Lukter/smaker du ikke takler?

Elsker makrell i tomat, men ble direkte kvalm av ettersmaken. Den satt igjen i halsen lenge :depressed: 2 dager etter var testen positiv:smiley-bounce022

Ellers har jeg sluppet billig unna, eller vært bort lite forskjellig kanskje.. Alt lukter mer, skal sies
 
Lukten av 1.etasjen vår. Akkurat pusset opp badet i den etasjen, var vel ferdig noen dager etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Veldig kjedelig, siden vi har soverom der og huset bare har to etasjer :hilarious: Kan ikke unngå, men får frysninger av å være der.
 
Klarer ikke kaffe lengre, og kasta opp når mannen brukte airfryer her om dagen. Synes parfymen hans er veldig intens om dagen, og lukter alkohol og snus veldig godt :hungover:
 
Parfyme. Gikk inn på bybanen og trodde seriøst 99% av passasjerene der hadde badet i parfymen sin. Måtte hoppe av etter et par stopp, ut og spy…
 
Meh. Her har det blitt verre siden sist jeg skrev. Eneste jeg vet jeg liker så lagt er:

skive med smør og brunost
eplebiter
banan med yoghurt (liker ikke lukten av yoghurt men får den ned)
lukten av snus
smaken av skinnet på kyllinglår (takler ikke smaken og lukten av kjøttet)
Pepsi max
Søppeldynga (men det er jo lakris?)
 
Meh. Her har det blitt verre siden sist jeg skrev. Eneste jeg vet jeg liker så lagt er:

skive med smør og brunost
eplebiter
banan med yoghurt (liker ikke lukten av yoghurt men får den ned)
lukten av snus
smaken av skinnet på kyllinglår (takler ikke smaken og lukten av kjøttet)
Pepsi max
Søppeldynga (men det er jo lakris?)
Hvilket vil si... Takler ikke kyllingkjøtt, taco, nachos, fisk, annet kjøtt, smøreost, ost, godteri, lukten av vafler, stekeos, pizza, grøt, havregryn osv. Egentlig alt.
 
All varmmat gjør meg kvalm, så liker best salater, baguetter osv. Jeg som ellers ELSKER junk, men klarer bare "sunne" ting.
 
når barna og samboeren spiser brødskive med makrell i tomat :p
 
Her er det hel kylling fra varmdisken, kokosboller og honningmelon jeg ikke takler lukten av. :sour:

Men for meg er dere flere ting som er bedre enn før. Kaffe og røyk lukter nyyydelig. Og jeg elsker nå bacon og salt kjøtt. Hadde lyst til å gråte litt da min intetanende mor serverte spekeskinke.
 
Takler bare ikke lukten av middagsrester som står litt før de blir rydda/vaska. Feks en ikdfastform som er tom, men som har rester i seg. Eller i dag hvor det var rett etter middag var besteforeldre som skulle dra, og vi glemte litt at det stod igjen kjeler på bordet og lekte ute. Klarer ikke være på kjøkkenet da. Mannen må ta det.
 
Min værste trigger i hvert svangerskap har vært rå kjøttdeig. Hvis jeg skal lage middag, må mannen steke kjøttdeigen først, så kan jeg ta over.
 
Alt av varmmat smaker fælt.. da særlig ”salt“ mat, kjøtt og alt som inneholder løk/ løkkrydder. Eneste middagen jeg har fått ned i løpet av et par uker er pannekaker og risgrøt.. også faktisk pizza fra den lokale pizzarestauranten. Er så sykt lei av søtt nå, og lunta begynner å bli veldig kort fordi jeg savner å spise meg mett på sunn og ordentlig mat.. :sorry:
 
Liker ikke drikke med smak generelt alt av brus, saft og juice er no go.... Farris og frus er det eneste utenom iskaldt vann jeg drikker. Pepsi max blir jeg kvalm av ved tanken og det kunne jeg drikke mye av før.

Tåler ikke lukten av stekt egg, kaffe, sterke parfymer, tobakk og tyggis.
 
Klarer ikke kaffe eller te lengere :wtf: Elsker vanligvis kaffe, så det er veldig rart. Drakk kaffe frem til uke 8 ca, så har lysten gradvis forsvunnet mer og mer. Er 10+1 i dag.
 
Back
Topp