Lite fungerende hjerne

tulips

Forumet er livet
Himmelbarn
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Septemberskattene 2023
Desemberskattene 2024
Januarlykke 2026
Tror dere det er grunn til bekymring? :rolleyes: Jeg synes det begynner å bli flaut og ubehagelig. Jeg glemmer ting(enda mer enn før), ellers så bare klarer ikke hjernen min å registere det som blir sagt. Sånn som i går da jeg var på jobb så jobbet jeg sammen med ei som hadde sagt ifra at den og den har fått mat. Jeg serverte mat til de allikevel, fordi jeg ikke husket at hun hadde sagt det. Så opplyste hun om at en pasient har laktoseintoleranse før jeg serverte mat. Så klarer jeg faen meg å gi a karamellpudding som ikke var laktosefri, fordi jeg ikke husket at hun sa det. Arbeidstlf ringte et par ganger også hvor jeg svarte. Jeg fikk høre at «Kari Normann» skulle komme på besøk da og da. Jeg måtte spørre opp igjen etter navn ooog klokkeslett, og da jeg la på var jeg enda usikker på hva jeg hadde hørt.

I dag sa hun jeg jobbet med at pasienten hadde lagt seg, så hun skulle ikke ha mat. Så etter 1-2 minutter spør jeg om jeg skal gå å hente pas. sånn at hun skulle få mat….. Var noe annet småtteri også, som jeg ikke husker, men det var som sagt bare småting. Plutselig vet jeg ikke hvor de jeg jobber med er hen heller, enda de sa ifra hvor de gikk. Den ene gangen klarte jeg virkelig ikke å huske om hun ene hadde sagt hadet og dratt hjem heller.

Last edited:
Det høres ut som du er overarbeida ja! Tenker jeg ville ha prøvd å roe ned, noen vakter færre i uka en periode (delvis eller helt sykemelding for eksempel)for å hente deg inn ❤️❤️ Ekstra viktig når man jobber med pasienter ❤️

Prøv å ta det rolig en periode hvis du har jobbet mye/er veldig sliten. Har det tilnærmet sånn selv, men sliter med kronisk migrene så det har en sammenheng med det. Er verre i perioder jeg er veldig sliten.

Jeg tenker du burde dra til legen jeg for her kan det være helse relaterte ting som utløser problemer med hukommelse/kognitiv påvirkning. At man er sliten å surrer er jo greit men det du beskriver her synes jeg høres ut som noe mer enn bare vanlig sliten.

feks har jeg familiemedlem som har B12 mangel, hun merker med en gang på hukommelse og slik type dagligdags surring at det er på tide å fylle på med ny b12 sprøyte.

har endel i familien med lavt stoffskifte også, å de har vært veldig påvirket på hukommelse/kognitive når stoffskiftet er i ubalanse. Da har de måttet medisineres/justere medisin.

svigermor hadde også en reaksjon som de tror kom etter covid vaksinen, hun var med legen etc. men det som skjedde med hun var jo rett og slett at hun hadde et par episoder med rett og slett hukommelse tap over ganske mange minutter, hun sendte melding til meg å alt men husker ikke at vi hadde meldet sammen og avtalt at hun skulle hente barnebarn feks, legen mente det var en immun respons etter vaksinen så har det ett eller annet fancy navn jeg ikke husker, kan skje etter andre helse hendelser hvor imunsystemet blir presset.

det er jo masse annet det kan være også, poenget er at du kanskje trenger hjelp av en lege for å finne ut/utelukke dette.

lykke til!

Last edited:
Dette høres ut som meg før jeg fikk kontroll på stoffskifte mitt. Har i tillegg migrene som er vanskelig å medisinere. Så jeg var et «tullehode». Her hadde jeg god og tett dialog med leder for jeg ønsket fritak fra medisinhåndtering og regnskap. Når jeg fortalte hun hvordan jeg hadde det var hun helt enig i den avgjørelsen. :pMed masse utprøving med medisin , og kontrollert stoffskifte er jeg nå meg selv i ny jobb. Distre er jeg fortsatt, men det kan ingen medisin hjelpe meg med:p Masse lykke til :)

Jeg ville gått til legen uansett. Når du har med pasienter å gjøre så er det ua sett greit å ta det med ro eller sykmelde om man "kun" er overarbeidet. Men dette er det jo kun en lege som kan hjelpe deg med ua sett hva det er. Høres normalt ut for meg men jeg har fibromyalgi og man kan visst bli veldig surrete av det.

Back
Topp