Litt hjelp?

MTDC

Forumet er livet
VIP
Sånn ser skoa til jenta mi ut etter to uker i bhg. Flere av de andre barna har samme problem siden skoa brukes som sykkelbremse på asfalt. Hva gjør vi??? Kan jo ikke kjøpe nye sko hver måned! Noen som har lure tips?

1377847183906.jpg

Være ponny ble også ødelagte etter 2 uker. Har viking nå, ser like fine ut. Kan ta bilde av de i kveld

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Sånn ser skoene ut her å. I tilleg lukter dem ekstremt tåfis etter bare en uke. Jeg kjøper derfor kun billige joggesko (ca hundrelappen, iallefall ikke over) gjerne flere i samme str og merke. kaster sko oftere enn andre skifter undertøy!

Jeg synes igrunn dette er noe de ansatte i barnehagen bør følge opp.
Lære barna å bremse på en ordentlig måte og si de ikke får lov å bruke føttenr.

Mine gjorde også det før hjemme, jeg terpet og terpet, og tilslutt sluttet de med det.
Enn så lenge, så ser det ut som du må kjøpe nye sko:(

Her var det nye sko annenhver mnd. Og de brukte skoa til det ble hull i dem - hvis jeg sku kjøpt nye sko hver gang de bare ble slitt på tuppen, hadde det gått knappe 2 uker mellom hver gang.

Fikk noen rare blikk, men det ga jeg beng i. Ungene brukte de skoa kun i barnehagen, og hadde ordentlige sko utenom :)

Ser ut som et kjent fenomen ja :-) Vil heller ha unger som sliter klær enn passive unger, så her tar jeg slitasjen med et smil og prøver å finne billige sko.
Hun har vært i bhg et år tidligere og vært aktiv uten at skoa har blitt sånn...

Her er det eldste som sliter sko, han vet han ikke får lov og bremse med skoa men gjør det for det, minste sliter han og men på en annen måte enn så lenge ;)

Sånne har min gutts sko sett ut også.. uansett skomerke.. kommer av sykling og bremsing med føttene.. enten på tåa der, eller under på sålen..

Å be de ansatte bruke tiden sin på å stoppe det, er tullete..

Ja nå er jg veldig streng med at mini aldri skal bremse med skoene. Mn de blir jo veldig skitne og lukter skikkelig vondt hsha så jg kjøper også for d meste billig sko til bhg. Og de litt dyre joggeskoene bruker han når vi går ut sammen

Sent from my LG-P990 using BV Forum mobile app

Hvis du går på jakt etter sko som har litt ekstra tupp foran vil de mest sannsynlig holde en god del lenger. Det gjorde vi. Sjekket alltid at tuppen var solid og gikk over hele.

EVt høre i skobutikken hva de sier/mener der.. Kan hende de har noe å anbefale..
Å få de ansatte i bhg til å følge med og nekte å bremse med føttene går hvertfall ikke..
Der har de nok å gjøre fra før om de ikke må følge med på det også ;)
Jobber selv i bhg :)

Skoa til snuppa mi er enda verre. Det er hull rett gjennom på begge skona ;) Har også et par Viking sko, dei har holdt seg mye bedre. Men det plager meg ikke at skoa er ødelagt.... Barn er barn ;)

Sånne har min gutts sko sett ut også.. uansett skomerke.. kommer av sykling og bremsing med føttene.. enten på tåa der, eller under på sålen..

Å be de ansatte bruke tiden sin på å stoppe det, er tullete..

Takk! Vi prøver jo å være tjenestevillige, men hvis vi skulle brukt tida ute på å terpe på slike ting hadde vi ikke hatt mye oversikt over resten av barnegruppa! Trist at klær og sko blir fort slitt, men sånn er det nå engang med aktive barn i lek og det varierer jo veldig etter hvilket merke man bruker. Det går en del barnehageklær her i huset også, for å si det sånn.

Hun har vært i bhg et år tidligere og vært aktiv uten at skoa har blitt sånn...
Da er det vel skoene som er dårlige da?

Du kan jo snakke med henne selv og vise henne hva som skjer med skoene når hun bremser sånn. Vis henne hvordan man bremser med pedalene.

Har også dårlig erfaring med Ponny sko til barna.
Gutten min har hatt Viking joggesko som ble kjøpt på Coop obs hypermarked til 299 kr, og de ser overhode ikke slitt ut etter en lang sommer.
Ponny skoene så like ut som dine etter få dagers bruk.

Back
Topp