Liv i magen...!!?

Tumle

Glad i forumet
Hvordan er det med liv i magen hos dere? Hvor ofte kjenner dere og hvilke typer bevegelser? Syns lillegutt har vært så rolig de siste dagene..

Kjenner flere ganger i timen. Uvanlig om jeg går en halv time uten å kjenne noe. Mye bølgende bevegelser, og kraftige dytt, så man ser store klumper som dyttes ut (armer og bein). Nesten hatt litt pinlig mye bevegelser noen ganger, som i møter på jobben, når folk sitter og kommenterer magen min som danser i vei...

Om du går flere timer uten å kjenne noe, selv etter søt/kald drikke, så kan det være greit å ringe sykehuset.

Idag er ho veldig aktiv, som regel kjenner jeg ikke så mye på dagtid når jeg selv er i aktivitet, så våkner go til kvelds. Og da vises det godt utenpå også, men kan gå timer uten at jeg kjenner noe også, og er ikke så mye spark nå som før, mer at ho flytter seg litt og prøver å strekke seg ut :-P

Kjenner veldig lite liv nå i dag.. Så om det ikke tar seg opp innen et par timer så må jeg vel ringe... Men regner med det tar seg opp..

Kjenner flere ganger i timen. Uvanlig om jeg går en halv time uten å kjenne noe. Mye bølgende bevegelser, og kraftige dytt, så man ser store klumper som dyttes ut (armer og bein). Nesten hatt litt pinlig mye bevegelser noen ganger, som i møter på jobben, når folk sitter og kommenterer magen min som danser i vei...

Om du går flere timer uten å kjenne noe, selv etter søt/kald drikke, så kan det være greit å ringe sykehuset.
Samme her.

Variabelt her, noen dager er det armer og bein og rumpe i alle vinkler på gang i magen min mer eller mindre konstant, andre dager er det litt mer rolig. Men som oftest våkner hun skikkelig til på kveldene, selv om hun har vært rolig på dagtid.

Er man bekymret pga lite liv, etter å ha drukket kaldt/søtt og ligget helt i ro på sofaen/senga en par timers tid, så er det lurt å ringe. Gjorde det selv en kveld jeg overhodet ikke fikk respons fra magen uansett hva jeg gjorde, var veldig godt å få bekreftet at lille allikevel hadde det bra, og de var veldig søte og beroligende på føden! :) Fikk beskjed om at jeg iløpet av to timer liggende helt i ro, skulle kjenne minst ti bevegelser, hvis ikke måtte jeg ringe og komme inn igjen.

Takker for svar!! Han ble heldigvis aktiv etter at vi spiste middag.. Var urolig ei stund.. Har 3 timer inn til sykehus med bompenger og ferge, så glad jeg slapp den turen. :-)

Takker for svar!! Han ble heldigvis aktiv etter at vi spiste middag.. Var urolig ei stund.. Har 3 timer inn til sykehus med bompenger og ferge, så glad jeg slapp den turen. :)
Så bra at han ble aktiv igjen! Rart hvor mye disse søte små, som vi ikke har møtt ennå, kan klare å urolige oss bare ved å ta seg en liten hvil :) Gleder meg sånn til jenta mi kommer ut, slik at jeg kan se med egne øyne at hun har det bra, istedetfor å være avhengig av at det passer henne at hun gir meg små dult i magen min for å vise livstegn ;)

Har vært litt mindre liv den siste tiden, men var inne til sjekk på sykehuset etter det var veldig lite to dager etter hverandre. De forklarte at det var fordi han lå med ryggen ut mot magen og sparket innover, og da ville jeg ikke kjenne så mye. Ellers er det vel dårligere plass nå, så kan kjennes annerledes ut med spark utfra hva jeg har forstått.

Har kjent 10 bevegelser siste timen, men bevegelsene er mye slapper enn vanlig.. Satser på det tar seg opp etter litt mat...

Jeg kjenner generelt veldig lite, men det er forskjellig fra person til person. Man skal ikke kjenne hele tiden. Så lenge jeg kjenner han flere ganger daglig er jeg ikke urolig. Men du må kjenne på magefølelsen, om han endrer rytme burde du kontakte noen.

Jeg har selv vært nervøs pga lite liv, men som min jordmor forklarte så er det normalt at bebisene har rolige dager også. Gjerne om du spiser lite en dag feks. Har du lavt blodsukker så har baby også det.

Har lagt merke til faktisk st jeg kan se at den rører på seg uten å kjenne det, så det roer meg litt :)

Uke 35-36 kalles ofte "soveuker" sier de her på nyfødtpost:-)

Mine er veldig trøtte, og det er de visstnok i magen også. De lader vel opp!;-)

Min lille har tydelig lengre soveøkter enn før. Det kan gå en time eller tre uten at jeg kjenner stort, og så er det perioder med mye liv imellom. Blir jeg bekymra, drikker jeg et glass sterk saft (med sukker!) og masse isbiter. Funker alltid.

Bevegelsene hos meg er nå mye strekking og press mot huden. Lite egentlige spark.

Her kan det gå lang tid mellom de mer livlige periodene. Men når jeg spiser eller legger meg ned, begynner han å bevege seg. Virker som han sover lange økter, og det kan jo love godt for barseltiden:-). Er 37+2

Back
Topp