Luftsmerter hver eneste kveld

Kaffekanna

Elsker forumet
Junibollene 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Jeg er litt irritert. Har INGEN gravidmage til vanlig, kan ikke se jeg er gravid - takk til litt ekstra flesk, men i det siste så har jeg hver eneste kveld poppet ut så inni granskauen. Altså det er helt ille. Magen mer enn dobler seg i størrelse (måler cm livvidde), og jeg får så sinnsyke luftsmerter. Det er som om noen fyller opp en ballong alt for mye, og det er vondt. Å så vondt som det er. Av og til klarer jeg ikke bevege meg engang det er så vondt. Jordmor skjønner ingenting.

Spiser ikke noe uvanlig eller gjør noe annerledes, men plutselig er jeg blitt tidenes heliumballong, kommer vel snart til å lette (hadde jeg ikke vært litt for tung hehe).

Vet det er en mulig bivirkning i graviditeten, men dette er litt vel voldsomt. Bilder tatt med fire timers mellomrom, på mandag denne uken. På tirsdag morgen var magen «flat» igjen. Begynte å få mye luft i uke 25, nå er det nesten hver kveld. 28+1 idag. 0F193B60-BF1D-466E-9291-9A74BD27C3A4.jpeg90F7CE1B-6928-43CF-895B-3B5A6CBE57C9.png

Uffda. Har du spurt på apoteket om de har noe som kan hjelpe?
Fennikel og anisfrø er imidlertid matvarer som kan hjelpe mot luft i magen.

Oi, i alle dagar. Går du fra så flat til så oppblåst på samme dag? Stakkar deg! Har sjølv liten mage, og er underernært så er «kun» baby, noko som fører til at eg har mykje luft, vond/øm mage, og blir sprengt. Men ikkje sånn som det der. Uff…

Shit, det var enorm forskjell :oops: husker jeg var ganske ille slik tidligere i graviditeten, skulle tro det var et par måneder lengre på vei på kveld enn morgenen, men ikke så ille som det der... Minifom er noen dråper/kapsler man kan få kjøpt reseptfritt på apoteket som skal hjelpe mot luft i magen, står i felleskatalogen at det kan brukes under graviditet, så kan jo være verdt å forsøke?

Jeg har vært ganske lik som deg. Litt bedre nå senere i graviditeten som magen faktisk har kommet, men fortsatt helt «sprengt» på kvelden. Har ingen råd, bare sympati :sad010

Uffda. Har du spurt på apoteket om de har noe som kan hjelpe?
Fennikel og anisfrø er imidlertid matvarer som kan hjelpe mot luft i magen.
Ja, prøvd forskjellig, men ingenting som hjelper. Peppermynteolje hjelper litt på smertene, men ikke nok, og ikke på ballongen :facepalm:

Oi, i alle dagar. Går du fra så flat til så oppblåst på samme dag? Stakkar deg! Har sjølv liten mage, og er underernært så er «kun» baby, noko som fører til at eg har mykje luft, vond/øm mage, og blir sprengt. Men ikkje sånn som det der. Uff…
Nesten hver dag nå, flat mage frem til ettermiddagen. Av og til rett etter middag, av og til kommer magen 5-6 timer etter måltid.. Baby ligger helt nedi bekkenet, derfor jeg ikke har mage, tydeligvis god plass det nede, så er ikke junior sin «feil». Må være fordøyelsen, gleder meg ikke særlig til de neste 3 mnd når han faktisk begynner å ta litt plass, hvordan skal det gå da liksom…:nailbiting:

Jeg har vært ganske lik som deg. Litt bedre nå senere i graviditeten som magen faktisk har kommet, men fortsatt helt «sprengt» på kvelden. Har ingen råd, bare sympati :sad010
Hjalp det at magen kom? jeg er redd det kommer til å bli verre:oops:

Mye mulig du reagerer på ting du ikke har reagert på før, melk, grovbrød og løk (spess løkpulver) er normalt å reagere på. Unngå også kål, tørket frukt og bønner.

Ville prøvd å kutte ut det, samt ting med kullsyre. Også heller intrduser en ting av gangen igjen, kanskje melk først, da det er bra for deg. Vær obs på at det er løkpulver i sykt mye.

Mye mulig du reagerer på ting du ikke har reagert på før, melk, grovbrød og løk (spess løkpulver) er normalt å reagere på. Unngå også kål, tørket frukt og bønner.

Ville prøvd å kutte ut det, samt ting med kullsyre. Også heller intrduser en ting av gangen igjen, kanskje melk først, da det er bra for deg. Vær obs på at det er løkpulver i sykt mye.
Veldig påpasselig på alt jeg spiser ettersom jeg allergisk mot så mye. Melk, skalldyr, bløtdyr, svin osv, og intolerant mot enda mer, kjempemasse forskjellige grønnsaker, som brokkoli, blomkål, rosenkål, kål, kålrot, løk, hvitløk, bønner, erter, linser, gulrot osv. og frukt som pære, sitrus, tåler heller ikke kullsyre eller kunstig søtning..

Hjalp det at magen kom? jeg er redd det kommer til å bli verre:oops:
Min teori er at det har bedret seg at tarmene har blitt flyttet på, men mulig det er tilfeldig… Fortsatt temmelig stramt på kvelden, og kan få en brennende «strekksmerte» øverst ved festene til magemusklene, men ikke den enorme størrelsesforskjellen og heller ikke like sprengt som det var før.

Back
Topp