Livmorssammentrekninger uke 5 - smertenivå

C-40793982

Første møte med forumet
Jeg er gravid i uke 5 (❣️) og dro på akuttime til sykehuset nesten med en gang jeg fant det ut, da jeg har hatt de mest ekstreme, intense smertene nederst i magen gjennom uke 4 (hele uken). Var sikker på at det var symptomer på exu-graviditet, ovariecyste eller lignende på grunn av smertenivå, men de fant ingenting uvanlig eller galt på sykehuset og sier det mest sannsynlig er livmorssammentrekninger/livmoren som utvider seg.

Har noen andre opplevd noe lignende/eventuelt hvordan føltes livmorssammentrekningene dine så tidlig?

For min del er det noe av det vondeste jeg har opplevd, vrir meg på gulvet i smerter (føles som brennende mensensmerter x10) og har det helt jævlig når det står på, rett og slett. Kommer i bølger og varer ca 5-25 min av gangen - Heldigvis ikke mer enn 4-5 ganger daglig.

Dette kan da ikke være normalt? Eller er det mer vanlig enn man tror, bare at ingen snakker om det? Hører gjerne erfaringer

Jeg har kun hatt litt murringer.. Men har hatt ligamentsmerter som har brent seg inn i opp mot 20 min av gangen. De er utrolig vonde, men sitter ikke helt som mine menssmerter i alle fall; det blir litt sånn.. foran og ved siden av livmor.
Men.. disse kommer jo helst når man nyser eller vrir seg for fort etc, ikke bare plutselig.

Jeg tenker hvis du er 5 uker på vei, så er det ikke sikkert de ser så mye på UL heller. Hvis dette vedvarer, ville jeg fått meg ny legetime og evt ny ultralyd for å se at ting ser normalt ut, etter passerte 6 uker.

Jeg er gravid i uke 5 (❣️) og dro på akuttime til sykehuset nesten med en gang jeg fant det ut, da jeg har hatt de mest ekstreme, intense smertene nederst i magen gjennom uke 4 (hele uken). Var sikker på at det var symptomer på exu-graviditet, ovariecyste eller lignende på grunn av smertenivå, men de fant ingenting uvanlig eller galt på sykehuset og sier det mest sannsynlig er livmorssammentrekninger/livmoren som utvider seg.

Har noen andre opplevd noe lignende/eventuelt hvordan føltes livmorssammentrekningene dine så tidlig?

For min del er det noe av det vondeste jeg har opplevd, vrir meg på gulvet i smerter (føles som brennende mensensmerter x10) og har det helt jævlig når det står på, rett og slett. Kommer i bølger og varer ca 5-25 min av gangen - Heldigvis ikke mer enn 4-5 ganger daglig.

Dette kan da ikke være normalt? Eller er det mer vanlig enn man tror, bare at ingen snakker om det? Hører gjerne erfaringer
Hadde det sånn hele uken mensen skulle vært med aller første graviditet. Svimte v to ganger, kaldsvettet og hadde så kraftige kramper at jeg lå i fosterstilling. Det gikk over ved begynnelsen av uke 6.

Opplevde det som at for noen kan det være normalt. Den første gangen gikk det galt i uke 12. Men med datter hadde jeg det samme, besvimte ikke, men lå på og ynket meg gjennom «øktene» på samme tidspunkt.

Jeg hadde det sånn i uke 5 og 6 når jeg ble gravid med mitt 2.barn. Lå på badegulvet og vred meg i smerter flere ganger. Var helt sikker på at det gikk galt. Men det ble baby :Heartred Så slike smerter trenger ikke bety at det går galt! Håper på det beste for deg og:Heartred

Tusen takk for svar!❤️
Dere som har hatt lignende opplevelser - Fikk dere noe «bedre» hjelp av legen/sykehuset enn råd om å holde ut å ta paracet? Jeg kjenner at jeg ikke holder ut smertene, og er helt desperat etter bedre løsninger for å komme meg gjennom det - men det var akkurat det jeg sa hos legen i går uten at de kunne gjøre noe mer. Tenker å prøve å få ny time når jeg er over 6 uker men orker ikke å få samme svar igjen og bare måtte holde ut, kjenner jeg.

Jeg hadde det i første svangerskap og dro til tre forskjellige private gynekologer/jordmødre for sjekk. Var krampevondt i 5-20 minutter, klarte ikke stå eller prate, skjedde ca 4-5 ganger til dagen. Jeg fant aldri svar, det kom rimelig akutt når det skjedde, så smertestillende ville ikke hjulpet.. det varte til ca uke 12, men jeg husker smertene avtok litt etter hvert, det var verst i starten. Min gjetning er at det var livmor som hadde voksesmerter. Var forferdelig vondt! Baby kom ut frisk og fin. Er gravid igjen nå, har ikke hatt samme problemet heldigvis denne runden.

Håper du får det bedre veldig snart :Heartred

Back
Topp