Litt for høy bmi og ivf

Border

Elsker forumet
Assistert-jentene
Julimammaer 2016
Julibarna 2019
Myyye tanker for tiden, og klarer ikke å slutte! Prøvd å bli gravid i 2 år, ikke gått på prevensjon i 4 år. Ble gravid i fjor, ente i SA. Prøvd pergo nå, 2. Kuren, ingen effekt. Skal bli henvist til ivf nå i april, men nå kommer det store problemet! Jeg veier for mye! Jeg er så redd for å bli avist..
Gått på metformin siden desember, raste ned 5 kg og der har det stoppet opp. Gyn vil egentlig at jeg skal ta 3 tabletter pr. Dag, men klarer ikke da jeg blir så kvalm av 3 stk :( Så tar 2, og prøver meg på 3 noen dager.
Har en bmi på ca 35, riksen har grense på 33. Jeg må ned 5 kg for å komme ditt! Sånn sett burde ikke det vært noe problem, men tydeligvis vil ikke kroppen min samarbeide.
Sendte Mail til riksen, de hadde en grense på 33, men de avslo ikke bare på grunnlag av det. Så sånn sett er det håp!
Noen som har vært litt over grensen og fått ivf?
Jeg skjønner nå at vi virkelig trenger hjelp, men tenk om vi blir nektet?

Meningen med innlegget er vel for å få noen erfaringer fra dere! :)

På forhånd takk for hjelpen.

Glemte, jeg har pcos, men ellers ser alt tipp topp ut! Skal kanskje ta en lapraskopi også får å sjekke om jeg hat endometriose.

Jeg lå bitte litt over da jeg begynte. Med da så de på kroppsammensettningen min og jeg fikk fortsette :)

I ettertid har jeg klart å gå ned 18 kg ved å kutte ut sukker meieriprodukter og mel :)

Jeg lå bitte litt over da jeg begynte. Med da så de på kroppsammensettningen min og jeg fikk fortsette :)

I ettertid har jeg klart å gå ned 18 kg ved å kutte ut sukker meieriprodukter og mel :)
Kan jeg spørre hvordan kroppsammensettningen er? :p jeg har mest fett på magen dessverre og store bryster! Er meget aktiv da jeg har 3 hunder for konkurranse.

Så bra du har gått ned så mye! :)

Lå selv et godt stykke over, men pga min høye alder ville ikke klinikken vente. Ble allikevel veldig tent på å prøve å gå ned noe, og gikk ned 7 kg måneden før forsøket. Har også pcos, og har alltid slitt med å gå ned. Må ekstrem-kur til. Har vært så heldig å ikke gå opp noen av kiloene under eller etter forsøket (enn så lenge) :)

Lykke til! :)

Lå selv et godt stykke over, men pga min høye alder ville ikke klinikken vente. Ble allikevel veldig tent på å prøve å gå ned noe, og gikk ned 7 kg måneden før forsøket. Har også pcos, og har alltid slitt med å gå ned. Må ekstrem-kur til. Har vært så heldig å ikke gå opp noen av kiloene under eller etter forsøket (enn så lenge) :)

Lykke til! :)
Takk for svar!
Bra det ordnet seg for deg og at du klarte å gå ned :)

Kan jeg spørre hvordan kroppsammensettningen er? :p jeg har mest fett på magen dessverre og store bryster! Er meget aktiv da jeg har 3 hunder for konkurranse.

Så bra du har gått ned så mye! :)

Her legger det meste seg på låra og rumpa, pluss store bryst. Så får en litt timeglass form. Håper det går bra for deg ))

Jeg har bmi på 29,5 og fikk beskjed fra gyn om at de på riksen mest sannsynlig kom til å si at jeg skulle prøve å komme så nærme 25 som mulig. Syns dette var veldig rart da de har grense på 33.

Men jeg prøver likevel å jobbe meg nedover. Men har helt normal fasong og grov benbygning bare. Så jeg vet ikke.

Ønsker deg lykke til! 5 kg klarer du! :-)

Sykehusene vil helst alltid ha oss innen for normal bmi. Sikkert det gyn har hatt I tankene :)

Jeg måtte komme meg under grensa på 32 jeg da. Men når jeg først gikk ned de 4 kg som var ned dit så gikk jeg ned 4 til så nå ligger jeg fire under grensa :) de sa også at jeg har det "rette" fettet, ikke det som er farligst. Jeg legger det meste på låra jeg, så tror de så på fasongen også :-)

Takk for svar folkens! Jeg får prøve så godt jeg kan, og litt til for å gå ned mer :)

Husker du å ta metformin med mat? Jeg ble veldig kvalm i starten, og gikk mye på do. Dessverre betyr disse bivirkningene også at det faktisk fungerer. Jeg tar 500 mg til frokost og 1000mg til middagen. Alltid sammen med mat...:)

Husker du å ta metformin med mat? Jeg ble veldig kvalm i starten, og gikk mye på do. Dessverre betyr disse bivirkningene også at det faktisk fungerer. Jeg tar 500 mg til frokost og 1000mg til middagen. Alltid sammen med mat...:)
Jeg tar alltid rett etter mat!:) men blir ofte kvalm. Jeg tar 800 gram til lunsj og 800 gram til middag. Skulle egentlig tatt 800 gram til..

Jeg tar alltid rett etter mat!:) men blir ofte kvalm. Jeg tar 800 gram til lunsj og 800 gram til middag. Skulle egentlig tatt 800 gram til..
Å hællemåne. Det var mye ja. Hmmm...Det er jammen ikke lett. Tror jeg brukte 3 mnd på å bli vandt med de pillene og sluttet å være dårlig i magen konstant. Man blir litt hemmet av de, for det er ikke bare-bare når man plutselig må på do. Hehe:) Har du testet ut appen som heter lifesum? Den er fantastisk for å tracke måltider og superlett å bruke. Har brukt den selv, og vet om flere her inne som har brukt den med stort hell:)

Jeg måtte komme meg under grensa på 32 jeg da. Men når jeg først gikk ned de 4 kg som var ned dit så gikk jeg ned 4 til så nå ligger jeg fire under grensa :) de sa også at jeg har det "rette" fettet, ikke det som er farligst. Jeg legger det meste på låra jeg, så tror de så på fasongen også :-)
Hva er ikke "rettet" fett da?

Å hællemåne. Det var mye ja. Hmmm...Det er jammen ikke lett. Tror jeg brukte 3 mnd på å bli vandt med de pillene og sluttet å være dårlig i magen konstant. Man blir litt hemmet av de, for det er ikke bare-bare når man plutselig må på do. Hehe:) Har du testet ut appen som heter lifesum? Den er fantastisk for å tracke måltider og superlett å bruke. Har brukt den selv, og vet om flere her inne som har brukt den med stort hell:)
Hehe ja har gått på de siden desember, så burde jo bli vant til de:) har prøvd å ta en til frokost (spiser lite til frokost men) en til lunsj og en til middag. Mistenker at det blir for "tett" fra frokost til lunsj..
Diaré har jeg heldigvis ikke så mye, men sånn ekkel kvalm syntes jeg er mye værre :( Flere ganger jeg har måtte gått å kastet opp for det er helt for j....

Hehe ja har gått på de siden desember, så burde jo bli vant til de:) har prøvd å ta en til frokost (spiser lite til frokost men) en til lunsj og en til middag. Mistenker at det blir for "tett" fra frokost til lunsj..
Diaré har jeg heldigvis ikke så mye, men sånn ekkel kvalm syntes jeg er mye værre :( Flere ganger jeg har måtte gått å kastet opp for det er helt for j....
Jeg fikk beskjed om å ta én til frokost og 2 til middag så det ikke skulle bli for tett. Da funka det bedre for meg:)

Jeg fikk beskjed om å ta én til frokost og 2 til middag så det ikke skulle bli for tett. Da funka det bedre for meg:)
Åååå?? Nå fikk jeg et nytt håp her :p Så man kan gjøre det slik!? Blir ikke så ofte kvalm etter middag, så da kan dette kanskje være noe for meg! tusen tusen takk for tips! :)

Åååå?? Nå fikk jeg et nytt håp her :p Så man kan gjøre det slik!? Blir ikke så ofte kvalm etter middag, så da kan dette kanskje være noe for meg! tusen tusen takk for tips! :)
Sykepleieren på klinikken sa det kunne hjelpe siden jeg ble så uvel av å ta de 3 ganger om dagen. Og dessuten så spiser man jo gjerne mer til middag enn til frokost:) Nå tar jeg 500 mg piller da, men regner med at du kan gjøre det samme med 800mg og. Ring legen og spør om det kan funke for deg og:)

Back
Topp