Lite fokus på lite symptomer

Ønskebarn87

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Stjerneskuddene 2024
Flere som ikke har opplevd kvalme? Føler det er en forventning i alle bøker, forum, ekspertsvar at en nærmest skal ligge strekk ut i ukesvis i første trimester. Opplever nesten aldri at det skrives om lite symptomer, er vel ganske vanlig det og. Synd vi skal bekymre oss for at vi er heldige med svangerskapet. Nå er det sikkert litt hva en gjør det til selv, og graden av paranoia, men det lages jo en forventning ut i fra hva som beskrives som normalt :-) Flere som bekymrer seg pga lite symptomer?

jeg har hatt 2 svangerskap uten noen symptomer, ikke ømme bryster engang. Følte meg ikke gravid i det hele tatt, å merket null til hormonene. De 2 svangerskapene var en drøm. Denne gangen er jeg kvalm, svimmel, uvel og det er helt nytt for meg, så nesten mere bekymret av å være så dårlig form som jeg er nå. Så får iallefall erfare at ingen svangerskap er like og begge deler er nok like normalt :) heldig er du som har lite symptomer, så prøv å ikke bekymre deg :)

Jeg tenker ofte på at tenk hvis kroppen lurer meg, tenk hvis det er tomt :/ Er jo nervøs. Men var sånn sist også mener jeg huske :p så prøver alt jeg kan å ikke tenke på det :)

Med første var jeg ikke dårlig i det hele tatt, oppdaget ikke jeg var gravid før jeg var rundt 8 uker. Jeg har blitt dårligere og dårligere for hver gang, sist svangerskap, der jeg mistet, var jeg ganske dårlig, så det har ikke alltid noe å si:)

Første gang jeg var gravid (endte i en MA) var jeg kjempekvalm og dårlig!!! Denne gangen har jeg stort sett bare vært trøtt og ikke merket så mye til andre symptomer. Bekymret meg selvfølgelig kjempemasse, og det var jo helt unødvendig! Ultralyd uke 9 viste at alt var perfekt, og har hørt hjertelyden hjemme flere ganger etter. Så nå er jeg slutta å bekymre meg for lite symptomer :)

Ja, jeg har få symptomer og har bekymret meg veldig pga det. Leser over alt om at 'nå er du nok kvalm' mv, men neida. Stresset meg såpass at jeg fikk tidlig ul - alt fint med mini:)

Hei :)
Jeg er gravid i uke 9 nå, har mistet alle symptomene mine; kvalme, hodepine, tretthet, cravings på frukt.., god luktesans..

eneste jeg har nå er økt luktfri utflod og ømme pupper.. er redd for en MA, flere som har mistet symptomer så tidlig i svangerskapet?

Skal på UL torsdag 5.2..

Jeg har hatt null plager, litt øm i bryster og litt ekstra trøtt - men vil ikke kalle det for plager. Så syns akkurat det er litt skummelt, det er mtp hvor dårlig jeg var sist. Så om alt er bra med lille trille (skal inn på ul på fredag<3) så kan jeg skrive under på at ingen svangerskap er like!! :-)

Nå har jeg slutta å bekymre meg.. Hadde ett snev av symptomer som forsvant 4+ ett eller annet, her om dagen fikk jeg litt ømme pupper om jeg klemmer (men det er det sjeldent jeg gjør :p) ellers ingenting. Sist mista jeg de 5. uka. Jeg har etterlyst på BV om de ikke kan skrive litt om det, for dette går faktisk igjen på de fleste termingruppene..

Eg er heller ikkje kvalm i det heile tatt, og utflod? Finst ikkje. Mine få symptom er at eg oppblåst om kveldane, og hvis eg tar på puppane, så er dei litt såre - men eg verker ikkje i dei ellers. Var litt trøtt og sliten et par veker også på kveldane, men det trur eg og er begynt å gå over...

Jeg er kjempedårlig nå.. Null energi og kvalm 24/7. Sist merket jeg ingenting så var på flere ultralyder..alt var bra frem til uke 11+5, da var det MA.. Alt helt fint uka før til og med.. Med sønnen min var jeg også kjempedårlig- i 9 mnd...

Her er det null symptomer!! Eneste forskjellen er at d stikker litt rundt om ned mot underlivet,samt noe ømmere brystvorter... Rød-/rosa utflod sånn innimellom! Føler meg ikke gravid i det hele tatt!! Googler meg ihel på symptomer,og sitter egentlig bare med følelsen av å enten å ha mistet,eller så kommer jeg til å miste..:/ Full i energi,og sover veldig lite... Helt annerledes nå,enn når jeg var gravid med sønnen min..!!!

Jeg er kjempedårlig nå.. Null energi og kvalm 24/7. Sist merket jeg ingenting så var på flere ultralyder..alt var bra frem til uke 11+5, da var det MA.. Alt helt fint uka før til og med.. Med sønnen min var jeg også kjempedårlig- i 9 mnd...
Er slike historier som gir meg totalt noia. En underbygger jo at det å ikke ha symptomer for din betydde MA OG at en heller ikke skal føle seg trygg selv om en har vært på ultralyd tidlig. Misforstå meg rett, mener ikke en ikke skal få dele sine historier, men følte kanskje det vare var egnet til å uro akkurat under temaet i denne tråden :-) Men som du sier, det trenger ikke bety noe :-)

Man er vel litt bekymra, med og uten symptomer ;)

Jeg er heller ikke kvalm, eller veldig plaget med andre symptomer. Jeg har en teori om at noen har høyere toleranse for hormoner og andre lavere. Jeg har aldri fått plager eller humørsvingninger av p-piller eller pergo. Min søster er helt motsatt og var kvalm i 9 mnd i sine svangerskap. Tenker det kan variere i ulike faser i livet også og på type hormon som er aktivert.

Jeg har ikke vert kvalm, og ble utrolig bekymret da jeg leste at det var såå mye mindre risiko for å spontanabotere dersom en var kvalm.. Har aldri før i verden ønsket meg kvalme såå mye. Men det ser jo ut som det kommer til å gå bra .. I morgen er jeg i min 10. Svangerskapsuke Haleluja

Jeg har ikke vert kvalm, og ble utrolig bekymret da jeg leste at det var såå mye mindre risiko for å spontanabotere dersom en var kvalm.. Har aldri før i verden ønsket meg kvalme såå mye. Men det ser jo ut som det kommer til å gå bra .. I morgen er jeg i min 10. Svangerskapsuke Haleluja
Jeg var ikke kvalm, hcg steg tregt og jeg hadde ingen symptomer i tillegg til småblødninger, og når det gikk fint så bør det nok være litt tilfeldig hva som går bra og ikke :p

Nå har jeg høyt hcg nivå men fremdeles ingen symptomer, men jeg har vel slått meg til ro med at det gikk bra sist, enda da talte enda mer "i mot" :)

Har også lite symptomer. Har fått forsterka luktesans, er vanvittig trøtt og var konstant sulten en periode. Ømme bryster gikk ganske fort over. Er utrolig takknemlig for at jeg ikke har vært så kvalm som ei venninne av meg har vært. Hun var slått ut fra dag 1 omtrent og det varte nesten hele første trimester.
Men undrer jo på om det er liv der inne siden jeg ikke har så mange symptomer. Så skal bli bra å ha vært på tidlig ul neste uke :)

har venninner som har gjerne vært veldig dårlig første svangerskap, men ikke det neste, de har nok vært bekymret frem til passert uke 12, men det tror jeg vi alle er ;) Etter det har de sett det som en befrielse å slippe alle plagene!

Håper dere som er i bedre form enn meg kan klare å nyte graviditeten litt mer, ihvertfall etter uke 12! :)

Back
Topp