Jeg føler nesten jeg må ta det sorte fåret litt i forsvar her, for jeg kjenner meg selv litt igjen i det hele.... Jeg skal ikke skylde alt på mamma, men at jeg er preget av en litt for realistisk og jordnær mor, som alltid kom med de 'harde fakta' som svar på mine ungdomsdrømmer og ideer, er ikke til å stikke under en stol!Så når venner har trengt råd har jeg kanskje vært litt for realistisk, i et velmenende forsøk på å være åpen for også det verste utfallet, istedenfor å bare støtte, og overse det potensiellt negative.
Er dere gode venner så tåler hun kanskje å høre det; at du er klar over at ingenting er sikkert, men at du ville satt mest pris på en venninne som bare støttet og oppmuntret degjeg har fått høre det, og det gikk bra! Jeg tåler det, så lenge jeg vet at mine venner vet at jeg egntlig bare ønsker dem godt! Og jeg prøver da hardt å være mer positiv, og å undertrykke behovet for å informere om alt det andre. Det kan jo nevnes at jeg nok ikke har 100% velutviklede antenner og at jeg syns mange sosiale situasjoner er vanskelige, noe jeg er klar over, men allikevel ikke kan trylle bort - uansett hvor mye jeg skulle ønske det gikk.
Nå vet jeg ikke om din venninne er som meg, men jeg følte jeg måtte vise en annen mulig vinkling...ikke alle er dårlige venner eller sjalu selv om de ikke alltid oppfører seg som forventet. Gode venner tar sånt opp med hverandre heller enn å bare droppe de uten forklaring![]()
Jeg er også veldig realistisk, og kan fint ta på meg rollen som"drittsekk" når alle andre er superpositive til alt
Men sånn du forklarer oppførselen til venninna di her får meg til å tenke at hun kanskje har noe som plager henne rundt konseptet graviditet.
Kanskje hun ikke kan få barn?
Kanskje hun har mistet barn sent selv?
Kanskje hun skulle ønske at hun var gravid selv?
Hvis noe av det er 100% utelukket, syns jeg du skal ta det opp med henne.
Jeg har fått diagnosen "uforklarlig ufrivillig barnløs" og har måttet si til flere av mine venninner at det har vært veldig sårt for meg å ikke høre om noe annet enn graviditeten deres når vi har møttes.
To av dem sluttet å prate med meg, resten har vært glade for at jeg har sagt fra, og et par har til og med sagt at de er takknemlige for å kunne snakke om vanlige ting dom fotball og sko med noen i svangerskapet