Livmorkanten.

Kjenner den når jeg graver litt nå, 14+1. Hadde ikke sjans for en uke siden

Står liksom overalt at nå vokser den over kanten, så jeg kjenner etter som en gal. :D

Den er jo fortsatt ikke veldig stor, også kommer det nok litt an på hvordan livmoren ligger tror jeg. Jeg har bakovervendt livmor og sist gang så gravde jordmor ganske greit i uke 15 for å finne den og :)

Kjenner den godt nå. Men jeg har kjent den i flere uker allerede. Min 5 graviditet.
:)

Fant aldri kanten forrige gang heller :p fortsatt ikke funnet. 13+3

jeg fant den for ei ukes tid siden og er 13+1 i dag. Har hørt den er lettest å finne hvis man har full blære og ligger, men jeg fant den lettest når jeg sto faktisk :P Og når jeg hadde tenkt litt over dette denne gangen husker jeg at jeg reagerte på akkurat det samme forrige gang :) Kjenner den fortsatt best når jeg står, men kan kjenne den hvis jeg ligger også, men da må jeg noen ganger lete litt :P

Jordmor kjente den godt og den lå egentlig litt høyt til å være 10 uker. Har ikke prøvd selv enda, blæra mi er ikke så glad i trykking om dagen :p

Vanligvis (hos førstegangsfødende) når den ikke toppen før uke 12/13, og hos noen går det fortere, mens hos andre går det mye saktere.
Det kommer an på mange ting; om det er én eller flerlinger, om man har født før, om man har bakovervendt livmor osv.
Hvis man har litt "ekstra polstring," er det vanskeligere å finne, og det kan uansett være vanskelig for en utrent hånd å kjenne hva som er hva.

Det beste er å ikke kjenne så mye etter den, da det er lett å bli bekymret hvis man ikke finner den,
Vent heller til jordmor/lege begynner å måle den (noe de som oftest ikke gjør før et godt stykke ut i svangerskapet), og kjenn på den da, om du vil kjenne.
Da sparer du deg for en bekymring, noe man jo ofte har nok av uansett som gravid. ;)

Da vi var på UL i uke 12, måtte teknikeren trykke proben LANGT nedi, og innunder symfysen for å se babyen.
Livmoren vokste allikevel akkurat som den skulle. :)

Vanligvis (hos førstegangsfødende) når den ikke toppen før uke 12/13, og hos noen går det fortere, mens hos andre går det mye saktere.
Det kommer an på mange ting; om det er én eller flerlinger, om man har født før, om man har bakovervendt livmor osv.
Hvis man har litt "ekstra polstring," er det vanskeligere å finne, og det kan uansett være vanskelig for en utrent hånd å kjenne hva som er hva.

Det beste er å ikke kjenne så mye etter den, da det er lett å bli bekymret hvis man ikke finner den,
Vent heller til jordmor/lege begynner å måle den (noe de som oftest ikke gjør før et godt stykke ut i svangerskapet), og kjenn på den da, om du vil kjenne.
Da sparer du deg for en bekymring, noe man jo ofte har nok av uansett som gravid. ;)

Da vi var på UL i uke 12, måtte teknikeren trykke proben LANGT nedi, og innunder symfysen for å se babyen.
Livmoren vokste allikevel akkurat som den skulle. :)

Er ikke så bekymra :) Bare nysgjerrig på når og om andre kjente den :)

Back
Topp