Luktesans

Ai, jeg er så luktsensitiv fra før av, så håper det ikke blir verre. Hadde noen lukter jeg reagerte på forrige svangerskap, husker jeg skulle steke karbonadedeig og det taklet jeg ikke lukten av..

Ellers synes jeg lukter er ganske plagsomme til hverdags, uten å være gravid...
Jeg har og generelt vært luktsensitiv så ingen i familien har klart å slippe en smyger uten at jeg har fått det med meg.. selvom de tror at de er luktfrie!
 
Reagerer på mye lukt, og alt lukter sterkere.

Klarer ikke sitte ved siden av mannen, han har i utgangspunktet dårlig ånde pga sykdom, men nå er den jo så gale at jeg ikke klarer være i samme rom som han, jeg sov inne med ungene i natt!

Og må si det ikke er noe kjekt med 2 bleieunger nå.. betalte min søster for å bytte bæsjebleiene forrige helg :angelic:
Haha om hun er i utleie bransjen så kan hun godt få betalt av meg for å plukke opp etter bikkjene og:p:D
 
Luktesansen begynner å bli sterkere ja! Foreløpig ikke mye jeg ikke tåler lukten av ennå, men alt lukter ekstremt mye mer enn de gjør til vanlig. Sitter nå å lukter tulipanene som står ute i gangen ganske så godt..! :happy:
 
Lukter alt for tiden:yuck: det var første symptomet jeg ble oppmerksom på og før positiv test:p
 
hufff jaa! har ekstremt god luktesans fra før av. kunne ikke sitte bak en mann med parfyme eller svettelukt i et klasserom. kjente alltid det på ånden til folk når de ikke har spist frokost. men nå når jeg er gravid så finnes det ikke håp:grumpy: jeg klarer knapt å være på kjøkkenet uten at magen vrenger seg av alle luktene. I tillegg er viften over komfyren nettopp blitt ødelagt så når mannen lager noe sprer lukten seg i hele huset:dead:
Jeg ba mannen her om dagen om å smitte meg med tett nese for jeg gjør hva som helst for å slippe den luktesansen nå:hilarious:
 
I dag møtte jeg en utfordring hva gjelder lukt på jobb som jeg heeelt hadde glemt å tenke på......
Naboen til barnehagen jeg jobber i spredde kumøkk på jordet på andre siden av veien for barnehagen. Det luktet GRUSOMT! Vanligvis tenker jeg på den lukta som et vårtegn, men nå brakk jeg meg flere ganger :hilarious:
 
Har ikke noe Særlig mernluktesans en vanlig, men nå er jeg nesten konstant litt tett i nesa pga katteallergi og jeg har to:p men har blitt mer tett i nesa da :p
 
Nå har det blitt helt ekstremt med sitruslukt. Takler ikke klementiner :p
 
I dag møtte jeg en utfordring hva gjelder lukt på jobb som jeg heeelt hadde glemt å tenke på......
Naboen til barnehagen jeg jobber i spredde kumøkk på jordet på andre siden av veien for barnehagen. Det luktet GRUSOMT! Vanligvis tenker jeg på den lukta som et vårtegn, men nå brakk jeg meg flere ganger :hilarious:

Hehe derfor er det en fordel å bo i nord akkurat nå:hilarious: mannen min er bonde pg sprer møkk overalt rundt her når våren kommer. men det er heldigvis enda rundt 2.mnd til og da er forhåpentligvis kvalmen roet seg :wtf: men ja er en grusom lukt!
 
Hehe derfor er det en fordel å bo i nord akkurat nå:hilarious: mannen min er bonde pg sprer møkk overalt rundt her når våren kommer. men det er heldigvis enda rundt 2.mnd til og da er forhåpentligvis kvalmen roet seg :wtf: men ja er en grusom lukt!

Lukta er jo grusom til vanlig, men nå var den helt uutholdelig :hilarious:
 
Back
Topp