Liten søster eller bror?

Nå har jeg gravd skikkelig Klumpen, hva var reaksjonene? Vi har også hatt noen tøffe og veldig slitsomme perioder og jeg er også redd for reaksjoner fra de nærmeste om jeg eventuelt skulle blitt gravid :bag:
Vi fikk heldigvis ingen kjipe reaksjoner! Alle har vært glade på våre vegne. Har fått kommentarer på at vi får det hektisk osv, bare. Og sjefen som var både superfornøyd fordi vi trenger barn i barnehagen, men også litt irritert fordi sannsynligheten var stor for at jeg ble mye borte i svangerskapet (var sykmeldt 100% i 5,5 mnd sist.

Mamma var vel den jeg fryktet verst reaksjon fra pga kommentarene om at vi hadde nok med to i forkant. Men hun ble bare glad, i alle fall ovenfor oss.
 
Så hyggelig å høre! Gratulerer så mye med den lille spiren som kommer snart :Heartred
 
36+0

Kjører på med ny ukesoppdatering :)

Dager igjen til termin: 31
Trimester: Tredje
Graviduke: 36+0
Graviditetsmnd: 9 (8. kalendermåned)
Neste JM/legetime: 16. nov, uke 37+6
Kjønn: Jente
Navn: Tror vi har landet, men venter til hun er ute med endelig avgjørelse.

Utstyr som gjenstår:
Mangler fortsatt babycall, tripp trapp/kiddo-stol, babybok, smokkelenke...

Mage: Magen vokser, og jeg trives med den, selv om den er litt i veien.

Vektendring: Har ikke vært på vekta på flere uker!

Aktivitet i magen: Har en ekstremt aktiv baby, som begynner å bli veldig sterk. Nesten smertefullt til tider.

Tungt: Begynner å bli tungt nå. Mye modningstegn som sliter meg ut. Veldig lite søvn for tiden.

Kynnere: Har mye kynnere og de er ganske kraftige. Lurer på om jeg også har begynt med modningsrier...

Hodet festet: Hodet var knapt festet ved forrige kontroll (35+4).

Barnerom: Skal ha henne hos oss, så barnerom får vi ta etter hvert.

Humør: Normalt humør, tror jeg.

Plager: Sover veldig dårlig, og har mye kynnere/modningsrier. Mye nedpress og slimproppen går i rykk og napp.

Sykehusbag: Det meste er pakket klart. Mangler bare litt frukt, vannflaske og ladere osv. Mannen har ikke pakket sin bag enda da...

Cravings: Ingen spesielle.

Høygravid: Ja!

Tanker om fødsel:
Jeg gleder meg og er spent! Redd det kommer til å gå veldig fort!

Neste milepæl: Uke 37+0, eller fødsel.
 
39+0

Nå er jeg lei og fryktelig utålmodig.

Sover ekstremt dårlig. Jeg er oppe på toalettet 1-2 ganger hver natt, våkner av vonde og regelmessige kynnere minst to ganger hver natt (gir seg etter ca 30-40 min), og jeg våkner hver gang jeg snur meg. I tillegg er barna våkne 2-8 ganger totalt hver natt... Har fått tilbudt sovedose (innsovningstablett og morfin) og en natt på barsel.

Ellers mye plaget med kynnere, som kommer regelmessig hele kvelden og er ganske ubehagelige, samt stadig verre symfysesmerter...

Ble undersøkt 38+3, og hadde da livmorhals på ca 1 cm, fortsatt litt baktil, og 2 cm åpning...

Håper hun kommer snart!
 
Lillesøster er her! ❤️

Fødselen startet med rier som gradvis tok seg opp utover kvelden på termin (04.12). Jeg ringte føden litt over kl 21, selv om jeg fortsatt var litt i tvil. Tenkte det var bedre å kjøre bomtur, enn å vente for lenge grunnet én drøy times kjørevei og raske fødsler tidligere. Riene økte i styrke i det jeg la på med føden og jeg var ikke lenger i tvil. Vi ventet på barnevakt og kom oss i bilen.

Kom inn på føden ca 23.15, og hadde da 4-5 cm åpning, kunne tøye til 6 cm. Hadde regelmessige rier hvert 3-4 minutt, som varte i ca 1,5 min. Fikk plutselig et konstant nedpress mellom riene og ba da om badekar. Hadde 8 cm åpning. Kort tid etter jeg kom i vannet meldte trykketrangen seg gradvis. På første pressrie kom vannblæra til syne. På neste rie gikk vannet samtidig som hodet kom, og baby var ute på et blunk! Kl. 00:42 den 5. desember! Perfekt med sine 3425 gram og 51 cm ❤️

Vi ble værende på barsel to døgn, og kom hjem i dag. Nå skal vi nyte dagene sammen med de veldig stolte storesøstrene ❤️
 
Lillesøster er her! ❤️

Fødselen startet med rier som gradvis tok seg opp utover kvelden på termin (04.12). Jeg ringte føden litt over kl 21, selv om jeg fortsatt var litt i tvil. Tenkte det var bedre å kjøre bomtur, enn å vente for lenge grunnet én drøy times kjørevei og raske fødsler tidligere. Riene økte i styrke i det jeg la på med føden og jeg var ikke lenger i tvil. Vi ventet på barnevakt og kom oss i bilen.

Kom inn på føden ca 23.15, og hadde da 4-5 cm åpning, kunne tøye til 6 cm. Hadde regelmessige rier hvert 3-4 minutt, som varte i ca 1,5 min. Fikk plutselig et konstant nedpress mellom riene og ba da om badekar. Hadde 8 cm åpning. Kort tid etter jeg kom i vannet meldte trykketrangen seg gradvis. På første pressrie kom vannblæra til syne. På neste rie gikk vannet samtidig som hodet kom, og baby var ute på et blunk! Kl. 00:42 den 5. desember! Perfekt med sine 3425 gram og 51 cm ❤️

Vi ble værende på barsel to døgn, og kom hjem i dag. Nå skal vi nyte dagene sammen med de veldig stolte storesøstrene ❤️
Gratulerer!
Høres ut som en veldig grei fødsel det der!
 
Gratulerer så mye med ei lita frøken :love017 :smiley-bounce012:cool05:dance008:dance011:gen014:greet008:talk017:dummy1::Heartpink:love7 Kose deg masse med lille nurket, og bare nyyyt nyfødtbobla❤️
 
Back
Topp