Lutealfase

Nilema

Forumet er livet
Julimammaer 2016
August 2018
Har vi samme lengde på lutealfase hver mnd? Eller kan den varriere + - ett par dager hver mnd uten at det er unormalt?

Du har din egen "normal" (vanligvis 14 dager, noen kortere og noen lengre, men snitt på 14 for de aller fleste). Innenfor din egen normal kan du variere +/- 1 dag. Så om du har 14 dager, så kan du variere mellom 13 og 15 dager uten at det er unormalt. Fikk jeg vite av gyn hvertfall :)

Jeg hadde bare 12 dager forrige pp. Noe jeg synes var kort. Har aldri loggført el før, så har liksom ikke tenkt noe over det det før i dag. Forrige pp fikk jeg el på dag 14, tr 12dpo. Denne gangen fikk jeg el på cd 12, så om lutealfasen min er 12 denne mnd også har jeg bare 24 dagers syklus?

da teller man ikke el dagen?
Det er dagene fra eggløsningen har funnet sted og frem til ikm. Så vil tro det er dagen etter El, etter hva jeg har forstått. Lutealfasen din vil alltid ha samme lengde, den er konsekvent +/- den ene dagen (med mindre du får preparater for annet altså). Det er lengden mellom syklusstart og el som varierer :)

Jeg hadde bare 12 dager forrige pp. Noe jeg synes var kort. Har aldri loggført el før, så har liksom ikke tenkt noe over det det før i dag. Forrige pp fikk jeg el på dag 14, tr 12dpo. Denne gangen fikk jeg el på cd 12, så om lutealfasen min er 12 denne mnd også har jeg bare 24 dagers syklus?

12 dagers lutealfase er innenfor normalen det ;)
Egget får god tid til å feste seg i løpet av 12 dager.
Selv hadde jeg lutealfase på 7-8 dager men klarte fortsatt å bli gravid på egenhånd :)

12 dagers lutealfase er innenfor normalen det ;)
Egget får god tid til å feste seg i løpet av 12 dager.
Selv hadde jeg lutealfase på 7-8 dager men klarte fortsatt å bli gravid på egenhånd :)
Oj! 7-8 dager? Da er jo 12dager en hel evighet ;)

Oj! 7-8 dager? Da er jo 12dager en hel evighet ;)
Ja var ganske frustrert en stund. Fikk time til utredning men da var jeg allerede blitt gravid ;)
Men tror nok vi har vært heldige og egget har festet seg tidlig. Men har snakket med andre også som har blitt gravide med så kort lutealfase ;)
Så som jeg sa tidligere, du trenger ikke bekymre deg om lutealfasen er på 12 dager :D

12 dager er fint, trodde alt under 10 var "krise"..

Det er dagene fra eggløsningen har funnet sted og frem til ikm. Så vil tro det er dagen etter El, etter hva jeg har forstått. Lutealfasen din vil alltid ha samme lengde, den er konsekvent +/- den ene dagen (med mindre du får preparater for annet altså). Det er lengden mellom syklusstart og el som varierer :)
dette var ganske nyttig info, dette er noe eg ikke var klar over :)

Dagen etter EL dagen, altså 1 DPO og frem til IKM.
Jeg hadde Luteafase på 11-12 dager og ble raskt gravid i 3 PP så 12 dager er helt innafor.

Tror egentlig ikke det er lutealfasen som gjør att jeg ikke blir gravid.. Er vel bare uheldig,er jo så mye som skal klaffe! :( men da satser jeg på ikm 12dpo denne gangen også. Så fåe jeg se neste mnd. Da blir det ikke prøving siden mannen er borte, men greit å følge med på syklusen :)

Back
Topp