Luktesans

Mhm :hello Hadde det med førstemann også, heeeelt ekstremt. Satt ikke pris på at ungene i barnehagen spiste kaviar på brødskiva i dag for å si det sånn.... ikke rekeost heller for den saks skyld :wtf:
 
Jaa, det er helt forferdelig! Jeg hadde endelig råd til å kjøpe meg en dyr sjampo som har såå god lukt som jeg har pleid å elske, men selv den har for sterk lukt :( Og alle lukter er generelt mye mer intense. Jeg hadde en ganske irriterende lukte-crawing i sist svangerskap (kjeller, vaskepulver, bensin), og jeg merker at jeg kjenner en dragning mot kjelleren denne gangen også :p Men jeg må prøve å holde meg unna, for jeg blir seriøst så avhengig at det blir slitsomt :p
 
Jeg måtte rømme huset i helgen når mannen og barna spiste kyllingvinger. Kunne ikke komme tilbake før mannen lovte at han hadde luftet godt. Herregud for en forferdelig lukt :eek:
 
Jaa, det er helt forferdelig! Jeg hadde endelig råd til å kjøpe meg en dyr sjampo som har såå god lukt som jeg har pleid å elske, men selv den har for sterk lukt :( Og alle lukter er generelt mye mer intense. Jeg hadde en ganske irriterende lukte-crawing i sist svangerskap (kjeller, vaskepulver, bensin), og jeg merker at jeg kjenner en dragning mot kjelleren denne gangen også :p Men jeg må prøve å holde meg unna, for jeg blir seriøst så avhengig at det blir slitsomt :p
Sånn er det for meg og! Bensin og eksos lukter jo bare helt fantastisk.
 
Mhm :hello Hadde det med førstemann også, heeeelt ekstremt. Satt ikke pris på at ungene i barnehagen spiste kaviar på brødskiva i dag for å si det sånn.... ikke rekeost heller for den saks skyld :wtf:
Heldigvis så er guttungen veldig glad i gulost og dét priser jeg meg lykkelig over nå :D
 
:hilarious::hilarious:
Heldigvis så er guttungen veldig glad i gulost og dét priser jeg meg lykkelig over nå :D

Min sønn liker kun brunost for tiden, heldigvis! :hilarious:Men på jobb i dag måtte jeg puste kun med munnen hver gang en av ungene ba om hjelp til å smøre ut kaviar eller rekeost... ante ikke at rekeost luktet såååå grusomt :hilarious:
 
Jeg måtte rømme huset i helgen når mannen og barna spiste kyllingvinger. Kunne ikke komme tilbake før mannen lovte at han hadde luftet godt. Herregud for en forferdelig lukt :eek:
Å herregud, nå fikk jeg lyst på kyllingvinger :excited001
 
Jeg takler ikke lukten av klementiner eller Gucciparfymen til mannen. Har egentlig ikke orket luktene siden jeg gikk gravid sist :p ellers går det greit foreløpig, men merker at ting er litt forsterket.
 
Ja! Helt vilt! Verste jeg sliter med akkurat nå er oppvaskmaskina. Lukter helt jævlig. Og den varme støvlufta som støvsugeren blåser ut.. blææææ!

Forrige svangerskap ble jeg så dårlig av kaffelukt, det var utrolig hemmende. På jobb, hos venner, på kafé, nav, kino, bibliotek.. det lukter jo faktisk bittelitt kaffe over alt i samfunnet.

Mannen min kunne ikke kjøpe seg en kaffekopp og gå ved siden av meg utendørs og drikke den selv om det blåste. Og regna. Blæææ.
 
Reagerer på mye lukt, og alt lukter sterkere.

Klarer ikke sitte ved siden av mannen, han har i utgangspunktet dårlig ånde pga sykdom, men nå er den jo så gale at jeg ikke klarer være i samme rom som han, jeg sov inne med ungene i natt!

Og må si det ikke er noe kjekt med 2 bleieunger nå.. betalte min søster for å bytte bæsjebleiene forrige helg :angelic:
 
Ai, jeg er så luktsensitiv fra før av, så håper det ikke blir verre. Hadde noen lukter jeg reagerte på forrige svangerskap, husker jeg skulle steke karbonadedeig og det taklet jeg ikke lukten av..

Ellers synes jeg lukter er ganske plagsomme til hverdags, uten å være gravid...
 
Foreløpig går mannens parfyme greit, men jeg har for noen uker tilbake bedt et vennepar på middag i helgen...
Jeg kan ikke si jeg gleder meg til å stå med rå kylling og kokos melk..
Spørs om ikke jeg ender opp med å smøre mentol under nesa :eek:
 
Back
Topp