Luktesansen

Maian

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Junilykke2018
Off den har blitt god den.
Men kjenner jeg kunne vært foruten. Blir kvalm av alt.
Hadde kylling til middag i går, og holdt på å kaste opp av luken mens jeg stekte den.
Syns også alt lukte røyk. Selv om det er ingen i huset som røyker.

Noen andre som har fått forbedret luktesans?

• Liker
Reactions: Avj
Jepp, og enig med deg. Skulle gjerne vært foruten. Mat-os får meg til å spy, og jeg som elsker å danse salsa klarer ikke å dra å danse lengre, for det er så mange forferdelige kroppslukter. For ikke å snakke om å gå rundt i oslo. Merker folk som røyker på flere meters avstand og det er growse :depressed::depressed:

Ja det får jeg tidlig vær bidige gang, og det er grusomt :eek:
Liker ikke, og gå i butikker, eller ta buss ol.
Det er så mange folk/ting som lukter av forskjellig :eek: Røyk, parfyme, deo, mat, bondegård, svette ... urk

Jeg merker også luktesansen er bedre:laughing002 Men jeg er ikke kvalmen så det gjør ikke så mye- enda. Bare fascinerende:p

Jeg merker også luktesansen er bedre:laughing002 Men jeg er ikke kvalmen så det gjør ikke så mye- enda. Bare fascinerende:p

Du er heldig da ;)
Mannen min gjorde en tabbe, og fise når jeg ikke var i stua. Jeg kom inn, og skulle gå og sette meg i sofaen også nådde lukta meg før jeg rakk bort. Jeg sprang i mens jeg brakk meg, og spudde til slutt i bosset på kjøkken:hungover:
Håper ikke mannen min tør, og slippe gass i min nærhet igjen. Kunne for pokker ikke bli i stua før jeg hadde brukt noen fyrstikker. For å få svåvelen til å kamuflere lukta :yuck:

Du er heldig da ;)
Mannen min gjorde en tabbe, og fise når jeg ikke var i stua. Jeg kom inn, og skulle gå og sette meg i sofaen også nådde lukta meg før jeg rakk bort. Jeg sprang i mens jeg brakk meg, og spudde til slutt i bosset på kjøkken:hungover:
Håper ikke mannen min tør, og slippe gass i min nærhet igjen. Kunne for pokker ikke bli i stua før jeg hadde brukt noen fyrstikker. For å få svåvelen til å kamuflere lukta :yuck:
Hahah:laughing002 Jeg bare nyter de mest sannsynlig siste dagene uten kvalme og oppkast:D

Luktesansen har endret seg veldig. Det er grusomt med kollegaer som røyker!

Kan ligge på sofaen og forestille meg lukten av ulike matretter - blir da kvalm [emoji13] ikke merket røykelukt hos folk, men sliter på matbutikken!

Kan ligge på sofaen og forestille meg lukten av ulike matretter - blir da kvalm [emoji13] ikke merket røykelukt hos folk, men sliter på matbutikken!

Hehe alt man skal igjennnom!

Off den har blitt god den.
Men kjenner jeg kunne vært foruten. Blir kvalm av alt.
Hadde kylling til middag i går, og holdt på å kaste opp av luken mens jeg stekte den.
Syns også alt lukte røyk. Selv om det er ingen i huset som røyker.

Noen andre som har fått forbedret luktesans?
Blir kvalm av parfymen til gubben.. og den som egentlig lukter såååå godt ❤️

Jeg satt i møte med en kollega her om dagen, og måtte unnskylde meg etter kort tid! Aldri lagt merke til det før, men hen hadde altså så dårlig ånde at jeg ikke klarte å være i samme rommet som hen.

Off ja, spesielt røyk lukt merkes veldig, fra miiiils avstand [emoji43] Og mannens tåfis lukt er også forferdelig, etter en dag i vernesko liksom [emoji21] Og noe mat os, spesielt mat rester og pålegg som leverpostei og skinker, grøss.

Helt grusomt. Hater å åpne kjøleskapet. Hater å tørke kiddn. Hater å gå på kjøkkenet. Bhg... heisen på jobb. Søppel huff skal ikke være lett

Jeg satt i møte med en kollega her om dagen, og måtte unnskylde meg etter kort tid! Aldri lagt merke til det før, men hen hadde altså så dårlig ånde at jeg ikke klarte å være i samme rommet som hen.
Å herregud :hilarious::eek:

Jeg har faktisk ikke luktesans (har aldri hatt det).
Men likevel er jeg veldig kvalm og har aversjoner mot alt. Både i forrige graviditet og i denne blir jeg kvalm av å gå i matbutikker, eller se reklameplakater for mat
Og også av å se andre spise visse typer mat når jeg er kvalm

Så synet og hørselen tar liksom inn det samme

Ugh, ja! Værste for meg er å stå i kø på butikken med andre mennesker. Eller folk med hvitløksånde, da svimer jeg nesten av [emoji23]

Ja denne luktesansen altså, sliter med å tilberede all mat, og det verste er å åpne kjøleskapet [emoji87][emoji28] brekker meg nesten hver gang, hehe

Jeg sliter egentlig ikke noe særlig med lukter, men jeg synes plutselig at jeg selv lukter stramt av svette så ofte! :eek: Usikker på om det er luktesansen eller om graviditeten gjør at jeg svetter mer stinkende... Tror vel desverre mest på det siste, siden jeg ikke lukter noe fra folk rundt meg. Håper ikke folk rundt meg kjenner det!:hungover:

Til vanlig synes jeg så og si aldri at jeg lukter svette...

Back
Topp