Litt blod...?

Nor09

Glad i forumet
En gang igår og hver gang idag når jeg går på do så kommer det litt blod på papiret, blir litt rosa og inget i trusene, beklager alle detaljer... Noen som opplevd det? Er det ett dårlig tegn? Har litt vondt i magen men som bare vanlig mensmurring. Er i uke 7 nå.
 
Det TRENGER ikke være noe. Jeg hadde det sånn med førstemann, og blødde egentlig til og fra hele svangerskapet. Uten at det var noe galt med henne, men jeg hadde porøse slimhinner visst. Men ta deg en tur til legen hvis du kan i morgen, du. Så får du iallefall roet nervene. Og lykke til!
 
Jeg er på ferie nå og skal være det til neste fredag så får vente til jeg kommer hjem. Håper det går denne gangen også, men ellers så er det vel ikke så mye man får gjort med det... Takk for svar!
 
Jeg vet at en av fire blør uten at det er noe galt av den grunn. Så det kan være helt normalt, og trenger ikke bety noe, slimhinnene er skjøre, og man blør lett.. Har du hatt sex før dette..? Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for det,og det går sikkert bra..

På den annen side.. (jeg antar du gjerne vil ha ærlige svar)
De to gangene jeg har blødd litt, bare rosa det også, så var det da jeg opplevde en MA. Men, jeg hadde også sterke menssmerter, for sterke til at jeg syns det var normalt (vært gravid før den gangen) som kom og gikk. Så jeg ville ha fått sjekka det opp hos en lege, sånn bare i tilfelle.
 
Takk for svar! Nei vi har ikke hatt sex på noen dager nå. Får sjekke det ut når jeg kommer hjem igjen. Kan de sjekke at man fortsatt er gravis så tidlig? Har mens molande verk ligsom og kanskje der er lite mer enn vanlig. Har aldri opplevd lignende i mine tidligere svangerskap så kan ikke noe om dette. Men når du mista og hadde bare blødde lite som jeg gør nå, begynte det å blø mere senere da? Jeg håper det går bra denne gangen også!
 
Takk for svar! Nei vi har ikke hatt sex på noen dager nå. Får sjekke det ut når jeg kommer hjem igjen. Kan de sjekke at man fortsatt er gravis så tidlig? Har mens molande verk ligsom og kanskje der er lite mer enn vanlig. Har aldri opplevd lignende i mine tidligere svangerskap så kan ikke noe om dette. Men når du mista og hadde bare blødde lite som jeg gør nå, begynte det å blø mere senere da? Jeg håper det går bra denne gangen også!
 
Takk for svar! Nei vi har ikke hatt sex på noen dager nå. Får sjekke det ut når jeg kommer hjem igjen. Kan de sjekke at man fortsatt er gravis så tidlig? Har mens molande verk ligsom og kanskje der er lite mer enn vanlig. Har aldri opplevd lignende i mine tidligere svangerskap så kan ikke noe om dette. Men når du mista og hadde bare blødde lite som jeg gør nå, begynte det å blø mere senere da? Jeg håper det går bra denne gangen også!
 
Takk for svar! Nei vi har ikke hatt sex på noen dager nå. Får sjekke det ut når jeg kommer hjem igjen. Kan de sjekke at man fortsatt er gravis så tidlig? Har mens molande verk ligsom og kanskje der er lite mer enn vanlig. Har aldri opplevd lignende i mine tidligere svangerskap så kan ikke noe om dette. Men når du mista og hadde bare blødde lite som jeg gør nå, begynte det å blø mere senere da? Jeg håper det går bra denne gangen også!
 


Nor09 skrev:
Takk for svar! Nei vi har ikke hatt sex på noen dager nå. Får sjekke det ut når jeg kommer hjem igjen. Kan de sjekke at man fortsatt er gravis så tidlig? Har mens molande verk ligsom og kanskje der er lite mer enn vanlig. Har aldri opplevd lignende i mine tidligere svangerskap så kan ikke noe om dette. Men når du mista og hadde bare blødde lite som jeg gør nå, begynte det å blø mere senere da? Jeg håper det går bra denne gangen også!

Jeg blødde pittelitt med et par ukers mellomrom, bare såvidt rosa. Vi fikk se bankende hjerte på ul, etter den første blødningen. Etter den andre hadde hjertet slutta å slå. Blødde aldri mer av meg selv, så måtte inn på sjukehus og få ordna opp i det.

I uke 7 bør de kunne se både foster og bankende hjerte, men det er ikke alltid de gjør det, for man kan jo ha bomma litt på hvor langt man er på vei og sånn.. Men det blir nok ikke noe problem å få en henvisning til ul og sjekke når du er kommet til uke 7.

Håper alt er i orden, og krysser fingrene for deg ;)
 
Har ikke hatt blødninger selv, men vet noen kan ha små blødninger rundt da de skulle hatt menstrasjon.
 
Når jeg mistet i siste svangerskap blødde det MYE! Det var ikke noe jeg kunne være usikker på. I siste uke blødde jeg bitte litt, ligner på forklaringen din, rosa + litt blod i papiret. Jeg dro rett til legen og fikk ultralyd. Der var alt i orden og et lite hjerte som slo. Jeg skal så på ul igjen etterpå for å følge dette her opp. Håper at hjertet fortsatt slår og at kirker har vokst på denne uka. Mest sansynlig er det helt ok hos deg men hvis jeg var deg hadde jeg dratt til legen når du kommer hjem bare for å være sikker. Lykke til!
 
Takk dere. Jeg har blødd idag også, fortsatt så lite at det bare er på papiret etter dobesøk men det er mere enn igår. Tror kanskje det ikke går så bra denne gang men får vente til jeg kommer hjem for å sjekke det. Det var helt oplanerat, kom som en sjokk men så fort man blir glad i den lille og begyner å gledje seg. Så dette er trist synes jeg :-(
 
Har egentlig ikke lyst til å svare, men den ene gangen jeg har blødd i svangerskapet, så startet det med litt rosa på papiret, så kom det litt mer og litt mer. Det endte i en spontanabort. Men det betyr ikke at det er det som skjer hos deg!!
Dra til legen når du kommer hjem og spør om å få tatt blodprøve for å sjekke hcg-stigning. Lykke til :)
 


mamman min skrev:
Jeg kaster meg på denne, jeg. Jeg blør også. Jeg har blødd i over en uke nå, og i morgen er det en uke siden jeg var på UL og fikk beskjed om at det var et bankende hjerte der. Det er ikke myyye blod, ikke som min vanlige menstruasjon, men det er litt friskt blod hver dag og det har vært litt blodlevringer. Jeg prøver å tenke positive tanker, men det er ikke så lett altså. Går jo og sjekker trusa hele dagen liksom. Det jeg lurer på er hvor lenge det går an å blø uten at det trenger å være noe galt? Hvor lenge skal jeg se det an før jeg eventuelt ber om en ny UL? Og kan det være en MA, men at alt ikke kommer ut siden jeg ikke blør nok til en SA? Det er ikke meningen å ta over tråden altså - men jeg anbefaler alle som blør om å få sjekket det ut, for en blir jo helt gal av å gå og tenke det frem og tilbake.



Nei du tar ikke over tråden da jeg lurer på detsamme. Må være tøfft å blø over en uke, håper det går bra for oss! Lykke til!
 


Hæppi-skvett skrev:
Har egentlig ikke lyst til å svare, men den ene gangen jeg har blødd i svangerskapet, så startet det med litt rosa på papiret, så kom det litt mer og litt mer. Det endte i en spontanabort. Men det betyr ikke at det er det som skjer hos deg!!
Dra til legen når du kommer hjem og spør om å få tatt blodprøve for å sjekke hcg-stigning. Lykke til :)



Takk! Trist at høre om din spontanabort men godt at få ærlige svar.
 
Er 9+4 nå. Søndagsmorgen våknet jeg til en do full av blod, som full mensblødning. Ble en tur på legevakta og så på UL på sykehuset, der var alt fint, og blødningen kom ikke fra livmora(ingen levringer eller mørke felt der inne på UL). Hun mente det var skjøre slimhinner og at alt var bra. Jeg går på crinone, og d kan også skape skjøre slimhinner btw. Blødde ikke mer den dagen, men neste morgen var det akkurat det samme. Var på UL med gyn tirsdag, og han sa også at alt såg bra ut. Så det er ikke nødvendigvis noe dramatisk.

Men siden du bekymrer deg så ta en tur til legen. Si at du er redd du har abortert og at du har blødd i flere dager, da får du UL.

Stor klem og lykke til. Håper den lille der inne koser seg og er helt upåvirket av blødningene. :)
 


Snupz skrev:
Er 9+4 nå. Søndagsmorgen våknet jeg til en do full av blod, som full mensblødning. Ble en tur på legevakta og så på UL på sykehuset, der var alt fint, og blødningen kom ikke fra livmora(ingen levringer eller mørke felt der inne på UL). Hun mente det var skjøre slimhinner og at alt var bra. Jeg går på crinone, og d kan også skape skjøre slimhinner btw. Blødde ikke mer den dagen, men neste morgen var det akkurat det samme. Var på UL med gyn tirsdag, og han sa også at alt såg bra ut. Så det er ikke nødvendigvis noe dramatisk.

Men siden du bekymrer deg så ta en tur til legen. Si at du er redd du har abortert og at du har blødd i flere dager, da får du UL.

Stor klem og lykke til. Håper den lille der inne koser seg og er helt upåvirket av blødningene. :)



Takk for at delte dine erfaringer! Det gir ett lite håp om den lille spiren kan ha det bra inne det. Men fy så dramatisk for deg å oppleve!!
 
Det eksisterer like mange historier om folk som har mista ved blødninger, og om folk som ikke har mista ved blødninger. Noen blør mye iløpet av hele svangerskapet uten at noe er galt, mens andre blør ingenting, og fosteret har dødd (man begynner jo å blø eventually når det skal ut, men da er det liksom ingen tvil om hva som skjer).

Ring legen du, så får du nok en UL, og det vil nok gjøre godt å få svar på alle tanker du har nå :-) Enten om det er det ene eller det andre, så vet du hvertfall. Mye enklere å forholde seg til noe.
 
Back
Topp