Livmorhalsen

*tropisk*

Forelsket i forumet
Noen som vet hvordan dette fungerer? Har hatt blødninger to ganger på en uke nå, å har målt livmorhalsen tre ganger, 1. gang: 6,3 cm, 2. gang: 4,8 cm, og 3. gang: 3,2 cm. Alt såg greit ut så lenge målet ikke var 2,5 cm sa de. Noen som har erfaring?
 
Over 3 cm er veldig bra. Hadde det selv på siste kontroll. I forrige var den kun 1.7 cm i uke 28 pga blødninger. Hu kom i uke 38. Så hu holdt seg lenge nok inne.
 
Får jeg bare spørre hvordan de måler livmorhals ? Med UL? Innvendig eller utvendig ?

:) alt man lurer på
 
Ok, godt å høre:) men gjør de noe spesielt når den er under 2,5 cm? Er det da man må ligge?
Ja måtte det. Lå på sofaen i 4 uker/ til uke 32. Holdt da på å bli gal og begynte å bevege meg litt igjen.
 
Er det helt vanlig å måle den? Ingen har målt den på meg såvidt jeg vet :p
 
Er det helt vanlig å måle den? Ingen har målt den på meg såvidt jeg vet :p
Hvis du er inne til kontroll pga noe så gjør de det. Forrige svangerskap så var jeg inne pga blødninger og denne gangen pga mye kynnere og smerter. De sjekker det hvis det er fare for tidlig fødsel.
 
Noen som vet hvordan dette fungerer? Har hatt blødninger to ganger på en uke nå, å har målt livmorhalsen tre ganger, 1. gang: 6,3 cm, 2. gang: 4,8 cm, og 3. gang: 3,2 cm. Alt såg greit ut så lenge målet ikke var 2,5 cm sa de. Noen som har erfaring?
Min va 4,8 for 9 dager siden og 2,8/3 inatt. Fikk rihemmende medisin så jeg vet ikke om de skal måle igjen før jeg drar hjem eller noe . Nå skulle de prøve å gå meg bedre da jeg har veldig lav blodprosent.
 
Min va 4,8 for 9 dager siden og 2,8/3 inatt. Fikk rihemmende medisin så jeg vet ikke om de skal måle igjen før jeg drar hjem eller noe . Nå skulle de prøve å gå meg bedre da jeg har veldig lav blodprosent.
Oi! Hvor langt er du på vei nå? Har du begynt å få rier? Håper mini holder seg inni en stund til. Er fortsatt litt for tidlig. <3
 
Min var 38 mm i uke 25, noe som er helt normalt og fint, men mellom 21-26 mm nå på torsdag ( uke 30 ). Må ta det litt mer med ro for at de vonde kynnerne og nedpresset ikke skal korte den enda mer ned. Ny kontroll i neste uke, men må ringe Føden hvis jeg skulle begynne med mer vonde og regelmessige kynnere igjen.
Var gjennom dette med de andre to barna mine også, men ikke før i uke 34. Og de holdt seg inne til uke 37+2 og 38+3.
Så her er det 50/50 sjanse for 2015 eller 2016-baby!
 
Back
Topp