Lutinus vs crinone vs utrogestan?

Isond

Elsker forumet
Jeg har fått resept på lutinus for å bruke fra og med positiv test, men lutinus er utsolgt i hele fylket. Fikk derfor resept på crinone istedet. Er så misfornøyd - det er jo en slags gele/krem. Søkte og fant at utrogestan er ikke gele, men kapsel/tablett mer som lutinus. Forstår ikke hvorfor jeg ikke kunne få utrogestan istedet? Hva er grunnen?

Er utrogestan veldig annerledes enn lutinus og crinone når det gjelder virkning?

Kan jeg spørre lege om utrogestan istedet fordi gelen er ubehagelig å bruke? Har googlet og lest ekle ting om noen som sier de må "grave ut" klumper fra skjeden f.eks. Er dette vanlig med crinone?

Reagerte og på at hver dose crinone inneholder 90mg progesteron, og stod på pakningen at den skal tas en gang daglig....Lutinus er jo 100mg per dose, og den fikk jeg beskjed om å ta tre ganger per dag. Mister sikkert uansett om noen dager, men forstår ikke hvorfor jeg fikk crinone og så lav dose. :confused:
 
Jeg er ny på forumet men har gått på progresteron i noen prøveperioder nå. Jeg ble først satt på utrogestan men byttet til cyclogest fordi det var vanskelig å få tak i utrogestan på apoteket. Jeg ville nok hørt med legen om å bytte
 
Jeg er ny på forumet men har gått på progresteron i noen prøveperioder nå. Jeg ble først satt på utrogestan men byttet til cyclogest fordi det var vanskelig å få tak i utrogestan på apoteket. Jeg ville nok hørt med legen om å bytte
Har søkt på apotekenes nettsider, og flere apotek rundt her har utrogestan på lager. Ble oppringt av legesekretær for en halvtime siden, da spurte jeg om crinone var eneste alternativ til lutinus og hun sa ja.

Om dette ikke er kjemisk, sender jeg nok melding til fastlege om å bytte.

Ser at utrogestan er billigere enn crinone. Er utrogestan dårligere enn crinone?
 
Så er det tabletter omtrent som lutinus? Foretrekker det framfor den ekle gelen crinone.

Ja, de ser ut som "vanlige" stikkpiller og gir mindre gris enn lutinus syns jeg. Tok 2 eller 3 per dag etter innsett. Spør om de!
 
Ja, de ser ut som "vanlige" stikkpiller og gir mindre gris enn lutinus syns jeg. Tok 2 eller 3 per dag etter innsett. Spør om de!
Ja, spør om de om dette ikke er kjemisk. Om jeg fremdeles er gravid ut i neste uke (som er tvilsomt). Takk for tips uansett. :)
 
Kan Utrogestan være sterkere enn lutinus? Jeg skal ha lutinus frem til positiv test, da skal jeg over på utrogestan, men glemte spørre hvorfor. Han sa bare at det var en "hestekur" :wideyed:
 
Kan Utrogestan være sterkere enn lutinus? Jeg skal ha lutinus frem til positiv test, da skal jeg over på utrogestan, men glemte spørre hvorfor. Han sa bare at det var en "hestekur" :wideyed:
Har sett på apoteksidene at utrogestan selges i bl.a. 200mg doser. Lutinus er jo bare på 100mg per dose.
 
Ser at det er doser på 400(!) mg. Tar du da en per døgn?
Jeg tar kun en på kvelden når jeg legger meg. Men det er ikke i forbindelse med ivf, jeg tar det pga lav produksjon av progesteron. Har virket godt i ett svangerskap som gikk bra, og ett som viste seg åvære BO i uke 8.
 
Ok, så da jeg oppdaget at lutinus ikke er å få kjøpt, og kontaktet gynekolog som skrev resept på crinone, skrev jeg samme dag melding til fastlege og forklarte situasjonen. Fikk svar fra henne på helsenorge nå i kveld, hvor hun sier hun har skrevet ut resept på utrogestan 200mg.

Så nå har jeg jo et dilemma, om dette ikke er kjemisk, hva er best - crinone eller utrogestan?

Kjente litt panikk i ettermiddag da jeg kjente noen klumper av crinone som ikke kommer ut av seg selv. Lutinus rant jo ut av seg selv, hvordan er det med utrogestan?
Tør ikke ha sex engang med crinone, har ekle tanker om at det kan gjøre at crinone presses opp i livmor. :dead:
 
Ok, så da jeg oppdaget at lutinus ikke er å få kjøpt, og kontaktet gynekolog som skrev resept på crinone, skrev jeg samme dag melding til fastlege og forklarte situasjonen. Fikk svar fra henne på helsenorge nå i kveld, hvor hun sier hun har skrevet ut resept på utrogestan 200mg.

Så nå har jeg jo et dilemma, om dette ikke er kjemisk, hva er best - crinone eller utrogestan?

Kjente litt panikk i ettermiddag da jeg kjente noen klumper av crinone som ikke kommer ut av seg selv. Lutinus rant jo ut av seg selv, hvordan er det med utrogestan?
Tør ikke ha sex engang med crinone, har ekle tanker om at det kan gjøre at crinone presses opp i livmor. :dead:
Jeg syns utrogestan var helt uproblematisk å bruke :) den renner også ut av seg selv. Jeg har ikke erfaring med crinone da.
 
Back
Topp