Lurer litt..

solstråla84

Forelsket i forumet
Jeg byttet fastlege etter forrige svangerskap som endte i en MA. Har hatt en sa før det igjen. Grunnen til jeg bytta var at jeg var på 1. svangerskapskontroll i uke 7. Hun tok en GU og hun sa at livmoren min var veldig liten og lurte på om jeg i det hele tatt var gravid. Så dumme legesekretæren hadde kastet urinprøva mi siden den var fin, men legen ville ha ny g-test av meg.(følte meg bare veldig dum) så jeg måtte skvise ut noen dråper til ny test som var positiv. Jeg spurte om tidlig ultralyd, men nei det fikk jeg ikke da måtte jeg gå til volvat el., svaret på hvor langt jeg var fikk jeg jo i uke 18! Forklarte at jeg var sikker på termin, men det brydde ho seg ikke om. Dro på volvat uka etter å fikk beskjed om at det ikke var liv. Vi var knust.. Hadde utskrapning dagen etter. Dro til legen uka etter for å få sykmelding for var langt nede. Hvordan kunne det skje 2 ganger?

Legen spurte meg om hvordan jeg fant ut dette, altså ma. Sa at jeg var bekymra etter legetimen hos henne og tok privat ul. Ja, du kunne gått lenge du før dette ble oppdaget, var det hun sa. Rådene jeg fikk var at ved neste graviditet så burde jeg ikke glede meg, men heller fortrenge hele graviditeten fram til 13.- 14. uke når ting var litt mer sikkert. Og at jeg ikke burde fortelle kollegaer, venner eller de på facebook om graviditeten. Måten hun sa ting på var nedlatende og jeg følte meg så liten og sårbar.

Derfor har jeg ikke bestilt time hos min nye fastlege. Redd for GU og ny lignende hendelse. Vil han bagatellisere alt på samme måten?
Uff.. Er litt på gråten for alt sammen. Tiden nærmer seg da det gikk galt de andre gangene. Samtidig vet jeg at jeg burde snakket med legen, kanskje jeg kunne fått litt tettere oppfølging nå. Ønsker veldig tidlig ul, men vet ikke om jeg kan få det.

Tror jeg måtte få ut litt tanker og bekymriner..

Så trist at du har vært så uheldig. Både med dårlig lege og mistet 2 ganger.

Skjønner godt at du blir skeptisk av sånt.

Jeg ville bestilt en time hos den nye legen og tatt med en som står deg nær som støtte.. Samboer/mann, mamma eller en annen.

Snakk med legen og forklar alt det du skriver her. De fleste blir tatt seriøst da, og det er ikke vanlig å bli behandlet sånn!

Masse lykke til! [:)]

Åhhh milde himmelfor ei drittkjærring
Den behandlingen er helt helt feil og utrolig dårlig...
Hadde en dustelege det året jeg dreiv og mistet og ble gravid med lillegutt en real tams, som nektet og sende meg til ul da jeg blødde svart og hadde feber i begynnelsen av 2 tri, var en MA og bebisen hadde vært død en stund, omtrent like lenge jeg hadde vist at det var noe galt og mast om og få henvisning for og få sjekket opp hva som skjedde med spira, da jeg komtilbake til legen gravid halvannen mnd
etter utskpraningen lo han bort hele ma'en og ba meg tenke på det som en forsinka mens

De to påfølgende sa'ene var det overhode ingen hjelp og få,fikk duflilack eller hva det nå enn heter,ett avføringsmiddel mot magesmerter siden han mente det kunne være hard mage, hallo...
Når jeg ble gravid med lillegutt tok jeg kontakt med ahus etter avtale med de etter siste sa'en forholdt med til de og jordmor og byttet lege etterhvert..

Byttet lege igjen nå siden jeg måtte bytte lege igjen i våres fikk en nyutdanna kar som overhodet ikke kunne noen ting, hadde han når jeg mistet i januar, skikkelig idiot som nektet og sende meg til ul, men ringte og fikk time på egenhånd og byttet hele gubben ut til ei herlig dame som jobber på samme legekontor..
Og det er noe helt annet med en lege som har evnen til og sette seg inn i hva en går igjennom og faktisk vil hjelpe...

Men bestill time, sånne folk er ikke vanlige, og ta med en som er nær deg, hjelper og ha en til i rommet...Hadde med sambo på alle sjekker og ul i starten av svangerskapet med lillegutt og det hjalp masse,denne gangen har jeg vært på ul og sjekker aleine og det går helt greit[:)]

Masse lykke til

Tusen takk for oppmuntrende ord og støtte! Det hjelper masse!
Godt å få bekrefta at jeg ikke har altfor dårlige antenner. Mener den dama er helt bak mål[:@]

Nei, synes så synd på deg. For en behandlig. Kan nesten se for meg hvordan legen din bare jekker deg lengre og lengre ned.
Har akkura vært på en kort kontroll hos ny fastlege. Var kun 8 + 1 når jeg var der ,men siden jeg hadde en sa i desember, mente sekretæren det var viktig å komme innom bare for å ta blodprøver og mulig henvisning til tidlig ul.
Det jeg skulle frem til var at jeg da hilst på den nye fastlegen min for første gang. Han var super. Seriøs, lurte på hva jeg tenkte/følte. Hvor viktig det var for meg med en tidlig ul mtp tidligere sa. På litt under 15 min fikk jeg en god kontakt med den nye legen min og henvisning til ul.
Var så bra siden jeg egentlig ønsket en dame, men bestemte meg for å gi han en sjanse før jeg byttet.
Det er utrolig viktig at det er god kontakt mlm deg og fastlegen din. Håper den nye du har fått er ok.

ORIGINAL: Et kallenavn

Så trist at du har vært så uheldig. Både med dårlig lege og mistet 2 ganger.

Skjønner godt at du blir skeptisk av sånt.

Jeg ville bestilt en time hos den nye legen og tatt med en som står deg nær som støtte.. Samboer/mann, mamma eller en annen.

Snakk med legen og forklar alt det du skriver her. De fleste blir tatt seriøst da, og det er ikke vanlig å bli behandlet sånn!

Masse lykke til! [:)]

Håper virkelig den nye legen er litt menneskelig. Syns folk som jobber i helsevesenet ikke bare skal vurderes etter kunnskap men også om de kan behandle folk i såre situasjoner som din. Hun legen som du hadde kunne trengt et kurs i empati og behandle folk humant..

Lykke til..

klem

Back
Topp