Livstegn?

Fru Vims

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Lirer jammen på om jeg kjente de første små dikta idag? Men synes 12+1 er fryktelig tidlig, så kan godt være innbilning. Livmorkanten kjenner jeg så vidt ved skambenet (mener det var sånn livmora kjentes ut iallefall)

Hvordan er det med dere?

Jeg trooooor jeg har kjent noe et par uker - er 14+0 i dag, men jeg blir liksom aldri enig med meg selv om det faktisk er babyen eller hva. Men jeg tror det er det ❤️ for det føles som det har blitt litt sterkere

Har ikke kjent noe enda:) gleder meg, men er første gangs og kun litt over 14 uker:)

Har ikke kjent noe enda (12+5), men aner jo heller ikke hva jeg skal kjenne etter :p

Har spurt fler jormødre som sier at jeg ikke kan forvente å kjenne noe før uke 18. Er det mulig å kjenne så tidlig?

Kjenner ingenting enda... Men er bare 10+4 da :P
Har trudd noen gang at jeg kjente det, men 5 sek etter innser jeg at det bare va en luftboble som passera :P men det er jo i stort sett samme følelse i starten, før de begynner å sparke skikkelig :)

Har spurt fler jormødre som sier at jeg ikke kan forvente å kjenne noe før uke 18. Er det mulig å kjenne så tidlig?
Jeg tror at "normen" er at man begynner å kjenne liv i rundt uke 18-20 men at vi alle er ulike og man ofte kjenner liv tidligere i de nestekommende svangerskapene :)

Det kommer vell også an på plassering på morkaka. Jeg har den plassert foran mot magen, og må derfor belage meg på å vente litt ekstra på å kjenne liv. Forventer vell ikke å kjenne noe før uke 20 nei :)

Sist kjente mannen utenpå i uke 18/19, da hadde jeg kjent det noen uker før. Det sies at en kan kjenne det tidligere for hver gang. Bla for en vet hva en skal kjenne etter.

Men tror det mest er innbilning nå. Blir jo helt gal når en er gravid, kjenner jo veldig etter i hele kroppen hele tiden :)

Kjenner ingenting. Håper det kommer snart, men tror ikke jeg kjente noe før etter OUL sist.

Er 14+3.

Jeg kjente bobler i magen i uke 15 sist, og spark i uke 16. I uke 17 kunne sambo kjenne spark utenpå magen, så det er fullt mulig å kjenne liv tidligere ja :)

Jeg også innbilder meg at jeg kjenner liv og koser meg med det selv om jeg vet det ikke er riktig for alle studier sier det er for tidelig :)

Kjenner heller ingenting, men er bare 11+0, og er førstegangs. Gleder meg til å kjenne første bevegelser <3

Jeg kjente første dytt i uke 13+5 i første svangerskap og 11+6 i andre - og fikk faktisk den artige opplevelsen på tul i uke 12+4 i forrige svangerskap der jeg så lillemor sparke samtidig som jeg kjente det jeg trodde var spark. Morkaka kan avgjøre hvor tidlig en kan kjenne det, for om den ligger på fremsiden kan det ta lengre tid. Hos meg har den vært bak i første og langt ned i andre. Kjenner flere som har kjent det tidlig, type uke 11-12, men mange har ikke merket noe før mellom 15-20 uker. Det er nok individuelt.
Må også nevne at ei på barselgruppa mi sist, fødte brått og uventet og visste ikke at hun var gravid før ungen kom. Det høres jo helt uvirkelig ut, men hun hadde altså ikke merket stort til graviditeten.

Lirer jammen på om jeg kjente de første små dikta idag? Men synes 12+1 er fryktelig tidlig, så kan godt være innbilning. Livmorkanten kjenner jeg så vidt ved skambenet (mener det var sånn livmora kjentes ut iallefall)

Hvordan er det med dere?

Tror det var en turntime på gang i dag, ikke helt sikker da..

Jeg kjente første dytt i uke 13+5 i første svangerskap og 11+6 i andre - og fikk faktisk den artige opplevelsen på tul i uke 12+4 i forrige svangerskap der jeg så lillemor sparke samtidig som jeg kjente det jeg trodde var spark. Morkaka kan avgjøre hvor tidlig en kan kjenne det, for om den ligger på fremsiden kan det ta lengre tid. Hos meg har den vært bak i første og langt ned i andre. Kjenner flere som har kjent det tidlig, type uke 11-12, men mange har ikke merket noe før mellom 15-20 uker. Det er nok individuelt.
Må også nevne at ei på barselgruppa mi sist, fødte brått og uventet og visste ikke at hun var gravid før ungen kom. Det høres jo helt uvirkelig ut, men hun hadde altså ikke merket stort til graviditeten.

Forrige svangerskap gikk jeg 7 måneder uten å vite om graviditeten (så denne her er allerede blitt lengre en forrige :p ) Da jeg kom inn på sykehuset til ultralyd og kontroll fikk jeg høre om en som hadde to ganger kommet inn, fødselen i gang og hun ante ingenting!

Er 13+3.. Og tror ikke jeg har merket noe enda.. Usikker på hva jeg skal kjenne etter

Back
Topp