Lite melk

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare så bra!!

Fullpumping i 6 uker?? Da hadde jeg blitt gaaaal!! Så flink du var!
Ja, det blir skjerpings med nattamming nå! Men Gud, det er tungt!

Pumpet ut 40 fra den ene puppen istad. Norske talenter og genser over pumpa, så jeg ikke fokuserte på det, hjalp tydeligvis litt. Det har virket som om det har vært mer nå, for han har spyttet ut og drukket mindre mme idag. Kan være tilfeldig, men er jo lov å håpe!
Men ja, har også hørt at man ikke skal bruke pumping på indikasjon på hvor mye man har.
Takk igjen for et fint svar!

Bare hyggelig :)

Ja, det var virkelig et slit - og tilslutt bad begge helsesøstrene mine og mannen meg om å klappe meg på skuldra for enorm innsats, men legge pumpinga på hylla. Fikk ekstremt lite tid til meg selv og dattera mi når pumpinga overtok hele livet, men jeg forsøkte mitt beste :)

Nattamminga / -pumpinga er et slit ja, men hjelper utrolig godt på produksjonen :) før du vet ordet av de så fylles begeret opp :p mange ganger måtte jeg faktisk tømme flaska som rommer 170ml underveis i pumpinga på ene puppen for det ble fullt :p så det går, men tar tid :)

Tror absolutt det kan ha noe å si jeg :) hvilken pumpe bruker du forresten? Hadde også god erfaring med nesesprayen syntocinon som fremmer utdrivingen. Brukte den på natta de gangene jeg var ekstremt trøtt og kjente kroppen var anspent da jeg helst bare ville skynde meg og pumpe og bli ferdig. DA tar det lengre tid :p husker du også å stimulere utdrivingsrefleksen før du pumper?
Jeg pleide å gjøre det, og håndmelke til dråpene vegynte å komme. Da tok det kortere tid med pumpinga, og kroppen slappa av fordi melka begynte å komme :)

Ja, det var virkelig et slit - og tilslutt bad begge helsesøstrene mine og mannen meg om å klappe meg på skuldra for enorm innsats, men legge pumpinga på hylla. Fikk ekstremt lite tid til meg selv og dattera mi når pumpinga overtok hele livet, men jeg forsøkte mitt beste :)

Nattamminga / -pumpinga er et slit ja, men hjelper utrolig godt på produksjonen :) før du vet ordet av de så fylles begeret opp :p mange ganger måtte jeg faktisk tømme flaska som rommer 170ml underveis i pumpinga på ene puppen for det ble fullt :p så det går, men tar tid :)

Tror absolutt det kan ha noe å si jeg :) hvilken pumpe bruker du forresten? Hadde også god erfaring med nesesprayen syntocinon som fremmer utdrivingen. Brukte den på natta de gangene jeg var ekstremt trøtt og kjente kroppen var anspent da jeg helst bare ville skynde meg og pumpe og bli ferdig. DA tar det lengre tid :p husker du også å stimulere utdrivingsrefleksen før du pumper?
Jeg pleide å gjøre det, og håndmelke til dråpene vegynte å komme. Da tok det kortere tid med pumpinga, og kroppen slappa av fordi melka begynte å komme :)
Herlighet, høres helt grusomt ut ;) men sikkert motiverende når det funket!!

Ja, skal begynne med nattpumping i natt og stikke til legen og få nesespray så fort som mulig!

Jeg har den dobbelpumpen til Medela.. Prøvde Avent først, men likte den ikke..

Jeg stimulerer, men melken kommer etter 2 sekunder nesten alltid!

Hvor lenge pumpet du etter at det hadde sluttet å renne? Er det vits i å fortsette da egentlig? Pleier å sjekke at det er tomt med å håndmelke..

Hvordan stimulerer man utdrivningsrefleksen? :-O

Hvordan stimulerer man utdrivningsrefleksen? :-O

Rulle knoppen mellom fingrene så den "popper".hjelper å se på babyen, tenke på eller se på bilde. Det stimulerer hormonet som får melka til å komme. Jeg gjorde det først, så håndmelka litt så jeg så dråpene begynte å komme. Så satt jeg pumpa til :)

Herlighet, høres helt grusomt ut ;) men sikkert motiverende når det funket!!

Ja, skal begynne med nattpumping i natt og stikke til legen og få nesespray så fort som mulig!

Jeg har den dobbelpumpen til Medela.. Prøvde Avent først, men likte den ikke..

Jeg stimulerer, men melken kommer etter 2 sekunder nesten alltid!

Hvor lenge pumpet du etter at det hadde sluttet å renne? Er det vits i å fortsette da egentlig? Pleier å sjekke at det er tomt med å håndmelke..

Brukte medela selv. Flott du har dobbelpumpa. Hadde bare enkelpumpe, så totalt tok pumpinga minimum 40 men som regel 60 minutter..

Når det tilslutt tok fem seks sekunder før det pipla en dråpe ned i flaska, stoppa jeg. Ikke vits å fortsette når det har slutta å renne helt. :) pleide og å sjekke med å håndmelke at det ikke kom mer. :)

Brukte medela selv. Flott du har dobbelpumpa. Hadde bare enkelpumpe, så totalt tok pumpinga minimum 40 men som regel 60 minutter..

Når det tilslutt tok fem seks sekunder før det pipla en dråpe ned i flaska, stoppa jeg. Ikke vits å fortsette når det har slutta å renne helt. :) pleide og å sjekke med å håndmelke at det ikke kom mer. :)
Okei, her tar det max 20 minutter, som da ville tilsvare 40 hos deg da..
Veldig fornøyd med den pumpa! Avent kunne jeg håndmelke ut "masse" (les: ca 10ml ;) etter at det ikke kom mer!

Okei, supert! Takk for svar Camilla! Det har vært til masse hjelp for meg

Okei, her tar det max 20 minutter, som da ville tilsvare 40 hos deg da..
Veldig fornøyd med den pumpa! Avent kunne jeg håndmelke ut "masse" (les: ca 10ml ;) etter at det ikke kom mer!

Okei, supert! Takk for svar Camilla! Det har vært til masse hjelp for meg

Da ligger vi på rundt det samme ;)

Såbra jeg har kunnet vært til hjelp :) godt å kunne bidra med noe :D

Ja, er det vørterøl eller vanlig munkholm, eller har det ikke noe å si?

Mener det skal funke med vanlig alkoholfri øl og havregrøt. Har ikke testet det ut selv da..

Men det har kanskje du nå? :)

Mener det skal funke med vanlig alkoholfri øl og havregrøt. Har ikke testet det ut selv da..

Men det har kanskje du nå? :)
Drakk munkholm en times tid før pumping igår kveld og fikk 20ml ekstra totalt. Kan være tilfeldig, men kanskje ikke ;)

Back
Topp