Livmora

Har ikke kjent etter nå. Men er 8+3 med 3 barnet så mulig jeg kan kjenne det om jeg prøver

Kjenner ikke livmora, men er ømt når jeg trykker. Men jeg er ganske "fluffy" også da, så regner ikke med å kjenne noe på en stund selv om dette er nr 2 :p

Kjenner ingenting nå, men kjente den etter uke 12 sist :)

Den ligger nok ikke gjemt til uke 12 når en har flere svangerskap bak seg :)

Joda, den vokser ca i samme tempo selv etter flere svangerskap :) nr tre her, og sf-målene er lavere på skjema nå enn med de to første. Ei jordmor-venninde fortalte meg at foster og livmor ofte ligger dypere i bekkenet for hvert svangerskap. Magen blir ofte fortere stor da, men det kommer mer av at muskler og hud har vært strekt og tøyd i før enn at selve livmoren vokser fortere :)

Joda, den vokser ca i samme tempo selv etter flere svangerskap :) nr tre her, og sf-målene er lavere på skjema nå enn med de to første. Ei jordmor-venninde fortalte meg at foster og livmor ofte ligger dypere i bekkenet for hvert svangerskap. Magen blir ofte fortere stor da, men det kommer mer av at muskler og hud har vært strekt og tøyd i før enn at selve livmoren vokser fortere :)
Dette stemmer med meg iallefall. Jeg hadde MYE lavere sf mål med nr 2.

Det kan være at legen/jordmor kjenner den og at det ikke er farlig å trykke der, men jeg tør ikke trykke for mye selv. Litt reddhare, men magen kommer fort nok for min del :laughing002

Back
Topp