Livmorfremfall, noen med erfaringer?

Jepp! Og blitt operert for det. Hos meg var prolapset grunnet en dyp innvendig rift som ikke ble sydd etter fødsel. Følte meg kjempevid og åpen der nede i tillegg. Mitt inntrykk er at mange gynekologer rundt om kring mener at det kan trenes opp, men i mange tilfeller så er operasjon eneste løsning. Hun som opererte meg sa at det var helt klart ikke noe som kan trenes opp...
jeg måtte grine meg til en second opinion av den lokale gynekologen som mente at «dette var da ikke så ille». Jeg kunne ikke gå eller stå uten at jeg følte at ting ramlet ut.
var operasjonen enkel? Ja, var det vondt? Ja, det var så vondt at jeg ikke kunne sitte på 3mnd og jeg kjenner fortsatt arrvevet hvis jeg sitter «galt». Var det verdt det? Helt klart!!! Livet mitt er helt noe annet nå enn det fæle året etter fødsel nr 3.

Hvis du først merket det ved å kjenne etter i dusjen, så kan det ikke være noe stort eller alvorlig tilfelle. Bare å knipe så retter det seg.

Jeg ligger her nå og er HELT ute av meg. Beklager litt detaljer, men jeg må bare få delt det med noen og høre om andres erfaringer. I dusjen i sta når jeg vasket meg i underlivet så kjente jeg at det var noe som lå å presset/trykte mot skjeden. Og jeg kjente litt oppi og da kjente jeg at der var noe like ved inngangen til skjeden, nesten som det faller ut:(:(Blir så redd og utilpass og syns det er så utrolig sårbart når noe der nede ikke er helt som det skal være:oops::oops:Googlet nå og det kan virke som at det er livmorfremfall/prolaps.

Noen som har erfaringer med dette? Hva gjør jeg nå evt? Må vel sikkert bestille en legetime, men hater at andre skal tilnærme seg den delen av meg...selvom det er helsepersonell og de er profesjonelle. Sårbart når noe med underlivet ikke er 100%:sad015:sad010Håper noen her har noen svar som kan betrygge meg litt, ekkel opplevelse å stå i dusjen og plutselig merke dette:pale

Hvordan gikk dette? Ordnet det seg med knipeøvelser?

Back
Topp