Har du fått noen forklaring på hvorfor det var vanskelig/problemer med å få ut forrige babyen?
Jeg hadde også en komplisert fødsel, men hun var 4130 stor, 39 i hodeomkrets og lå som stjernekikker.. så ikke helt optimalt, spesielt for en førstegangsfødende. Endte med hastekeisersnitt for min del.
Etter fødsel (tre mnd etter) hadde jeg gjennomgang av fødselen, måling av bekken etc. for å se om de kunne finne noen fysiske hindringer til hvorfor fødselen ble komplisert.
Til uka skal jeg på samtale med overlege på fødeavdelingen for å få en ekstra gjennomgang av forrige fødsel, og legge en fødselsplan for kommende fødsel (selv om den ikke kan planlegges selvfølgelig, men få luftet tanker og ønsker i alle fall).
Kanskje du kunne fått en slik time også? Skal føde på samme sykehus som sist, og det er faktisk de som uoppfordret har anbefalt meg en slik samtale. (Mye mulig siden de gjorde en del feil under forrige fødsel at de gir ekstra oppfølgning nå, de ønsker veldig at jeg skal følge meg trygg inn mot fødsel nå). Vil tro de fleste sykehus kan tilby slik samtale om noen ønsker, så undersøk det. Det er viktig at du får en trygghet og ro inn mot fødsel, og får forebygget så godt som mulig mot eventuell bekymringer