Listen med stor L!

Ler meg ihjel når jeg leser gjennom kommentarene dine. Er du klar for jul eller? :p
Jeg er i alle fall i rute. Selv om jeg har blomster på trappa enda. De skal få komme inn nå, det er bitte litt frost på natta. For tre uker siden hadde vi 15-20 grader så å ta vekk blomster og sommertøy virket ikke helt aktuelt. Nå er jeg mer klar for det..
 
Jeg er i alle fall i rute. Selv om jeg har blomster på trappa enda. De skal få komme inn nå, det er bitte litt frost på natta. For tre uker siden hadde vi 15-20 grader så å ta vekk blomster og sommertøy virket ikke helt aktuelt. Nå er jeg mer klar for det..
Vi hadde 17 grader for bare 1 uke siden :p
 
Vi hadde 17 grader for bare 1 uke siden :p
Jepp, det var i helga det ble kaldt, var skumlt varmt frem til det. For oss som gjør en helt klar forberedelse til jul i oktober, å salte og tørke lam
 
Trenger ikke å tenke på inngangsparti da vi bor i blokk ;)
Har tatt ut alt av skapene i kjøkkenet og vasket igjennom alt. Kastet ting vi ikke bruker lengre.
Stua bi et kapittel i neste uke.
Så badet, tømme alle skap og sortere og vaske skikkelig der.
Så soverommene og til slutt gangen.
Boden er et annet kapittel som e tar jevnlig :p Og uteboden er gubben sitt domene :p
Felles garasje så den blir spyla 2-4 ganger i året.
 
Vil bare tipse om en organisasjon som heter "Hjelp oss hjelpe", som er en uavhengig organisasjon som gjerne tar imot ting som andre ikke har bruk for lenger, men som fremdeles er brukbart. Litt Fretex aktig, bare forskjellen er at her kan man donere mat, klær +++, og så går det (uakortet) videre til fattige familier. Klart man kan videre til Fretex, men der går en andel av det til driften av Fretex, mens hjelp oss å hjelpe baserer seg kun på frivillighet, og andre menneskers godvilje.

=)
 
Lista mi begynner å bli mindre og mindre. Herlig å få ting utført.
 
Åj! Har ikke sett denne før i dag.. optimisten i meg sier: ta et rom om dagen. Null stress :p så får vi se hvordan dette går.. med 9 rom + uteareale så har jeg da goooood tid om jeg tar 1 om dagen :p ferdig til desember da. hahah. Wish me luck! :rolleyes:
 
Fantastisk liste! Takk for inspirasjon :) :)

Kjenner meg litt stressa over at vi har så sinnsykt mye å gjøre før jul! :p Vi har kjøpt nytt hus og overtar huset 5.desember. Vi har utrolig mye som skal pakkes, sorteres og søppel som skal kjøres bort. I tillegg er det jo mye kjøring for å få flytta alle tingene inn i det nye huset og nedvask av leiligheten. Og når vi har flyttet skal vi få pakka ut å gjøre alt fint og koselig i huset framover mot jul :p Og så innimellom alt dette holder jeg på med pakkekalender til guttungen, innkjøp av babyutstyr til lille i magen og innkjøp av julegaver :p Jeg er i uke 26 nå og har mest lyst til å bare legge meg til å sove :p
 
Heh.. Her er det full oppussing av bad, og kaos overalt, såh.. Jula får bare plutselig komme :D Så får jeg hjelp av min mor som skal feire jula her til å hjelpe meg med det verste :D Kanskje kan få på plass litt julebakst da :)
Får prøve meg på lista neste år :)
 
Jeg som pleier å være grytidlig ute med alt, har ikke begynt på julerengjøring ennå :/
Først nå i svangerskapet har formen tatt seg opp....
Men tenkte jeg skulle forsøke å vaske over tak,alle lister og dører i huset til helgen hvertfall.
 
Oi, det var en lang liste! Ble helt svett jeg :p får vel snart begynne på min egen liste ;)
 
Vi begynte i september i fjor. Jeg vil begynne absolutt senest 1.9 i år, for å evt ta en pauseuke og ta igjen det fra de siste ukene som står åpent, egentlig gjerne før.

Jeg er gravid, med termin 7.1.16. Jeg går altså ut i permisjon ei uke før jul. Jeg vil ha alt av gaver på plass før desember, kalenderene tidlig i november. Jeg er trøtt og sliten og huset bærer preg av det, og en skikkelig gjennomgang før jul og fødsel er på tide, men jeg trenger trolig mer enn ti uker.

Jeg vet mange nekter å tenke jul før ferien er over, men dette er jo mest rydding og sånn da i starten.

Når tenkte dere begynne i år?
 
Jeg lurer faktisk på å begynne ganske fort. :p Skal ha dåp 9. August, og da er det en fordel å ha det rent og ryddig. ;) Nå er mannen ferdig med det som haster med garasjen, så nå kan vi leve som normalt igjen. ;) Huset er bomba...
 
I fjor skrev jeg forresten ut hele listen og markerte med gul markeringstusj det som var gjort/ikke trengtes. :)
 
Jeg ble sliten av den lista, men jeg elsker den :-D
Jeg blir både sliten, provosert, oppgitt, matt, inspirert og går lei.

Men jeg skal nå prøve noe, muligens en egen liste inspirert eller hva, vi får se. Listemenneske er jeg i alle fall
 
Her har vi den store listen, ny nok til å være lesbar på mobil. Sånn siden det var manko på originalen på generell
 
Back
Topp