lite liv..?

dillapåmango97

Første møte med forumet
Hei
Jeg er i uke 26+5 og har de siste ukene kjent mange og harde spark. I går var det veldig tydelig mindre bevegelse inni magen, og han reagerer ikke på lyder eller søt kald drikke som han pleier. Ringte fødeavdelingen i ettermiddag, men ble ikke tatt seriøst da de mente jeg er så tidlig på vei og at dette er normalt. At barnet «bare har snudd seg». Har også hatt noe ubehag i magen de siste to dagene. Hva tenker dere andre mammaer..?
 
Hei
Jeg er i uke 26+5 og har de siste ukene kjent mange og harde spark. I går var det veldig tydelig mindre bevegelse inni magen, og han reagerer ikke på lyder eller søt kald drikke som han pleier. Ringte fødeavdelingen i ettermiddag, men ble ikke tatt seriøst da de mente jeg er så tidlig på vei og at dette er normalt. At barnet «bare har snudd seg». Har også hatt noe ubehag i magen de siste to dagene. Hva tenker dere andre mammaer..?
De sier at man skal kjenne daglige bevegelser fra 28+0, så det kan jo være at barnet har snudd seg og ligger og sparker inn mot ryggen som de nevnte på føden for da er det naturligvis vanskeligere å kjenne bevegelser. Jeg har hatt varierende bevegelser fra dag til dag fra jeg begynte å kjenne bevegelser i begynnelsen av oktober og frem til nå, 28+1 i dag. Det jeg pleier å gjøre er å ligge litt på ryggen når jeg skal legge meg for kvelden og kjenne etter, da får jeg som regel den bekreftelsen av aktivitet hvis det har vært rolig. Har du en doppler liggende så kan du jo f.eks. se om du finner hjerterytmen og samtidig få en pekepinn på hvordan barnet ligger.

Jeg har hatt ubehag på venstre side av navlen den siste uken og magen har hatt en helt merkelig form da barnet trolig ligger på tvers og hodet presser mot navlen min mens den sparker i høyresiden av magen, så ubehag trenger ikke å være noe men samtidig kan det jo være noe. Som regel står alt bra til, men vanskelig vil det være å få bekreftet/avkreftet bekymringen(e) en har uansett om alt står bra til eller ei. Er det en mulighet å kontakte JM, eventuelt ringe til føden på nytt i morgen formiddag? Jeg tenker kontakt dem heller "en gang for mye" for hva er egentlig en gang for mye?
 
Jeg tenker at så lenge du kjenner bevegelse så er det viltigst. Jeg har opplevd drastisk forskjell i bevegelser ut i fra hvordan babyen ligger. Det er nok mye sprell inni der uten at du kjenner det. Spark inn mot ryggen kjennes ofte ikke like godt. Ta kontakt med jordmor på mandag, hun kan lytte etter hjertelyd, de er trent til å høre på lyden om det er noen grunn til bekymring.
 
Hei
Jeg er i uke 26+5 og har de siste ukene kjent mange og harde spark. I går var det veldig tydelig mindre bevegelse inni magen, og han reagerer ikke på lyder eller søt kald drikke som han pleier. Ringte fødeavdelingen i ettermiddag, men ble ikke tatt seriøst da de mente jeg er så tidlig på vei og at dette er normalt. At barnet «bare har snudd seg». Har også hatt noe ubehag i magen de siste to dagene. Hva tenker dere andre mammaer..?
Hvis du føler noe er galt så følg magefølelsen. Ring tilbake til føden og si at du ikke klarer å slappe av på grunn av dette. Bedre å sjekke en gang for mye, enn en for lite :Heartred Jeg opplevde premature rier i uke 33. Var usikker på om jeg skulle ringe, men så viste det seg jo at det var helt rett avgjørelse. Man kan aldri sikre seg helt, men i hvert fall greit å vite at man gjorde det man kunne :)
 
Back
Topp