**kathrine**
Elsker forumet
Er oppe hver dag kl 06:30 for og få ungene ferdige til de skal på skole jeg, så er godt og sove litt i helgene. Og ser fram til høstferie snart 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har du snakket med psykolog om dette? Det høres jo ærlig talt ganske alvorlig ut. Egentlig litt på grensen til tvangstanker når du faktisk pådrar deg magesår av dette. (Selv om det er en stund siden) det ligger jo latent hos deg når du ser antydninger til gjentagende problem igjen. Jeg hadde tatt tak i det jeg. Du kan jo prøve å ikke la klokka styre deg så mye. Legg deg gjerne tidligere enn bare en time før, og se om det kan ha effekt og husk at du må prøve det mer enn en gang. Fint at matlysen er på plass.Det hørtes travelt ut!! :O har det roet seg nå?
Ja jeg legger meg en time tidligere siden jeg må stå opp en time tidligere, det er nok psyken! Å tenke at klokka er 7 istedenfor 8 ja, jeg tror nok det har endel å si. Jeg hadde nok følt det på samme måte om det var min egen, jeg har aldri trivdes med å stå opp tidlig. Jeg husker nå fra vidergående når jeg måtte stå opp like tidlig. Det endte med med de samme problemene, men tilslutt fikk jeg magesår og ett skikkelig psykisk problem at jeg måtte slutte før året var omme. Jeg ble aldri vandt til å stå opp en time tidligere!?
Om jeg teller til 10 så forsvinner ikke hodepinen og trøtthetsfølelsenVæske og vitaminer og mat får jeg i meg uten problem, for jeg er sulten som en hest. Bare veldig trøtt :S
Hvis du blir sykmeldt nå får du sykepenger ut i fra gjennomsnittslønn og det er sykepenger med på å gi grunnlag for foreldrepenger. Både jobb, sykepenger, svangerskapspenger og dagpenger er med på å danne grunnlag for foreldrepenger.(alt er på en måte jobb)Vi som ikke har fast stilling, får foreldrepenger basert på gjennomsnittlig lønn før permisjon. Så jeg må iallefall ha inntekt nå. Jeg kan ikke få sykemelding på vakter/jobbdager jeg ikke har, tenker jeg
Både og, det med sjukemelding og sjefMen.. Du "tørr ikkje "?!på grunn av sjefen då eller??.. Eg skjønne deg for all del, men du må ikkje kjøra på te ambulansen kjem!.. Heh.. Da e for gale!
jobben e ikkje viktigere enn helso te verken Hugoliten eller deg!!..
men du e tøff so står på! Gi deg ein øvegong, sikkert lurt! Men ikkje press deg for mykje, hs sa du måtte vera forsiktig me magen vettu!!..
![]()
Både og, det med sjukemelding og sjef![]()
Føler meg litt bedre idag, så kanskje det bare er en tilvennings-sak. Håper det!
Hvordan går det med deg??
Det er godt du får hjelp for problemene da!Da e no bra vertfall!Du får gi da ei tid og sjå da an, uten å pusha deg utforbi kanten!!
![]()
Jau, da putla og går..va igjen te kiropraktor i går (ikkje fysio so eg trudde..
heh..) og han sa eg va sterkare i muskulaturen enn sist.. So virka so eg e på vei te nåke bra!
men fremdeles vondt i ryggen..
akk ja..
nett no slite eg mest me skulen og opplegget rondt (eller heller da ikkje-eksisterande opplegget) gravide studenter....
e te å bli gal av!
![]()
Oi, det hørtes slitsomt ut! Du står virkelig godt på. Er det lenge til du får bil-lappen? Det høres ut som du trenger den sårbart!kjenner følelsen ja.
Her er jeg alenemor til 2 fra før. en barnehagejente på 4, og en skolegutt på snart 8.
Og jeg er fulltids vernepleie student. har ikke førerkort, så må ta bussen til byen som går 07:25.
Barnehage og SFO åpner 7, og de ligger ett stykke fra hverandre. så hver morgen er et maraton for å rekke å levere begge for så å løpe ned til bussen, bytte buss igjen i byen, være på skolen for så å rushe hjem igjen for å hente begge før de stenger 16;30. er et voldsomt slit og føler meg svært tynnslitt for tia. spesielt når jeg kommer hjem og må lage middag, ha litt kvalitets tid med ungene før deres leggetid, for så å sette meg ned med skolearbeid når jeg har mest lyst til å duppe på sofaen foran tv'en og kose med magen
merker at det blir tyngre og tyngre jo mer magen vokser, og har en del kynnere spesielt når jeg har stressa mye.
Men det går rundt på ett vis, og jeg er sikker på at etter ei stund blir kroppen din og hodet innstilt på at dette er den nye vanenDet ER vanskelig i starten men når man får en rutine på det går det helt greit! Så bare stå på, kroppen følger etterhvert
![]()
Klem
Det er godt du får hjelp for problemene da!andre elever som har problem med graviditeten din? Eller flere gravide og hormonelle elever?
![]()
Ja, veldi greit!
Nei, da e skolesystemet egentli.. Eg har ikkje mulighet å bli me på vertfall ein ekskursjon me klassen (ska på skitur og sova i snøhule i feb/mars), og sio da e 100%obligatorisk står eg i fare for å ikkje få gå opp te eksamen i da faget.. Fekk beskjed om å ta turen igjen våren 2016, men blir då isåfall gåande eit år uten vitnemål... :-o litt gal i håve av å irritera meg øve dei..![]()
Tidlig :O Godt jobba! Hvordan tror du det blir med baby?Er oppe hver dag kl 06:30 for og få ungene ferdige til de skal på skole jeg, så er godt og sove litt i helgene. Og ser fram til høstferie snart![]()
OI! Får nesten hodepine av tanken. Du er flink!! Må du gå slik hele svangerskapet?Må gå hjemmefra halv 6 jeg, de dagene jeg begynner på jobb halv 8. Går tolv timer fra jeg drar hjemmefra, til jeg kommer hjem igjen, selvom jeg bare jobber 8timers dager. DET er slitsomt det..
Ja jeg har vært til psykolog flere ganger pg av depresjon og utbrenthet, men aldri for dette. Trodde bare det var en greie, har aldri tenkt over at det faktisk kan være roten til ett større problem! Jeg har alltid satt høye krav til meg selv. Når jeg kjenner på følelsen så liker jeg ikke tanken på å stå opp kl 7. Jeg skal ta opp kontakten med psykologen min igjen. Kanskje jeg kan få noen tips som gjør det enklere for "mitt indre jeg" kan akseptere klokkeslettet! Det er jo ikke ett krav jeg setter til meg selv, dette er jo faktisk noe som må gjøres på grunn av barna. Takk for tipset!Har du snakket med psykolog om dette? Det høres jo ærlig talt ganske alvorlig ut. Egentlig litt på grensen til tvangstanker når du faktisk pådrar deg magesår av dette. (Selv om det er en stund siden) det ligger jo latent hos deg når du ser antydninger til gjentagende problem igjen. Jeg hadde tatt tak i det jeg. Du kan jo prøve å ikke la klokka styre deg så mye. Legg deg gjerne tidligere enn bare en time før, og se om det kan ha effekt og husk at du må prøve det mer enn en gang. Fint at matlysen er på plass.
Det har heldigvis blitt litt mindre hektisk etter vi hadde overtagelse på det vi har solgt, men dagene går i ett likevel...
Godt å høre at du holder på motet! Det høres slitsomt ut. Jeg vet hvor slitsomt det er å jobbe på langtidsavdeling og sykehjem generelt, kan bli veldig lange dager. Stå på!Merker jeg er veldig sliten å trøtt selv. Jobber mye dagvakter, å da er det opp halv 6, For å være på jobb til 7. Å er ikke ferdig før 16. Jobber 100 % ( langtidsavd sykehjem ) + ei snuppe på 7 som krever sitt etter Sfo å jobbå når jeg slapper av så kommer kynnere å hjertebank
![]()
Men jeg overlever, utrolig nok.. Kjempe sliten ja, men utrolig hva man får til med en positiv innstilling![]()
Såpass, men det året er du jo i permisjon, eller leste jeg feil?.. So flink va eg å quota..![]()
Såpass, men det året er du jo i permisjon, eller leste jeg feil?![]()
Hehehe, jo det er sant! Enig med deg der. Synd jeg ikke har noe erfaring med det der, har ikke noen tips å komme med :SEgentli ja.. Men me hadde plan om at eg sku gå rett ut i jobb ette endt utdanning og sommarferie.. Altså høsten 2015.. Men da går jo ikkje om skulen ska vera so trekanta.. Vil no sei eg blir ein lika god førskolelærar uten å ha vore på snøhuletur eg då men...![]()
Hehehe, jo det er sant! Enig med deg der. Synd jeg ikke har noe erfaring med det der, har ikke noen tips å komme med :S
Lykke til med det da!Heh.. Nei, da e heldigvis ikkje da ofta sånt kjem opp..men eg e no på gong me nåke no håpe eg,so finne eg vel snart ut ka so skjer!
![]()
OI! Får nesten hodepine av tanken. Du er flink!! Må du gå slik hele svangerskapet?
Godt å høre det daNei, får bil av besteforeldrene mine i bursdagsgave, så når jeg og sambo har hversin bil blir det ikke like lang reisevei til jobb. Gleder meg som en unge, kommer til å bli så mye enklere!
Oi.. det viste ikke at d gjaldt sykepenger og. Vet at foreldrepenger er basert på gjennomsnitt iallefall. Så rart at jordmor idag ikke sa dette når jeg forklarte min situasjonHvis du blir sykmeldt nå får du sykepenger ut i fra gjennomsnittslønn og det er sykepenger med på å gi grunnlag for foreldrepenger. Både jobb, sykepenger, svangerskapspenger og dagpenger er med på å danne grunnlag for foreldrepenger.(alt er på en måte jobb)