Livmor

Mamma til A

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Jeg synes d er vanskelig å kjenne livmoren :/ jeg prøver å finne puls med dopler, men vet ik hvor livmoren er :p dermed klarer jeg ikke å finne puls. Er 10+6 idag. Noe tips?

❤️01.01.15❤️

Har aldri i mine 2 (nå 3) svangerskap kjent livmoren, så ikke mye råd herfra;)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Har ett tips med doppler, det er at pulsen alltod var laaaaaaangt nede i magen hver gang jeg sjekket

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Mitt tips for doppler på den tide er også å dytte den så langt nedover som overhode mulig, også leter du rundt der nede :) ikke alle finner hjertelyden med doppler så tidlig, så om det ikke går, prøv igjen om en stund :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sannsynligheten for at du finner den så tidlig er liten. Livmoren ligger fortsatt godt nedi bekkenet, og finner du den nå så har du enten en livmor som er større enn gjennomsnittet eller mye flaks :)

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Er mellom uke 10 og 12 at livmoren titter frem, så kan være tidlig enda.

Men en mal kan være, finne skambeinkanten og start der med å prøve å finne hjertelyden eller pulsen. Ligger gjerne litte bitt på siden. Har jeg opplevd :)

Har aldri kjent min egen livmor selv, prøvde på venninna mi når hun var rundt 20 uker, kjente ikke noe da heller :P

Jeg fant den nede ved skambeinet på den ene siden da jeg var ca 9 uker. Tok litt tid å finne den da. Har etter det funnet den flere ganger. Men det krever en del tålmodighet ;) i tillegg har det litt og si hvor mye polstring man har sa legen min... Jeg er slank og har lite fett på magen så kanskje lettere å finne da (uten at jeg vet dette sikkert!)

Jeg fant pulsen i forrige uke. Også fant jeg pulsen for 5 sek igår så forsvant den igjen :p prøver igjen til uka. Tusen takk alle sammen

❤️01.01.15❤️

Jeg fant den nede ved skambeinet på den ene siden da jeg var ca 9 uker. Tok litt tid å finne den da. Har etter det funnet den flere ganger. Men det krever en del tålmodighet ;) i tillegg har det litt og si hvor mye polstring man har sa legen min... Jeg er slank og har lite fett på magen så kanskje lettere å finne da (uten at jeg vet dette sikkert!)

Jeg var ganske slank før jeg ble gravid :p brukte størrelse 34-36. Men nå er jeg på 38 :p prøver igjen til uka tenker jg

❤️01.01.15❤️

Har ikke noe og si om man er tynn eller ikke om man finner hjertelyden eller ikke. Jeg er godt polstra og fant den i uke 8. Det som gjelder er og lete på riktig plass :-) Kjenner livmora mi ganske tydelig når jeg ligger på ryggen.

Back
Topp