Lue på sykehuset?

ivfmamma

Elsker forumet
Maiblomstene 2016
Jeg har alltid sett at nyfødte får på lue på sykehuset. Men det fikk ikke vi, fødte 29.april. Og fikk beskjed om at inne trenger ikke baby lue.

Men på fødeavd ser jeg flere som får på lue. Er det forskjellig praksis rundt omkring?
 
Min fikk lue de første min bare, men han var så varm av seg at han ikke trengte det. Lurer på om de følger litt med på størrelse på dem og hvor mye fett de har til polstring :) Min var på nesten 4 kg :)
 
Min fikk ikke lue på seg.
 
Det fikk ikke min da han ble født på sykehus i 2008.

(de andre er født hjemme og har heller ikke hatt lue inne)
 
Min fikk ikke :)
 
Mamma hadde strikket til begge mine, så dei fekk på seg med ei gong dei var født. Veit ikkje om eg hadde fått hvis eg ikkje hadde. :)
 
Min første fikk ikke det på sykehuset, men nr to fikk det. Aldri tenkt over det :p
 
Det første døgnet hadde han det, men etterpå trengte han ikke det, til tross for at han var liten.
Luer og votter er sjeldent nødvendig inne, selv om babyen er kald på hendene.
 
Min fikk lue rett etter han ble født, hadde mye hår som var dynket i blod så mulig han hadde blitt kald uten..? :p
 
Frøkna fikk lue ja, brukte vel kun første døgnet da. Hun er født i februar, men det var jo bakerovn på føden, så var neppe noe behov, og hun var jo ikke undervektig og kald heller (4,5 kg).
 
Vi kunne få, men hadde med selv. Fikk beskjed om at vi ikke trengte inne, kun til transporten fra fødestuen til hotellet
 
Mine er født i januar 07 og juli 15, begge gangene sa de at lue skulle de ikke ha på inne. Det var kun de som slet med å holde varmen som fikk bruke lue på føden/barsel her.
 
Fikk tynn bomull lue på seg fødte i februar frøkna mi var liten så kansje trengte det? Brukte det bare første døgnet
 
Alle mine tre har fått lue og har hatt den på det første døgnet.
 
Fikk samme beskjed. Babyene regulerte mye av kroppsvarmen gjennom hodet og derfor skulle ikke ha på lue. På Ringerike sykehus. Tok på lue likevel jeg. Norske sykehus er jo ikke akkurat trekkfrie. På Drammen fikk de heller ikke lue.

På Ullevål sykehus fikk nevøen min lue.
 
Back
Topp