Liten baby....

Kåbbåi

Glad i forumet
*MIA*
Er så mange som komenterer hvor liten gutten er.
Han var 3830 g da han ble født, tok igjen fødselsvekta på sykehuset og veide 3900 g da vi reiste derfra. Så tross mye gulping, legger han på seg og de på sykehuset var ikke itvil om at jeg har melk nok. Gulingen kommer nok av overspising og glupsk (spiser fort).
Men møtte ei på butikken. Ho lurte på om han var veldig prematur siden han var så veldig liten.
Sa at han ikke var prematur, kom 3 dager før.
Var hos helsesøster da han var 3 uker. Veide da 5 kg.
Innom jobb, og da også "å han kan ikke ha vært stor da han ble født. Kom han lenge før tiden? Måtte han ha hjelp? " "åååå herregud å liten, noe av det minste jeg har sett. Kan ikke ha vært store jobben å presse han ut." "Sikker på at du har melk til han?"
Ja, han spiser, gulper, bæsjer, tisser, er fornøyd og legger godt på seg.
Har også pumpet og fått ut godt over 2 dl. Flaskene som følger med pumpa er for små. Fyller de før puppen er tom. Samme var det sist.
Hvorfor må de alltid sammenligne med andre babyer?
Jeg kan også sammenligne med gutten til kusina til mamma (altså min 3menning).
Da blir "alle" små. Var over 6 kg da han ble født. Over 9 kg da han var 6 uker og måtte ha hjelp til å bevege seg fordi han var så feit.

Han bruker litt 56 (det meste er litt knapt) og 62 i tøy. Kommer litt an på merke osv.

Må bare "klage" litt til når jeg først er i gang.
Ikke det at jeg forventer et gratulerer.
Men når jeg en ukes tid etter fødselen fikk melding av ei tante,
ble jeg litt skuffet over at det ikke sto noe Gratulerer eller noe.
Bare en litt negativ komentar på navnet hans.
Hadde vært bedre å ikke fått melding.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Syns ikke han høres liten ut, han høres jo normal ut:) Mi frøken veide 4020 g når hun ble født og alle kommenterer at hun er god og rund. Hun er rund i ansiktet, men ellers har hun spinkle armer og bein. Men det her ser jo ikke andre, de ser kun de gode bollekinnene hun har:p

Hadde også blitt lei meg om noen tok kontakt etter fødselen og ikke gratulerte, men kun kom med en sånn kommentar. Da kan de like godt la være å si noe.

Litt komisk for her var også gutten 3,8 ved fødsel og har fått kommentar på at han er såå stor. Skjønner ikke hvorfor folk skal drive å legge seg borti det med vekt og mating osv. Så unødvendig.

Folk kommenterer og sier så mye dumt og rart:(..
Her fikk jeg også en gutt på litt over 3,8kg og 51cm, å jeg får kommentarer på at han er/var så stor, mens det er jeg selv som syns han er såå liten, da søstra var 4,3kg og 53cm:p..

Skjønner også at det er sårt å ikke få gratulerer.. Er mange jeg "savner" gratulasjoner fra denne gangen også, virker som at det ikke er så nøye og spennende nå med nr. 2:/.. (Ikke at jeg forventer at alle skal bry seg om at vi får baby altså, men rart at enkelte var såå intresserte når storesøster kom, og ikke bryr seg nå..)

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

min baby var 3520 gram når hun ble født, men så har det seg jo også slik at de som ser babyen din og kommenterer, trolig ikke husker hvor små de faktisk er i starten.

Høres da ikke liten ut!
Jenta var 4260 gram og 51 cm her, og bruker samme str. som du sier gutten din gjør.
Her får vi ikke kommentarer på at hun er liten i alle fall:P
Men det skal sies at da hun ble fødd så hun ikke ut som hun veide over 4 kg, for hun var ikke "blubbete" (om det er lov å si...) Noen ser tykke og gode ut, men vekta hennes var godt fordelt over hele kroppen... Nå er hun 1 mnd. og har nok bikka 5 kg for en god stund siden.

Jenta mi er 9 uker og veier 5 kg, så jeg kan ikke skjønne at folk mener han er liten! Uansett, bare svar folk at han er akkurat så stor som han skal være:)
Tullete hva folk skal kommentere! Er mange som spør meg om jeg har nok melk og om det går bra med amminga. Virker ikke som de mener noe med det, det er vel bare for å ha noe å prate om.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Han er overhode ikke liten!
Er bare at folk glemmer hvor små de er når de er født, selv de som faktisk er over normalen.
Med førstemann som veide 3320gr fikk vi etter 6 uker spørsmål om han var prematur, selv om han vokste som normalt. Nr 2 var derimot liten 2670 siden han kom 4 uker før. Du har jo en stor baby i forhold til mine gutter :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Folk sier så mye teit! Her har jeg mindre barn enn deg, 3355 og nå 3080 ved fødsel, så stort sett får jeg kommentarer andre veien. Reagerer ikke på det, bortsett fra når de prøver seg på at lillesøster er sååå mye mindre enn det storebror var, da ler jeg og sier at de nok husker dårlig ;)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Prinsen min er 11 uker imorgen... Og han veier 6 kg.. Var kun prematur i "alder", ikke i størrelse. Vide 2905 og var 48 cm lang ved fødsel 6 uker før termin.

Sent from my iPad using BV Forum

Høres ut som om han er akkurat passe stor og fyller seg selv fra topp til tå!

Han høres da veldig normal ut for meg! :)

Det er bare det at folk ikke har noe å sammenligne med der og da. De husker rett og slett dårlig ;)

Jeg får også høre det, men han var over 4 kg da han ble født og følger kurven sin med tanke på vektoppgang.
Han er 1 mnd nå veier nesten 5 kg og er 56 cm lang, og bruker 56 og 62 om hverandre fordi en del 56 er for smått.

Når jeg får kommentarer ala "så liten han er", svarer jeg bare "ja det kan se sånn ut, men han er nok heller stor. Veide ... " Og da blir de gjerne stille eller sier "å ja" og smiler :)

Back
Topp