Lite vektoppgang..

2 blå 2 rosa

Betatt av forumet
Lille jenta mi er 6 uker om to dager. Veide 2885 gr når hun ble født. Og etter 5,5 uke så veide hun 3170gr. Har vært veldig tungt å få henne opp i vekt. Amming hver 1,5 time. Endelig den siste uka har hun gått opp litt.

Flere som har slitt?

Åj, det var ikke mye på 6 uker! Hva sier HS om det da? Her begynte vi tidlig å gi tillegg da han krever mer enn jeg klarer å produsere (stor baby).. Håper å etterhvert kunne fullamme

Lille tulla mi gikk ned 5 gram mer enn de 10 %, men ble ikke gjort noen tiltak, utenom at jeg måtte veie henne dagen etter, og da var vekta stigende. Har veid ukentlig siden. Først gikk hun opp 200 gram, uken etter 225 gram, men tredje uka bare 75 gram. Skal veie igjen i morgen, og håper da at hun har lagt på seg vesentlig mer. Helsesøster sa til meg at normalen lå på mellom 100-200 gram.

D var ikke så mye nei. Ville vært å målt ofte.. Kanskje du ikke har nok næring i melka å skulle gitt litt tilskudd? Hva sier hs da? Få iallefall i deg nok næring selv:)

Jeg ble anbefalt tilskudd etter veldig lav vektoppgang (rundt 150 gram på 4 uker). Anbefaler en prat med helsesøster eller ammehjelpere/ammepoliklinikk.
Lykke til :-)

Siden fødselen har jeg vært 2 ganger i uka hos helsesøster, barnelege på sykehuset. Endelig har hun gått opp 200 gr på ei uke.

Back
Topp