Litt tidlig men...

har dere fortalt det til familiene deres enda ? Vi, eller jeg er veldig usikker på når vi skal fortelle det. Jeg er jo fortsatt kjempe redd for at ting kan gå galt. Men samtidig så er det jo så hyggelig å kunne dele det med sine nærmeste. Jeg er også kjempe usikker på 17 mai , da blir det ekstremt vanskelig å komme seg unna/skjule at man ikke drikker når man skal være med noen fra kl 10:00-20:00? Hva gjør dere ?
 
har dere fortalt det til familiene deres enda ? Vi, eller jeg er veldig usikker på når vi skal fortelle det. Jeg er jo fortsatt kjempe redd for at ting kan gå galt. Men samtidig så er det jo så hyggelig å kunne dele det med sine nærmeste. Jeg er også kjempe usikker på 17 mai , da blir det ekstremt vanskelig å komme seg unna/skjule at man ikke drikker når man skal være med noen fra kl 10:00-20:00? Hva gjør dere ?
Jeg har fortalt det til foreldrene mine, og mannen til sin mor, da det er godt å ha noen og prate med. Går det galt hadde vi uansett sagt det, så da kan de liksågodt få vite det fra start. Når det gjelder annen familie vil vi vente til hvert fall etter første TUL før vi sier noe til søsken, og helst etter den i uke 12.
Har samme dilemma som deg da vi har invitert til felles 30-årslag i juni, den blir vrien å dekke over altså. 17.mai er jeg ikke bekymra for da vi uansett ikke drikker da pga mini. Det finnes mange gode alkoholfrie alternativer, og går nok helt fint å skjule om du vil :) Personlig synes jeg det er mer slitsomt å holde skjult ovenfor folk jeg ser omtrent daglig i så mange uker enn å bare si det sånn litt etter hvert, samtidig synes jeg det ble litt intenst sist at alle i familien visste det så lenge (fortalte det etter TUL i uke 10) for det ble så mye fokus og kommentarer over så lang tid.
Konklusjonen på denne romanen er vel at man må kjenne på det selv :)
 
Jeg har fortalt det til min mor, lillesøster og bestevenninne. Lillesøster har termin i september så bare måtte fortelle at gutten hennes kanskje får et søskenbarn i januar :HeartredTrengte noen å dele nyheten med annet enn partner. Blir nok å fortelle sjefen i uke 8 i tilfelle behov for tilrettelegging. Ellers venter jeg nok til 2. Trimester.
Skal i bryllup med åpen bar den 11. Mai så må komme på en unnskyldning. Venue er 10 min gange fra meg så kan ikke skylde på bilen haha. Vurderer å si jeg går på medisiner som ikke skal mikses med alkohol :laughing002
 
har dere fortalt det til familiene deres enda ? Vi, eller jeg er veldig usikker på når vi skal fortelle det. Jeg er jo fortsatt kjempe redd for at ting kan gå galt. Men samtidig så er det jo så hyggelig å kunne dele det med sine nærmeste. Jeg er også kjempe usikker på 17 mai , da blir det ekstremt vanskelig å komme seg unna/skjule at man ikke drikker når man skal være med noen fra kl 10:00-20:00? Hva gjør dere ?
Man gjør det man føler er rett. Sist gang jeg var gravid i desember fortalte vi rett før jul fordi det blir for vanskelig å skjule (spekemat, alkohol, fermentert fisk osv) og da var jeg et sted i uke 4, og det var ganske greit å være åpen om det med de nærmeste - fordi man fikk enorm støtte også dersom det ikke gikk greit. Det er en sorg jeg tror ville vært helt grusomt å bære alene. Folk er forskjellig, men tenkte å si at det er ikke farlig å fortelle tidlig til nærmeste uansett utfall.
Hvis man ønsker å overasske senere kan man google ulike grunner til å ikke drikk, jeg vurderte å lyve ang antibiotika eller medisiner - og derfor ikke gunstig å drikk alkohol :playful:
 
Man gjør det man føler er rett. Sist gang jeg var gravid i desember fortalte vi rett før jul fordi det blir for vanskelig å skjule (spekemat, alkohol, fermentert fisk osv) og da var jeg et sted i uke 4, og det var ganske greit å være åpen om det med de nærmeste - fordi man fikk enorm støtte også dersom det ikke gikk greit. Det er en sorg jeg tror ville vært helt grusomt å bære alene. Folk er forskjellig, men tenkte å si at det er ikke farlig å fortelle tidlig til nærmeste uansett utfall.
Hvis man ønsker å overasske senere kan man google ulike grunner til å ikke drikk, jeg vurderte å lyve ang antibiotika eller medisiner - og derfor ikke gunstig å drikk alkohol :playful:
Ja det er kjempe vanskelig å holde det skjult. Spesielt nå til 17 mai når det er flere venninne man pleier å kjøpe felles drikke med og vi skal være sammen hele dagen. Jeg Så den er ganske vrien. Men tenker å fortelle foreldre vårene etter tidlig ultralyd i uke 6!:Heartpink
 
Jeg har fortalt det til min mor, lillesøster og bestevenninne. Lillesøster har termin i september så bare måtte fortelle at gutten hennes kanskje får et søskenbarn i januar :HeartredTrengte noen å dele nyheten med annet enn partner. Blir nok å fortelle sjefen i uke 8 i tilfelle behov for tilrettelegging. Ellers venter jeg nok til 2. Trimester.
Skal i bryllup med åpen bar den 11. Mai så må komme på en unnskyldning. Venue er 10 min gange fra meg så kan ikke skylde på bilen haha. Vurderer å si jeg går på medisiner som ikke skal mikses med alkohol :laughing002
Haha ja den unnskyldningen fungerer dårlig da :p det er kjempe vanskelig. Tror ikke noen av vennene mine hadde trodd meg når jeg plutselig ikke skulle drikke. Uavhengig av hvilken grunn det hadde vært
 
Haha ja den unnskyldningen fungerer dårlig da :p det er kjempe vanskelig. Tror ikke noen av vennene mine hadde trodd meg når jeg plutselig ikke skulle drikke. Uavhengig av hvilken grunn det hadde vært
Hahaha nei spesielt ikke når det er åpen bar med gratis drikke :laughing002
 
Da jeg var gravid sist prøvde jeg litt forskjellig alkoholfritt, og den som heter «ginish» elns på polet funker fjell til alkoholfri GT og smaker overraskende likt. Ellers går det alltids an å styre med å helle over i vinflasker/endre etikett om man gidder å styre med det :smiley-ashamed004 Mye digg alkoholfritt nå hvert fall, kan anbefale den som heter Blå, sparkling tea eller noe sånn på polet - veldig god :)
 
Da jeg var gravid sist prøvde jeg litt forskjellig alkoholfritt, og den som heter «ginish» elns på polet funker fjell til alkoholfri GT og smaker overraskende likt. Ellers går det alltids an å styre med å helle over i vinflasker/endre etikett om man gidder å styre med det :smiley-ashamed004 Mye digg alkoholfritt nå hvert fall, kan anbefale den som heter Blå, sparkling tea eller noe sånn på polet - veldig god :)
Ja når man er hjemme så går det fint, da har jeg allerede byttet ut alkoholholdige flasker med alkoholfritt. Men litt mer vanskelig når man skal ut på byen, og da gjerne normalt pleier å kjøpe felles flasker med 2/3 venninner som vi deler. Eller jeg normalt drikker bare bobler, så nå skal jeg begynne med drinker , så er litt sånne små greier som gjør det vanskelig å skjule :p
 
Ja når man er hjemme så går det fint, da har jeg allerede byttet ut alkoholholdige flasker med alkoholfritt. Men litt mer vanskelig når man skal ut på byen, og da gjerne normalt pleier å kjøpe felles flasker med 2/3 venninner som vi deler. Eller jeg normalt drikker bare bobler, så nå skal jeg begynne med drinker , så er litt sånne små greier som gjør det vanskelig å skjule :p
Ah ja den er verre :laughing002
 
Jeg poster i denne termingruppen for å å manifistere at spiren blir en terminspire :Heartred

4+0 i dag. Den kommende uken blir skummel med tanke for frykt for kjemisk graviditet. Samtidig føler jeg at alt går som det skal. Har en magefølelse at dette skal gå bra.

Håper etterhvert andre også blir med i dette forumet for januar 2025 slik at vi kan dele litt av reisen dit sammen.

Dette er mitt første svangerskap og kommer nok med en del spørsmål underveis hvis Dr. Google ikke har svaret:laughing002
Hei. Jeg er ca 4 uker jeg også og dette blir mitt tredje barn men føler at det blir det første da jeg har to gutter på 16 og snart 15 år. Jeg gru gleder meg veldig og jeg er strax 45 år. Dette kommer til å gå så bra
 
IMG_0297.jpeg

Da testet jeg endelig positivt jeg også :Heartpink Hatt to dager nå hvor jeg bare har grått pga. blenda hvite tester, var helt sikker på at det ikke gikk denne gangen. Men magefølelsen i dag gjorde at jeg bare måtte teste en siste gang. Veldig tidlig enda da jeg bare er 3+4
 
Hei dere. Jeg har regnet meg ut til termin 1.januar og er 5+4 i dag. Nå er det slik at jeg kanskje skal ha keisersnitt, og da (forhåpentligvis) før julaften, men jeg føler for å henge litt her med dere også, håper det er greit:smiley-bounce012
 
Back
Topp