Litt hjelp?

Det problemet har vi og, bare det blir hull tvers igjennom etter to uker i bhg, og han er kun i bhg 3 dager i uka. Så vi kjøper billige sko til rundt 100lappen på europris til han hver 2.uke ca.. :p Han har noen dyrere sko og, men de tør jeg ikke å sende med han i bhg ;o

Hadde samme problemet i flere år med guttene.... men h å kan en gjøre....

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

jeg ville sagt ifra til de annsatte! for vi har ikke noe sånt problem i den barnehagen jeg jobber i, jeg synes det høres litt rart at de lar barna holde på sånt..

Barna L E K E R.

ja det gjør de men når de bruker skoa sånt burde vi voksne lære de at det er ikke sånn vi gjør det, for er nok ikke kjekt for foreldrene, her greier ungene fint å leke masse utten å ødelege skoa sine, de blir skitne men aldri sett noen av de blitt så oppskrapt..

Har samme problemet her.. skoa varer kanskje maks en mnd men da er det blitt hull så da må eg virkeøig bytte:p etter 14 dager så ser dei sånn ut som på bildet, men da får dei nye sko som dei berre bruker heime til det er hull i dei gamle skoa. Har prøvd maange forskjellige sko merker, men syns alle blir like mykje og fort slitt. Så eg prøver å kjøpe billigare sko, finner eg sko på salg så hamstrar eg faktisk litt:p trur ikkje dei ansatte i bhg greier å stoppe dette.. dei kan vel prøve å forklare at dei ikkje skal gjere dette, men dei har da ikkje mulighet til å springe etter alle ungene. Kommer nok mye an på korleis syklar det er i bhg og. Er ikkje alle det er like lett å skrape føttene etter med. Her har dei sånne sykler som dei sitter på, å sparker med. Disse er veeldig populære, men skoa holder ikkje så lenge:p

ja det gjør de men når de bruker skoa sånt burde vi voksne lære de at det er ikke sånn vi gjør det, for er nok ikke kjekt for foreldrene, her greier ungene fint å leke masse utten å ødelege skoa sine, de blir skitne men aldri sett noen av de blitt så oppskrapt..
Og da mener du at det er de ansatte i barnehagen sin jobb å lære de hvordan de behandler skoene sine?

Og da mener du at det er de ansatte i barnehagen sin jobb å lære de hvordan de behandler skoene sine?

ja, vi skal jo hjelpe til..

å sei ifra, hey sånt behandler vi ikke skoa, er da ikke noe problem..

ser ikke heilt hvofor du klager sånt, jobben vårs er jo å være med barn og lære de om forskjelige ting..

Det er noen unger som gjør sånn, kommer av bremsing på syklinga ja..

Prøv Viking, XXL har dem til 199 kroner, kjempe fornøyd med dem.

Eller timberland litt mer skinnsko lignende goretex?

ser ikke heilt hvofor du klager sånt, jobben vårs er jo å være med barn og lære de om forskjelige ting..
Klager ikke jeg? HVor har du det fra?

Jeg ser helst at de ansatte i bhg bruker tiden på andre ting, enn å passe på hvordan ungene mine har bena når de sykler.....

Sånne har min gutts sko sett ut også.. uansett skomerke.. kommer av sykling og bremsing med føttene.. enten på tåa der, eller under på sålen..

Å be de ansatte bruke tiden sin på å stoppe det, er tullete..

Helt enig! Som om de ansatte ikke har nok å gjøre fra før. La nå unger være unger og kjøp billige joggesko.

app! Venter nr 3 :) 15.02

Det finnes en grense for alt. Får ikke min unge sykle i bhg pga at hun bremser med skoa hadde jeg lagd furore. Og ja, jeg jobber i bhg sjøl. Voksne skal velge sine "kamper" med omhu. Skal man varsku om alt hele tiden blir det bare mas.

app! Venter nr 3 :) 15.02

Enig med deg her. Jeg ønsker at gutten min skal ha gode stødige sko av litt kvalitet og da er det naturligvis veldig kjedelig om de er ødelagt etter en uke...

Hadde min sønn holdt på slik hadde jeg tatt en alvorsprat med han. Man behandler ikke tingene sine slik. Vær litt med henne i barnehagen en dag når hun sykler og hjelp med å vise hvordan hun kan bremse uten å ødelegge skoene.

Jeg har også jobbet i barnehage og hadde barna holdt på slik hadde jeg definitivt tatt det opp med dem og sagt klart ifra. Er dette er problem i hele barnehagen går det jo ann å snakke om det i samligsstunden. Mener ikke at de ansatte skal løpe etter å passe på alt, alltid, men ser de det går det absolutt ann å si ifra!

Jeg har jobbet i skobutikk og det er varierende kvalitet. Og er mange som prøver og reklamere på sko som er bremset med, uten hell..

Nå jobber jeg i bhg og der er det mange sko som går i stykker. Det er mange ulike meninger om saken, hvem sitt ansvar det er. Selv mener jeg det er foreldrenes ansvar og lære barnet hvordan de skal behandle ting. Men som ansatt gjør det meg ingenting og minne barnet på det

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

mine har Salomon og viking sko og dem har aldri sett sånn ut. men billig skoene har blitt ødelagt med engang. litt vanskelig å be barnehagen holde aktive barn i ro i frykt for at dem kan slite sko. både viking sko og Salomon kan vaskes i maskin.

mine har Salomon og viking sko og dem har aldri sett sånn ut. men billig skoene har blitt ødelagt med engang. litt vanskelig å be barnehagen holde aktive barn i ro i frykt for at dem kan slite sko. både viking sko og Salomon kan vaskes i maskin.

Ingen som har skrevet ett eneste sted her at barnehage ansatte skal holde barna i ro, men når en voksen person ser at barna ødelegger sine ting så synes jeg man kan forvente at de snakker til barna? Eller er det slik at når man sender barna sine i barnehagen så skal barna løpe fritt, gjøre hva de vil uten at de voksene snakker til barna?
Jeg som voksen person snakker til og med til barna ute i gata om jeg ser de behandler ting eller personer stygt.

Ingen som har skrevet ett eneste sted her at barnehage ansatte skal holde barna i ro, men når en voksen person ser at barna ødelegger sine ting så synes jeg man kan forvente at de snakker til barna? Eller er det slik at når man sender barna sine i barnehagen så skal barna løpe fritt, gjøre hva de vil uten at de voksene snakker til barna?
Jeg som voksen person snakker til og med til barna ute i gata om jeg ser de behandler ting eller personer stygt.

ja for de ansatte har nok tid til å løpe etter hvert barn hele dagen og passe på at hver og en av dem ikke sliter skoene sine. at barna sliter sko osv er normalt. kjøper man billig sko så slites dem raskere enn dyrere sko. nytter ikke å klage til barnehagen for det. så aldri noen som har sagt at dem ikke kan snakke til barna.

veldig mange foreldre sender med barna sine klær i barnehagen med beskjed om at nå må dem passes ekstra godt på så klærne ikke får en flekk eller blir slitt. i barnehagen så blir ting fult av flekker og slitt. heller aktive barn enn barn som må være forsiktig eller rolig i frykt for at dem kan ødelegge klærne sine.

så den teorien med at dem ikke kan snakke til barna kan du lengre ut på landet med.

barn er barn og aktive er dem å!

ja for de ansatte har nok tid til å løpe etter hvert barn hele dagen og passe på at hver og en av dem ikke sliter skoene sine. at barna sliter sko osv er normalt. kjøper man billig sko så slites dem raskere enn dyrere sko. nytter ikke å klage til barnehagen for det. så aldri noen som har sagt at dem ikke kan snakke til barna.

veldig mange foreldre sender med barna sine klær i barnehagen med beskjed om at nå må dem passes ekstra godt på så klærne ikke får en flekk eller blir slitt. i barnehagen så blir ting fult av flekker og slitt. heller aktive barn enn barn som må være forsiktig eller rolig i frykt for at dem kan ødelegge klærne sine.

så den teorien med at dem ikke kan snakke til barna kan du lengre ut på landet med.

Jeg trenger ikke å gå ut på landet med dette. For jeg synes virkelig at barnehagen kan gjøre sitt for å forbygge slikt. Ser de ett barn som gjør slikt med sko så forventer jeg at de ansatte snakker til mitt barn, ser de at mitt barn tegner med tusj nedover genseren sin så forventer jeg at de voksene snakker til barnet mitt, ser de ansatte at mitt barn klipper i stykker genseren sin så forventer jeg at de snakker til han. Og heldigvis hat jeg mitt barn i en barnehagen som mener at ting også har en verdi og barna skal ikke ødelegge slikt med vilje. Så etter fire år i barnehage har jeg utrolig lite ting som har blitt ødelagt eller forsvunnet i barnehagen. De bruker smekker på de små barna, de bruker malingsfrakker på alle barna og de snakker til barna om de ser at de ødelegger sine ting.
Såpass synes jeg man kan forvente av de ansatte i barnehagen!

Det er faktisk ganske stor forskjell på normal slitasje på tøy pga. lek og det å faktisk slite hull i nye sko på en uke pga. noe som strengt tatt er unødvendig da!

Back
Topp