Litt frustrert!

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Okei, så var det kanskje ikke så smart av gravide meg å løpe på asfalt for å komme litt fortere frem, tar selvkritikk på det. Men så ringer jeg jobb og sier at kveldsvakt i dag er vanskelig. Det går bra ja. Like etterpå: er du sikker på at du kan jobbe i helga da? Har ingen å ta av.
Underliggende betydning: du må jobbe!
Føler at arbeidsgiver prøver å gi meg dårlig samvittighet. Og nei, jeg liker ikke å melde meg syk og hvertfall ikke når det er svangerskapsrelatert. Så om jeg så skal hoppe på ett ben møter jeg på jobb i helga på ren trass. Så skal de bare få så dårlig samvittighet de bare vil.

Uff hadde selv en slik arbeidsgiver første svangerskap.. hun gikk å baksnakka meg i tillegg til andre ansatte da, fordi hun ble sur pga jeg måtte sykemelde meg ! :s (bekkenløsnning) jeg slutta for å si det sånn!

Husk å lytt til kroppen din, og ikke ja dårlig samvittighet for at den sier stopp!! Klem :)

Som fysioterapeuten min sa i går:

Du er gravid, du er en enestående maskin. Du yngler jo! Tenk at det vokser en baby inni deg. Ja, du må nok ta det roligere nå, for din del og for lille gutt. Lytt til kroppen din, så skal du se at det går litt bedre :)

Ikke press kroppen til å gjøre noe den skriker imot, det vil du bare angre på :) og den sjefen der.. uff.. ikke ha dårlig samvittighet i det minste.

Selvfølgelig skal du lytte til kroppen din!
Men jeg er også leder i min jobb og har ansvar for "timelistene" hvis en ansatt som skal jobbe helg ringer seg inn syk på fredagen så spør også jeg om de kommer i helgen. Ikke for å være ond eller frekk men rett og slett fordi den syke setter igang en prosess når han/hun er syk. Jeg må ha nok folk på jobb og det er ikke bare lett å fikse det lørdag morgen. Som da resulterer i at jeg må jobbe selv.
Det er sikkert ubehagelig for den syke at jeg spør men ærlighet og åpenhet rundt fravær er så mye lettere å forholde seg til!

God bedring til deg. Husk at du , din kropp og babyen er viktigst

Selvfølgelig skal du lytte til kroppen din!
Men jeg er også leder i min jobb og har ansvar for "timelistene" hvis en ansatt som skal jobbe helg ringer seg inn syk på fredagen så spør også jeg om de kommer i helgen. Ikke for å være ond eller frekk men rett og slett fordi den syke setter igang en prosess når han/hun er syk. Jeg må ha nok folk på jobb og det er ikke bare lett å fikse det lørdag morgen. Som da resulterer i at jeg må jobbe selv.
Det er sikkert ubehagelig for den syke at jeg spør men ærlighet og åpenhet rundt fravær er så mye lettere å forholde seg til!

God bedring til deg. Husk at du , din kropp og babyen er viktigst
Helt klart ikke gøy for sjefen at noen er syke i helga. Blei enige til slutt om litt tilrettelegging. Så gjør jeg jobben så godt jeg kan. Heldigvis kjennes hofta bedre ut nå :)

Back
Topp