Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tror at "normen" er at man begynner å kjenne liv i rundt uke 18-20 men at vi alle er ulike og man ofte kjenner liv tidligere i de nestekommende svangerskapeneHar spurt fler jormødre som sier at jeg ikke kan forvente å kjenne noe før uke 18. Er det mulig å kjenne så tidlig?
Jeg kjente bobler i magen i uke 15 sist, og spark i uke 16. I uke 17 kunne sambo kjenne spark utenpå magen, så det er fullt mulig å kjenne liv tidligere jaHar spurt fler jormødre som sier at jeg ikke kan forvente å kjenne noe før uke 18. Er det mulig å kjenne så tidlig?
Lirer jammen på om jeg kjente de første små dikta idag? Men synes 12+1 er fryktelig tidlig, så kan godt være innbilning. Livmorkanten kjenner jeg så vidt ved skambenet (mener det var sånn livmora kjentes ut iallefall)
Hvordan er det med dere?
Jeg kjente første dytt i uke 13+5 i første svangerskap og 11+6 i andre - og fikk faktisk den artige opplevelsen på tul i uke 12+4 i forrige svangerskap der jeg så lillemor sparke samtidig som jeg kjente det jeg trodde var spark. Morkaka kan avgjøre hvor tidlig en kan kjenne det, for om den ligger på fremsiden kan det ta lengre tid. Hos meg har den vært bak i første og langt ned i andre. Kjenner flere som har kjent det tidlig, type uke 11-12, men mange har ikke merket noe før mellom 15-20 uker. Det er nok individuelt.
Må også nevne at ei på barselgruppa mi sist, fødte brått og uventet og visste ikke at hun var gravid før ungen kom. Det høres jo helt uvirkelig ut, men hun hadde altså ikke merket stort til graviditeten.