Luktesans

Julemoms

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
Junilykke 2022
Andre som har luktesans som har endret seg/ blitt forsterket?
Fysj, nå lukter mye ekkelt ass:shifty:

Helt klart! Roet seg litt nå faktisk (8 uker), men matos osv klarer jeg ikke, og eldste sin lukt :smiley-ashamed008 hun må dusje ofte og har kommet inn i den alderen hvor de lukter litt..

Ja.. den er insane! Her en dag på butikken brakk jeg meg i kassen for det luktet så tåfis… kikket rundt meg å ble nesten sur for at noen gikk rundt å luktet så ille:hilarious: men alle lukter er forsterket. Orker ikke bruke parfyme for den er for intens nå. Er i utgangspunktet ikke sterk. Mannen sin shampoo synes jeg stinker. Så får helt noia når han vil sitte helt inntil meg når vi ser på tv:eek:

Ja, begge deler. synes egentlig bare dei "vonde" luktene er blitt meir framtredende :shifty: og har og opplevd at noen ting lukter litt annerledes enn før. synes det lukta oppkast av klementinen eg skrelte her om dagen:depressed:

Hvis jeg er litt uggen og trøtt, kan jeg reagere på lukter som jeg vanligvis ikke bryr meg om. Men ellers er det foreløpig bare kaffe som lukter annerledes.

Godt å høre det er flere! Gode symptom! Egg lukter døden her. I dag tidlig ble jeg så dårlig på kjøkkenet, forferdelig lukt. Så ingenting, åpnet kjøleskapet. Der lå det 1dager gammel krabbe innpakket i to plastposer som lå ned i en skuffe i kjøleskapet :facepalm:

Luktet mye jeg også, men nå er jeg så tett i nesen at luktesansen er blitt svekket :bored:

Jeg føler meg også som en helt syk sporhund :hilarious: Må nesten tømme matsøppelet flere ganger daglig, ellers opplever jeg at det lukter gamle matrester!

Pjuuuk! Ja!! Jeg er superkvalm omtrent døgnet rundt (våkner til og med av at jeg brekker meg på natta) Hårvoksen til sambo, ALL parfyme, kaffe, egg, fisk, all middagslukt, brødskapet, kjøleskapet og søppelskapet, ALT lukter umennesklig ille:dead:

Luktesans som bare det. Jobber i matbutikk og man lukter litt sv hvert for å si det sånn. Første jeg la merke til helt i starten av svangerskapet var herreparfymer... det var som om det var de store dusje seg i parfymedagene. De aller fleste luktet jo suuupergodt da :joyful: men noen lukter er helt forjæævlig. Feks sånn ferdigpakket potet type fra bama eller hva er er. De har jo sånne luftehull i posene. Det er virkelig en lukt jeg brekker meg av på jobb. Samt det er jo noen faste kunder der som man helst vil unngå til vanlig også men som nå lukter så jævlig at man bare må springe fra kassen :hungover::spitoutdummy: og det er litt pinlig når man ikke skal røpe seg om graviditeten enda..:inpain:

Ellers så synes jeg kaffe, purreløk, klementiner og de fleste herreparfymer lukter heelt himmelsk :love017 var selv og kjøpte bursdagsgave til sambo som straks har bursdag, hadde med mor selfølgelig men fant en ny parfyme til han som jeg bare ikke fikk nok av :whacky011 spurte mamma også om hun syntes den var god, og det sa hun den var så da får vi håpe hun snakket sant og at mine luktesanser ikke er helt på vidda :laughing002

Noen ganger er luktesansen helt vill, jeg kunne i helgen lukte at mannen og kompisen hadde åpnet en chips nede i kjellerstuen mens jeg selv satt oppe i stuen og jeg ble så dårlig av den lukten.

Ellers så er det å ta buss utfordrende nok med kvalme om ikke folk rundt skal lukte og, kjente lukten av en som satt en del rader foran meg og kunne kun kjenne den dårlige delen av perfymen gjennom munnbindet.:yuck:
Kroppen kunne vært så pass snill å ikke gi ekstrem luktesans samtidig som ekstrem kvalme... :shifty:

Oh yes! Største utfordringen er bønnemaskin (kaffe) og røyklukt! Generelt middagsos er utfordrende.

Syns det verste er om samboer drikker et glass vin eller en øl, da lukter han hardfylla i et døgn for meg nå:arghh:

Jepp. Luktesansen min endret seg i mellom uke 6-7. Da ble den "forsterket", kjenner alle lukter rundt meg og begynner og bli litt plagsomt. Men ikke greit når de som dynker seg i parfyme kommer nærme meg i butikken eksempel. Da føles det ut som at jeg skal kveles :shifty: matlukter går fint for min del, men søppel lukt osv. Klarer ikke å lukte på det :banghead:

I dag lukter det kloakk på jobb :yuck:
Lukta kjem frå sluken i ein dusj som aldri er i bruk, så vannlåsen har tørka ut.

Ikkje berre eg som kjenner det, men trur eg er ekstra sensitiv. Usj.

Back
Topp