Luftsmerter?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Flere som har det? Jeg tror det er det jeg har: stikkende, skarp smerte rett under navelen. Husker jeg hadde det mye i første trimester i første svangerskap.

Ja! Har så voldsomme luftsmerter av og til at jeg verken klarer å sitte eller stå. Får det spesielt på kveld/natt om jeg ligger på venstre side..
Skarp smerte som skyter hele veien opp langs magen..

Mest at jeg er sykt oppblåst. Ser ut som jeg er mange måneder på vei liksom. Og det er ubehagelig

Ja! Har så voldsomme luftsmerter av og til at jeg verken klarer å sitte eller stå. Får det spesielt på kveld/natt om jeg ligger på venstre side..
Skarp smerte som skyter hele veien opp langs magen..

Verst på kveld/natt her også, ja:)

Mest at jeg er sykt oppblåst. Ser ut som jeg er mange måneder på vei liksom. Og det er ubehagelig

Jeg var sånn fram til rundt uke 8, men etter et har det stabilisert seg litt mer! Nå kjennes det bare ut som magen er litt full, men har ikke synlig " luftbaby" lenger, så satser på det gir seg snart for deg også :)

Sniker fra juni. ;) Laktulose reddet meg forrige svangerskap. Hadde så sterke luftsmerter at jeg lå i fosterstilling og gråt daglig. :(

Jeg var også sånn i forrige svangerskap (og begynner nå igjen). Jeg snakket med ei som da akkurat hadde vært gravid, og de snakket om akkurat dette i barselgruppen, og der var det ei som sa at eneste som hjalp henne var å stille seg på alle fire(med overkroppen litt lenger ned en rompa) og da fikk hun ut luft! Og det hjalp meg veldig faktisk.

Jeg var også sånn i forrige svangerskap (og begynner nå igjen). Jeg snakket med ei som da akkurat hadde vært gravid, og de snakket om akkurat dette i barselgruppen, og der var det ei som sa at eneste som hjalp henne var å stille seg på alle fire(med overkroppen litt lenger ned en rompa) og da fikk hun ut luft! Og det hjalp meg veldig faktisk.
Sånn stod jeg en del sist svangerskap! Har ikke vært så alt for ille til nå, men det kommer noen skikkelige rivere av noen luftsmerter innimellom.

Jeg lurer på om det var det jeg hadde i går. Men det var vondt på to steder i magen, og det ene stedet var nesten helt oppe under ribbeinet på høyre side. Det gikk i hvert fall over så jeg regner med det ikke er no alvorlig.

Har hatt skikkelig mageknip i dag, særlig rett etter at jeg har spist. Synes det hjelper å legge seg ned å slappe av, men det går jo ikke så mye i løpet av dagen. Håper det bedrer seg snart, blir så kvalm og uggen akkurat mens det står på også, men avføringen er jo normal så forstoppelse tror jeg ikke det er.
Skal prøve dette trikset på alle fire, for jeg raper en del, så helt tydelig at det må være luftsmerter.
Hvis noen har andre tips, hyl ut :)

Back
Topp