heldigvis er sjansen såpass liten at det ganske sikkert ikke vil skje igjen. Legen hadde aldri opplevd 2 tilfeller hos samme person.

Var veldig godt å få det skrevet ned.
Ble ekstra tungt i dag når TR kom❤️

Ja, vi fikk vite svaret på obduksjonen tirsdag forrige uke. De hadde funnet det dem trudde. Hjertet hadde for liten og ødelagt venstreside som ikke kunne blitt operert :sad010

Fikk vite at det var en ren tilfeldighet og super uflaks at det var feilen og at det var ikke noe arvelig eller genetisk i fra oss❤️ Så heldigvis er sjansen såpass liten at det ganske sikkert ikke vil skje igjen. Legen hadde aldri opplevd 2 tilfeller hos samme person.
Åh, oppi alt det triste, er jo det gode nyheter :shy: :Heartred Da må bare kroppen bli klar, jeg har troa nå :Heartred

PP2 - CD 1

Da kom tr på besøk og vi kan da si at nå er vi inne i den offisielle 2. prøveperioden. Vi prøvde jo egentlig i tida rett etter senaborten, men telles kanskje ikke på samme måte:sorry:

Uansett så er hvertfall neste pp i gang, ble ganske lei meg når tr kom, men det er sånn det er og jeg får heller håpe at dette blir vår runde. Alt stress og usikkerhet rundt kjøp av familiegården og hva som de fant på obduksjonen har lagt seg og overtar gården om ca 1 mnd:nailbiting::love2

Så nå blir det noen rolig dager mens kroppen skiller ut det den skal før vi hopper i leken på nytt ❤️

PP2 - CD 9

Da var vi kommet såpass langt at testingen etter EL har kommet. Mange følelser inni bildet her nå❤️
Merker på kroppen at den har stabilisert seg mye mer og trur den er mye mer klar for å ta i mot en spire denne syklusen enn den forrige.
Tegnene for EL lar seg merke i disse dagene før.
Jeg tenker egentlig at om det ikke skjer nå, så får jeg en mnd lenger med kamper og treninger i fotballsesongen. Lært at det er viktig og tenke positivt❤️

Håper så inderlig det her er min syklus❤️

Så godt å føle på at kroppen er litt mer klar! Satser på denne runden, du och jag :love7

PP2 - CD 12

Da har det gått 3 dager til inn i denne syklusen. De dagene har vært veldig fine, masse energi, positivitet, økt lyst og nesten el-slim. Tidlig egentlig, men tenkt at det skulle bygge seg opp til selve el-dagen. Testen har vært lave, men i går økte den og fremdeles holder seg lavt økende eller samme nivå.

Våknet i dag og følte at nesten all lyst var borte, (kan være at jeg er sliten), trøtt, og nesten litt nedfor med tanker som er negative. Lett rørt da jeg begynte å gråte av det på tv, men samtidig gråten lett til stedet :sorry:

Forstår ikke helt hormonene mine nå egentlig. I følge Premom skal EL være den 12.02 og i følge Flo skal den ikke være før 14.02. Legger inn aksjer sånn annenhver dag.

Tankene for hvertfall kjørt seg og blir redd det blir ennå en syklus uten resultat :sad010❤️

PP2 - CD 15

I dag var jeg en tur hos gyn for å sjekke at alt var ok. Grua meg litt og vært litt usikker i det siste på når EL kommer da testene har vært lave. Og at jeg ennå ikke har klart å bli gravid ennå, selv om jeg vet at det kan ta tid. Symptomene har tatt seg opp og EL-Slim har heldigvis meldt sin ankomst❤️

Fikk bekreftet at jeg skulle ikke ha noe problem med å bli gravid innen kort tid, men at jeg hadde vist litt grums igjen som han mente kom på neste mens om ikke jeg skulle bli gravid på denne syklusen.
Fikk beskjed om å ikke ha noe håp for denne syklusen pga grumset, men samtidig så han en eggløsning på venstre side som kunne skje i løpet av 48 t ca. Hormoner og slimhinnene mine så veldig fine ut og alt ligger til rette for at noe skal skje, men kun dette grumset da etter senaborten som ligger igjen og derfor hadde jeg hatt heftigere blødninger enn jeg pleier.
Har også masse gode egg på høyre side også, så ingenting skulle være negativt. Så fikk beskjed at i løpet av våren ville jeg klare å bli gravid igjen❤️

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp