Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kjenner den når jeg graver litt nå, 14+1. Hadde ikke sjans for en uke siden
Står liksom overalt at nå vokser den over kanten, så jeg kjenner etter som en gal.![]()
Kjenner den godt nå. Men jeg har kjent den i flere uker allerede. Min 5 graviditet.
![]()
Jeg er 13+2Ahh, betryggende det da Hvor langt var du på vei igjen? Klarer ikke å huske alle!
Hvordan finner dere den? Synes det er vanskelig å definere hva som er hva![]()
Vanligvis (hos førstegangsfødende) når den ikke toppen før uke 12/13, og hos noen går det fortere, mens hos andre går det mye saktere.
Det kommer an på mange ting; om det er én eller flerlinger, om man har født før, om man har bakovervendt livmor osv.
Hvis man har litt "ekstra polstring," er det vanskeligere å finne, og det kan uansett være vanskelig for en utrent hånd å kjenne hva som er hva.
Det beste er å ikke kjenne så mye etter den, da det er lett å bli bekymret hvis man ikke finner den,
Vent heller til jordmor/lege begynner å måle den (noe de som oftest ikke gjør før et godt stykke ut i svangerskapet), og kjenn på den da, om du vil kjenne.
Da sparer du deg for en bekymring, noe man jo ofte har nok av uansett som gravid.
Da vi var på UL i uke 12, måtte teknikeren trykke proben LANGT nedi, og innunder symfysen for å se babyen.
Livmoren vokste allikevel akkurat som den skulle.![]()
Hvordan fant du den og hvordan skal den kjennes ut?Og jeg kjenner den!!! 11+6!
Hvordan fant du den og hvordan skal den kjennes ut?