Litt oppgitt!

Jeg har en far som er veldig opphengt i alle barnebarn ,deriblant vår sønn på 6 mnd. Det er kjempe koselig det, men det blir litt for mye av det gode til tider synes jeg! Mamma er litt annerledes, hun er rolig istf helt hyper når vi kommer, noe jeg er veldig glad for !

Nå I påska ble sønnen vår syk og vi var til legevakt 2 ganger da gutten vår var så tett i nesa!

Det var bare en forkjøling men jeg klarer ikke å roe meg før legen har sjekket at ikke det er noe annet!

Pappa er av den typen at han ikke går til lege pga lege skrekk ,men også fordi man ikke skal springe ned legevakten i tid og utid!
Og komme med kommentarer som: det går over, ofte stresser man mer enn nødvendig osv!
Ja-, det gjør vi nok ,men det er 1 mann for oss og alt er nytt! Og det koster så lite å sjekke , så lenge det ikke blir en belastning !

Pappa virker nesten fornærmet for at vi ikke har kommet på besøk ,men grunnen er såre enkel.
Sønnen har vert syk!
Husker godt før fødsel at pappa sa at det var bedre at folk kom på besøk ,enn at vi skulle måtte reise hele tiden . Nå liker vi å besøke andre , men tror jeg kan telle på fingrene hvor ofte han har giddet å komme ut her...

Først nå her om dagen ville han komme, og spør på en sånn teit måte som : er du å treffe hjemme da??
Eller er du på legevakten?intensiven ? Osv....

Og så skal han alltid belære meg om ditt og datt!

Jeg har sagt at vår sønn skal ikke spise søtt før han skjønner og spør selv...
Da sier bare pappa at : tror du mine foreldre brydde seg om det da du var liten?
.....gaaaaad! Måtte få ut litt frustrasjon!

Gla at mamma og mine svigerforeldre ikke er slik som pappa!
 
Høres slitsomt ut! Hjelper det ikke å snakke med ham? Her har jeg hatt lignende samtaler med mamma et par ganger, og det begynner å synke inne :p Uansett er det dere som er foreldrene, og faren din burde innrette seg etter hva dere ønsker, både om hva den lille skal spise og når en skal dra på legevakta.
 
Høres slitsomt ut! Hjelper det ikke å snakke med ham? Her har jeg hatt lignende samtaler med mamma et par ganger, og det begynner å synke inne :p Uansett er det dere som er foreldrene, og faren din burde innrette seg etter hva dere ønsker, både om hva den lille skal spise og når en skal dra på legevakta.

Dersom jeg tar det opp med han, så lager han det til en stor sak !
At jeg overreagerer, "hva er det du er så sur for"...
Han liker ikke å få tilsnakk...irriterende !
For jeg kan høre på tonefallet hans , om han vil diskutere en dag! Noe han påstår er bullshit!

Jeg nøys i han forleden dag når han startet med den samme gamle: "skjønner ikke hvordan de overlevde før ? ..."alt er jo farlig idag "

Det var mange ting som ikke kom frem i dagslys før i gamle dager.
De fikk gjerne 10 barn men 5 overlevde pga for lite kunnskap om hva som kanskje kunne være farlig osv!
Også når dt gjelder å gå gravid....
Men han skjønner liksom ikke ...
 
Dersom jeg tar det opp med han, så lager han det til en stor sak !
At jeg overreagerer, "hva er det du er så sur for"...
Han liker ikke å få tilsnakk...irriterende !
For jeg kan høre på tonefallet hans , om han vil diskutere en dag! Noe han påstår er bullshit!

Jeg nøys i han forleden dag når han startet med den samme gamle: "skjønner ikke hvordan de overlevde før ? ..."alt er jo farlig idag "

Det var mange ting som ikke kom frem i dagslys før i gamle dager.
De fikk gjerne 10 barn men 5 overlevde pga for lite kunnskap om hva som kanskje kunne være farlig osv!
Også når dt gjelder å gå gravid....
Men han skjønner liksom ikke ...
Uff, det må være veldig leit at han holder på sånn. Håper du klarer å la det prelle av og at han skjerper seg :) Med mamma hjalp det da jeg sa hun ikke fikk passe barnebarnet hvis hun ikke kunne la være å snakke stygt om vår måte å oppdra barn på, men høres ut som om faren din er en litt annen type :/
 
Uff, det må være veldig leit at han holder på sånn. Håper du klarer å la det prelle av og at han skjerper seg :) Med mamma hjalp det da jeg sa hun ikke fikk passe barnebarnet hvis hun ikke kunne la være å snakke stygt om vår måte å oppdra barn på, men høres ut som om faren din er en litt annen type :/

Ja, det er det!
Nå var han nærmest fornærmet for at jeg ikke lot han passe vår sønn når jeg skulle til tannlegen
Vi bestemte oss for at ingen besteforeldre skulle gjøre der siden sønnen vår har vert veldig urolig for tiden . Kan være stressende for besteforeldre, og når han har vert så tett i nesen også ,så såg vi det best at vi gjorde det.
Men pappa sier bare at det hadde gått heeeeelt fint.
Mulig det, men jeg hadde følt det litt stressende når vår sønn er så syk , også er det ikke han som bestemmer hva vi skal gjøre !
..Han vet jeg er ekstra emosjonell og virker til å kose seg med å gjøre meg stressa....
Og etter fødsel la jeg på meg en del ...og jeg ser på han at han mener jeg er for tykk og han hinter diskre om det...
 
Pappaen min var også sånn ang lege osv, når matheo var 3 mnd så stinka urinen hans skikkeligz. Vi var hos foreldrene mine og jeg ville gjerne dra på legevakta å sjekke det. Han var ikke dårlig ellers, men har alltid slitt veldig med magen (allergi) så har vært en del hos legen osv. Pappa mente at jeg var hysterisk og at jeg ikke kan fly til legen for alt. Da dro vi hjem og jeg ringte legevakta. De ville at vi skulle ta med urinprøve, den hadde utslag og han ble lagt inn med alvorlig urinveisinfeksjon. Og de fant ut at han hadde nyre refluks. For og si det sånn, pappa har aldri noen sinne sakt noe igjen :p han da oi, du hadde visst rett du :) så han fikk en lærepenge :p
 
Pappaen min var også sånn ang lege osv, når matheo var 3 mnd så stinka urinen hans skikkeligz. Vi var hos foreldrene mine og jeg ville gjerne dra på legevakta å sjekke det. Han var ikke dårlig ellers, men har alltid slitt veldig med magen (allergi) så har vært en del hos legen osv. Pappa mente at jeg var hysterisk og at jeg ikke kan fly til legen for alt. Da dro vi hjem og jeg ringte legevakta. De ville at vi skulle ta med urinprøve, den hadde utslag og han ble lagt inn med alvorlig urinveisinfeksjon. Og de fant ut at han hadde nyre refluks. For og si det sånn, pappa har aldri noen sinne sakt noe igjen :p han da oi, du hadde visst rett du :) så han fikk en lærepenge :p
Wow, så bra du ikke hørte på ham! Kan det hjelpe om du deler den historien, Blivende mamma september2015? :)
 
Back
Topp