Liten oppdatering på Laban..

smash

Forumet er livet
VIP
Takk for alle pm'ene flere har sendt her inne den siste tiden!:)
Skriver heller her jeg, så jeg slipper å skrive det samme mange ganger...

Dere som husker det, vet at jeg har slite såååå mye med Laban..
Han har vært sinna, bite, hoppa masse på meg osv.
Vært helt ubrukelig med andre ord.
Vi var veeeldig nære på å avlive han, da han fløy på datra mi. (han beit ikke, men løp mot ho, hoppa ho ned, og la seg på ho)

Dro til dyrlegen å forklarte hvor koko han var, og de sjekket han, men kunne ikke finne noen "feil".
"Det er en vanskelig rase, og han er nok bare veldig trassen. Vent til han blir voksen, så blir alt så mye bedre" var svaret jeg fikk da.

Slik holdt vi på i ett år... :( Jeg var så sliten og ødelagt... :(

For noen mnd siden oppdagen jeg en klump på foten hans. Dro til dyrlegen, de sjekket den, men mente vi burde vente noen uker, for å se om den forandret seg.
Etter 6 uker, dro vi tilbake, siden det ikke var noen forandring.
Det blei operasjon, og det var kreft:(
Etter 3 uker, fikk jeg svaret... Ondartet:'(
Dette er en type svulst, som gjerne kommer tilbake i form av klumper, så vi må følge nøye med..

Etter operasjonen, har Laban blitt så GULL!
Han er min bestevenn for livet!!!! Og jeg er så GLAAAAD!!!!

Dyrlegen mente at denne kreften har ligget "inni" han fra han var veldig liten, og at det er den som har plaget han, og gjort at han har vært sint. Han har hatt vondt stakkars:'(

SÅ til dere som har slengt dritt, kalt meg dårlig hundeeier, jeg skulle aldri hatt hund osv osv,
Tenk dere om to ganger før dere sier noe!!!!!
Jeg blei faktisk lei meg da jeg fikk slengt det etter meg av noen her inne, da jeg har gjort alt for den bikkja...
Jeg har fått så mye skryt av dyrlegen for å holde ut, og de sa at det er det ikke mange som gjør. Mange gir opp med en gang...

Jeg er så glad, så glad, så glad, for at jeg har fått den hunden jeg har ønsket meg!!!:)
I desember får jeg ny hund! Wiiiii!:)
Og da håper jeg at jeg får nyte en ordentlig valp, og ikke en sint en som er syk:'(

Offda, stakkar Laban:( Jeg har ikke fått med meg at kulen var ondartet jeg:(

Jeg kan tenke meg du har hatt litt å stri med da, ja. Etter som jeg forstår er vel ofte den rasen gaanske heftige å ha med å gjøre til vanlig, i ungdommen og så har han hatt smerter i tillegg da:( Ikke dårlig gjort å holde ut det, nei!

Men godt det har blitt bedre hvertfall! Det tyder jo godt! 

Så utrolig bra at dere fant ut hva som var galt! Dere har vært flinke og hundeeiere som jeg liker. Man gir ikke bort barna sine pga adferdsproblemer, da jobber man også med de når man skaffer seg hund. Liker ikke bruk og kast samfunnet vi har når det gjelder dyr! Så slike dyreeiere som dere liker vi:) lykke til fremover, så satser vi på at kreften ikke kommer tilbake:)

Nå ble jeg glad på dine vegne
Godt å høre at ting er mye bedre nå
Er han helt frisk nå da eller?

Så utrolig godt å høre at Laban har blitt verdens beste, utrolig synd med kreften :(
Har han fått noe tid igjen å leve eller kan han leve mange år til?

Syns du er tøff som har holdt ut og ikke gitt han opp heller. Ønsker dere masse lykke til :)

Godt å høre! Og så krysser vi armer og bein for at alle andre klumper holder seg borte!

Jeg synes du har gjort en fantastisk jobb med vovsen din- og det mener jeg! Han er heldig som har kommet til en så god familie!

*Golden power* :)

LillianneLie skrev:
Offda, stakkar Laban:( Jeg har ikke fått med meg at kulen var ondartet jeg:(

Jeg kan tenke meg du har hatt litt å stri med da, ja. Etter som jeg forstår er vel ofte den rasen gaanske heftige å ha med å gjøre til vanlig, i ungdommen og så har han hatt smerter i tillegg da:( Ikke dårlig gjort å holde ut det, nei!

Men godt det har blitt bedre hvertfall! Det tyder jo godt! 

De er en hard rase i puberteten ja, så er derfor jeg og andre som har god peiling på hund har tenkt at det bare er trass, som gir over i agressivitet...

søteste skrev:
Så utrolig bra at dere fant ut hva som var galt! Dere har vært flinke og hundeeiere som jeg liker. Man gir ikke bort barna sine pga adferdsproblemer, da jobber man også med de når man skaffer seg hund. Liker ikke bruk og kast samfunnet vi har når det gjelder dyr! Så slike dyreeiere som dere liker vi:) lykke til fremover, så satser vi på at kreften ikke kommer tilbake:)

Tusen takk for kjempekoselige ord!!
Jeg er, om jeg får si det selv, utrolig stolt av meg selv!
En tur som vanligvis tar 10 min, kan jeg ha brukt 3 timer på, pga hopping.
Jeg har ikke gitt meg en eneste gang!!!!

Drømmeren skrev:

De mener de har fjernet alt nå, og at han er helt frisk!
Jeg er så hoppende glad!
Laban har ikke prøvd seg på noe en eneste gang etter operasjonen!
Har måttet trent mye omigjen etter operasjonen, og han er jo så lett å trene:)
Tar ting med en gang! God gutten!!!
Og jeg er så glad for at han får være i stuen med oss når vi har besøk!
Før måtte jeg sette han en annen plass, siden besøket var redd for han...
Nå er de såå glad i han, og ligger med han på fanget i sofan og sånn!
Blir helt rørt jeg da, hehe:)

*Prinsessa skrev:
Så utrolig godt å høre at Laban har blitt verdens beste, utrolig synd med kreften :(
Har han fått noe tid igjen å leve eller kan han leve mange år til?

Syns du er tøff som har holdt ut og ikke gitt han opp heller. Ønsker dere masse lykke til :)

Han er 100% frisk, så jeg regner med/håper jeg har han i minst 10 år til:)

tango skrev:
Godt å høre! Og så krysser vi armer og bein for at alle andre klumper holder seg borte!

Jeg synes du har gjort en fantastisk jobb med vovsen din- og det mener jeg! Han er heldig som har kommet til en så god familie!

Håper jeg også! Ikke noe moro når en hund er syk:'(
Har vært kvelder hvor jeg bare har sitte å grine fordi jeg er så sliten av han...
Jeg jobba med han opptil 8 timer om dagen og sånn..
Helt vilt! Fikk hjelp fra to forskjellige hundetrenere, der den ene mente han måtte avlives med gang.. :/
Er så glad jeg stolte på magefølelsen og ga en sjangse til! Selvom det ikke har vært lett!
Gode Golden <3

Drømmeren skrev:

smash skrev:

søteste skrev:

Fantastisk!! Golden er fantastiske hunder og gode familie egenskaper. Og jeg regner med at la an er vel oppdratt og rolig hund. I motsetningen til vår, som overfaller alle når de kommer inn døren:p For hun ble også vanskelig da hun kom i tennårene, og jeg var gravid. Så het måtte vi starte helt på nytt igjen. Vi har en lydig og fantastisk snill hund, som er litt voldsom når hun har vært alene, eller går i bånd med meg:) Jeg har overhode ikke jobbet like mye som deg:)Du bør jo være stolt av hva du har fått til:)

Så bra at det går bra med han nå!

Jeg husker tråden der et ble slengt mye dritt, men det var vel strengt tatt ETTER at du skrev at du hadde "dengt" han. Skjønner ikke hvorfor du skal komme med et stikk til "dere som har slengt dritt, kalt meg dårlig hundeeier, jeg skulle aldri hatt hund osv osv" den gangen hadde vi god grunn!

Uansett bra at det går bra! 

tango skrev:

Sannheten skrev:
Så bra at det går bra med han nå!

Jeg husker tråden der et ble slengt mye dritt, men det var vel strengt tatt ETTER at du skrev at du hadde "dengt" han. Skjønner ikke hvorfor du skal komme med et stikk til "dere som har slengt dritt, kalt meg dårlig hundeeier, jeg skulle aldri hatt hund osv osv" den gangen hadde vi god grunn!

Uansett bra at det går bra! 

Ja du var en av de som slang dritt, men det var ikke den tråden jeg tenkte på.
Jeg skreiv uansett i innelegg nr TO, hva jeg legger i ordet denge.
Jeg mener fortsatt at det å denge en hund er å legge han i bakken, og ikke å banke han.
Så det var du og noen andre som fortsatte og fortsatte i 4-5 sider, selvom jeg skreiv i innlegg to hva jeg mener med denge.

søteste skrev:

smash skrev:

søteste skrev:

Fantastisk!! Golden er fantastiske hunder og gode familie egenskaper. Og jeg regner med at la an er vel oppdratt og rolig hund. I motsetningen til vår, som overfaller alle når de kommer inn døren:p For hun ble også vanskelig da hun kom i tennårene, og jeg var gravid. Så het måtte vi starte helt på nytt igjen. Vi har en lydig og fantastisk snill hund, som er litt voldsom når hun har vært alene, eller går i bånd med meg:) Jeg har overhode ikke jobbet like mye som deg:)Du bør jo være stolt av hva du har fått til:)

Ja, de er herlige familiehunder!:)
Nå er han vel oppdratt og veldig snill, selvom det fortsatt er ting som må jobbes med.
Stjeling av mat og innkalling.
Laban blir også suuuperglad når vi får besøk, men det har vennene våre blitt vant til nå:P

Trone skrev:
Fantastisk, smash!!! Det var godt å høre! :) 

Ikke ang klumpen da, men at han har blitt anderledes etter operasjonen. Veldig bra!!! :D :D 

Har ikke ord for hvor glad jeg er!!:)

Back
Topp