Litt småbekymra...

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Lillemor har stort sett aldri våknet for mat mellom 00:00 og 06:00. I et par måneder har ho også sovet uten mat mellom 20:00 og 05:30. Det har vært en drøm:) men nå, etter at grøten ble innført våkner ho flere ganger på natt, minst en gang ho vil spise. Og per nå har ho ikke hatt bæsjebleie på litt over 4,5 døgn..

Ho plages vel ikke nevneverdig på dagtid. Sover godt da, men på natt er ho en ny baby og det bekymrer meg litt. Lurer jo på om det er noe galt.
 
Prøvd å øke mengden svisker eller aprikos da?
Går det an å blande grøten med mm da? Kanskje den blir lettere å fordøye?
 
Min er også blitt myyye mer urolig på natta etter vi starta med grøt.. Han har begynt å bæsje på natta også pga grøt da, så det er tydelig at det er tarmene som jobber litt ekstra.. I går gulpet han opp grøten i badekaret (! ), og vi hadde en nydelig rolig natt. Så nå flytter jeg grøten til formiddagen for å se om det hjelper..

Prøv med sviskemos og evt prøv å flytte måltidet du også, for å se om hun sover bedre? :)
 
Tilbyr 120 ml 4-5 ganger i døgnet. Drikker som regel 60-90 ml.
Da får hun i hvert fall i seg nok væske. Men hva med å blande inn sviskemos eller malt? Jeg fikk beskjed av helsesøster om å gi fast føde på formiddagen og ikke rett før legging. Kan det kanskje være en ide? :)
 
Da får hun i hvert fall i seg nok væske. Men hva med å blande inn sviskemos eller malt? Jeg fikk beskjed av helsesøster om å gi fast føde på formiddagen og ikke rett før legging. Kan det kanskje være en ide? :)
I tillegg til puppen så tror jeg væskemengden er innafor. Kan prøve grøt til lunch i stedet. Ho syns jo at det er godt:)
 
I tillegg til puppen så tror jeg væskemengden er innafor. Kan prøve grøt til lunch i stedet. Ho syns jo at det er godt:)
det funket strålende her å bytte fra kvelden til lunsj isteden ;) gikk fra en svært misfornøyd liten kar til en som var storfornøyd ;)
 
Stakkar lille jenta mi pressa så ho fikk tårer i øya i stad. Men ut kom det. Så da slapper jeg litt mer av, men må se an den grøten.. Tror ho blir bra hard av den.
 
Stakkar lille jenta mi pressa så ho fikk tårer i øya i stad. Men ut kom det. Så da slapper jeg litt mer av, men må se an den grøten.. Tror ho blir bra hard av den.
huff :( høres virkelig ikke godt ut.... se om grønnsaksmos e.l. kan være bedre for magen?
 
huff :( høres virkelig ikke godt ut.... se om grønnsaksmos e.l. kan være bedre for magen?
Ja, tror jeg skal prøve med en teskje eller to av noe annet etterhvert. Skal bare la magen hennes komme seg i orden igjen. Flytta grøtmåltidet til formiddag nå da. Så kanskje det hjelper litt. Og så kan jeg heller gi en skje med gulrot eller avokado rundt middagstider. Prøving og feiling denne maten i starten tydeligvis:)
 
Stakkar lille jenta mi pressa så ho fikk tårer i øya i stad. Men ut kom det. Så da slapper jeg litt mer av, men må se an den grøten.. Tror ho blir bra hard av den.
Stakkar lita... Men bruker du noe i grøten? Sviske eller aprikos? Her fikk hun et par skjeer sviske i går og det var nok til at konsistensen endret seg når det kom ut igjen ;)
 
Da vi begynte å gi smaksprøver av grøt etter 4 mnd kontroll startet jenta vår å våkne flere ganger på natta. Tidligere sov hun fra 19.30- ca 05.30 uten mat.
Vi ga smaksprøven på kvelden, fordi vi tenkte at senere vil jo hun få grøt som kveldsmåltid.

Nevnte for HS på 5 mnd kontroll at hun tullet sånn på natta og hun sa da at det kan være ubehagelig å legge seg på full grøtmage.
Den kvelden ga jeg ikke grøt (kun melk) og da sov hun hele natten igjen!!! Så herlig :) fjerde natten på rad uten å våkne nå! Så jeg tenker at jeg skal gi henne grøt i løpet av formiddagen eller tidelig ettermiddag istedet.
 
Stakkar lita... Men bruker du noe i grøten? Sviske eller aprikos? Her fikk hun et par skjeer sviske i går og det var nok til at konsistensen endret seg når det kom ut igjen ;)
Har litt aprikosmos i grøten, og ho får sviskemos ved siden av noen ganger.
 
Da vi begynte å gi smaksprøver av grøt etter 4 mnd kontroll startet jenta vår å våkne flere ganger på natta. Tidligere sov hun fra 19.30- ca 05.30 uten mat.
Vi ga smaksprøven på kvelden, fordi vi tenkte at senere vil jo hun få grøt som kveldsmåltid.

Nevnte for HS på 5 mnd kontroll at hun tullet sånn på natta og hun sa da at det kan være ubehagelig å legge seg på full grøtmage.
Den kvelden ga jeg ikke grøt (kun melk) og da sov hun hele natten igjen!!! Så herlig :) fjerde natten på rad uten å våkne nå! Så jeg tenker at jeg skal gi henne grøt i løpet av formiddagen eller tidelig ettermiddag istedet.
Så du har ikke gitt grøt på et par dager? Tror jeg vil slutte og begynne på nytt igjen på en måte.
 
Min største ble forstoppet av ris/mais grøten. Vi tok da en pause fra den og ga en periode ulike grønnsaksmos før vi gradvis introduserte havregrøt (den fra 4 mnd). Så kan nok være lurt som du sier, og ta en liten pause.
 
Back
Topp