Lucy!

Jeg trodde du hadde rett på det da han er kronisk syk. Du må bare få legen din til å skrive/dokumentere det. Taper jo ingenting på å søke ;)
Er det kronisk skal du ha rett på ja. Men det må dokumenteres fra lege som Needlepin sier :-)

Tusen takk!

Leste det at arbeidsgiver er pliktig til å utbetale 10 dager, og utover dette må de evt be om refusjon fra nav på, men det betyr vel da at de ikkje skal trekke meg i lønn men faktisk utbetale og få igjen fra nav selv sant?

Men det har vel alle krav på?
Samboer brukte sine dager i vår da jeg ble innlagt med truende prematur fødsel. Siden jeg hadde ansvaret for guttene som ikke gikk i bhg, fikk han 10dager med omsorgslønn.
Mente det er noe annet når du søker om å utvide sykedagene

Tusen takk!

Leste det at arbeidsgiver er pliktig til å utbetale 10 dager, og utover dette må de evt be om refusjon fra nav på, men det betyr vel da at de ikkje skal trekke meg i lønn men faktisk utbetale og få igjen fra nav selv sant?
Ja, de betaler, og får tilbake fra nav.

Ja sjefen sa at eg ikkje kom til å få penger fra jobb når B ble innlagt.. Forvirrende greier...

Men når han er innlagt skal du vel ha pleiepenger? Skal finne lovverket der, må bare ha lader til tlf først.

Da vil det si at de første 7 dagene går blandt "syktbarn" dager og resten vil eg få fra nav?

Uff så fælt ar han skal plages så:(
Ikke alle allergitester slår ut så jeg ville prøvd å eliminere mat fra kostholdet i tre uker for å se om det hjalp. Håper det bedrer seg snart.

Da vil det si at de første 7 dagene går blandt "syktbarn" dager og resten vil eg få fra nav?

Ja, så det jeg ville gjort er å få på plass dagene for kronisk syk så fort som mulig, legen din vet nok hva som trengs av erklæring fra han.

Back
Topp